Prasówka #11 – tylko 10% polskich Internautów kupuje za granicą, w 2017 roku prawie połowa klientów deklaruje dokonanie płatności elektronicznych w sieci, 79% mieszkańców Szwecji używa urządzeń mobilnych

21.02.2017 AUTOR: Michał Bąk

Polska

W sieci płacimy elektronicznie – z przyzwyczajenia

Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności Cyfrowe 2016” wynika, że w Internecie płacimy elektronicznie przede wszystkim z przyzwyczajenia i wygody. 61% ankietowanych przyznaje się do tego, że płatności wykonuje właśnie w ten sposób, jest on bowiem łatwy i szybki. W raporcie tym znajdują się też informacje na temat innych zachowań i przyzwyczajeń konsumentów. Dla 11% respondentów, płatności bezgotówkowe są wybierane ze względów bezpieczeństwa.

Osoby żyjące w większych miastach stawiają na wygodę przy bezgotówkowej formie płatności, mieszkańcy wsi zaś – na szybkość. Ci drudzy wybierają takie rozliczenie z obawy o dodatkowe koszty. Płatność gotówką wybieramy w przypadku nowych sklepów, do których nie mamy zaufania, co piąty kupujący boi się, że nie otrzyma zamówionego produktu, dlatego woli zapłacić listonoszowi lub kurierowi.

Jeszcze jedna ważna informacja dla właścicieli e-sklepów jest taka, że w 2017 roku prawie połowa klientów deklaruje dokonanie płatności elektronicznych w sieci.

Tylko 10% polskich internautów kupuje online za granicami kraju

Tak wynika z artykułu opublikowanego w Rzeczpospolitej. 10% to bardzo niski wynik w porównaniu np. z Austrią, gdzie aż 40% klientów kupuje online poza granicami swojego kraju, a w Luksemburgu odsetek ten wynosi aż 65%. W artykule znajdziemy także informacje o tym, że około 16 milionów Polaków przynajmniej raz dokonało zakupów w sieci i wydajemy na nie około 225 euro rocznie. Dla porównania, Brytyjczycy wydają 1118 euro, a Niemcy 680 euro.

Pomysły na walentynkowe prezenty czerpiemy z Internetu

Z badania przeprowadzonego przez Google wynika, że w okresie Walentynek liczba wyszukiwań związanych z tym świętem wzrosła o 10%, a głównym źródłem wzrostu są urządzenia mobilne. Liczba wyszukiwań związanych Walentynkami na smartfonach wzrosła o 63% względem ubiegłego roku. Najpopularniejsze zapytania, pojawiające się w okresie tego święta, to: “Kiedy są Walentynki?”, “Co kupić chłopakowi na Walentynki?”, “Co kupić na Walentynki?”, “Co kupić dziewczynie na Walentynki?” oraz “Co na Walentynki dla męża?”.

Ciekawostką jest to, że wyszukiwanie hasła “Prezenty dla chłopaka” zaczyna się w drugim tygodniu stycznia, podczas gdy “Prezenty dla dziewczyny” pojawia się częściej dopiero w pierwszym tygodniu lutego.

Świat

Shopify to już prawie 380 tysięcy aktywnych sklepów

W 2016 roku ponad 133 tysiące sprzedawców zaczęło używać Shopify do sprzedaży swoich produktów i usług, co daje prawie 380 tysięcy aktywnych użytkowników platformy na całym świecie. Duży wpływ na pojawienie się nowych korzystających miało udostępnienie pluginu do WordPressa, który pozwala w łatwy sposób połączyć sklep np. z blogiem. Z platformy korzystają nie tylko amerykańscy i kanadyjscy sprzedawcy, ale także europejscy – brytyjscy, niemieccy, francuscy.

 

E-commerce we Francji – 72 miliardy euro

Dokładnie tyle, czyli 72 miliardy euro, wydali online Francuzi w 2016 roku. Daje to wzrost wielkości 14,6% względem roku 2015. Z badań wynika, że kupujący online dokonywali 33 transakcje na sekundę.

Informację te dostarczyło francuskie stowarzyszenie e-commerce Fevad. Dane zebrane zostały od sprzedawców oraz platform płatności. Według raportu, wzrosła też liczba sklepów, łatwo więc można zauważyć tendencje wzrostowe. Najlepiej obrazuje to okres końca roku, kiedy pojawia się najwięcej wyprzedaży online. W okresie świąt sprzedaż wzrosła o 15% w porównaniu do roku ubiegłego.

Spadła średnia wartość koszyka, która wynosiła 75 euro w 2015 roku. 2016 to 70 euro, ale nie oznacza to, że jest to zła wiadomość. Niższa kwota może być wynikiem ekspansji sklepów, nowych rozwiązań logistycznych, upowszechnienia darmowej dostawy i bezpłatnych zwrotów. Spadek ten rekompensuje rekordowy wzrost częstotliwości zakupów, który wzrósł aż o 21%. Warto zauważyć, że klienci we Francji wydają średnio 2000 euro na zakupy online.

79% mieszkańców Szwecji używa urządzeń mobilnych

Według CupoNation, coraz więcej mieszkańców Szwecji używa urządzeń mobilnych do przeglądania ofert oraz zakupów w sieci. Ponad 60% wszystkich użytkowników online, którzy decydują się na kupno, to kobiety. Najpopularniejszym dniem na zakupy okazuje się niedziela. To pomiędzy 21 a 22 dokonywanych jest najwięcej transakcji. Kupony promocyjne oraz zniżki są też głównym kołem napędowym tego rynku. Sprzedaż z tego typu rabatami wzrosła dwukrotnie w porównaniu do roku ubiegłego.

Rynek e-commerce w Szwecji w 2016 roku osiągnął wartość 10 miliardów euro. W wielu przypadkach zakupy dokonywane są właśnie z urządzeń mobilnych. W 2016 roku transakcji za pomocą smartfonów i tabletów dokonało 53 % kobiet oraz 47% mężczyzn.

Prasówka powstała dzięki:

   

 

Czytaj również:

Prasówka #10 – Frisco zwiększa liczbę klientów, co 4 Polak korzysta z sieci całą dobę, Integer wycofuje paczkomaty z rynków zagranicznych

Do góry!

Polecane artykuły

07.11.2019

Kontrolki – rzeczy, które musisz mierzyć ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam