Alibaba testuje sklep bez kas
Supermarket bez kas to kolejne wyzwanie dla handlu. Tematem interesuje się grupa czołowych detalistów, na czele z Amazonem i Albert Heijn, a także Alibaba.
Firma Alibaba otworzyła kawiarnię Tao Cafe, w której klienci mogą zapłacić za zakupy przy pomocy kodu QR zeskanowanego przy wejściu.
Kawiarnia o powierzchni 200 mkw. została naszpikowana technologią, która śledziła zarówno klienta, jak i towary. Liczba konsumentów została ograniczona do 50 na raz. Testy trwały 5 dni i ich zadaniem było sprawdzenie, jakie błędy występują podczas tego typu zakupów. Niewłaściwy klient został oznakowany w 0,02% przypadków, a produkt w 0,1%.
Amazon, Albert Heijn i Alibaba są bardzo mocno zainteresowane taką formą finalizacji zakupów. Rozwiązanie jest już w fazie testów, by wyłapywać wszelkie problemy i utrudnienia.
Podwoiła się liczba polskich klientów Aliexpress
Każdego miesiąca nawet 5 mln osób korzysta z serwisu Aliexpress – chińskiego giganta Alibaba. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba ta się podwoiła, co sprawiło, że platforma stała się istotnym elementem e-commerce w Polsce.
Jeśli chodzi o wyniki w naszym kraju, to tylko Allegro i Ceneo są popularniejsze. Co to oznacza? Polacy, mimo tego, że nie są wielkimi fanami robienia e-zakupów za granicą, są przyciągnięci przez Alibabę głównie z powodu bardzo niskich cen. Z tego powodu są w stanie czekać na towar, którzy przyjdzie do nich z Chin.
Kolejna ciekawostka: Aliexpress jeszcze nie „powalczył” o polskiego klienta. Nie kieruje na nasz rynek żadnych specjalnych ofert ani kampanii. Interesujące jest zatem to, co się stanie, gdy chiński potentat dostrzeże potencjał polskich konsumentów.
Jaki jest główny argument przemawiający za tym, że kupujemy za granicą? Niskie ceny. To dla nich jesteśmy w stanie czekać na przesyłkę nawet kilka tygodni. Nie zniechęca nas również ryzyko, że do ceny zostanie doliczone cło.
Walmart otwiera centrum obsługi e-handlu
Walmart utworzy 1500 miejsc pracy na Florydzie, kontynuując rozbudowę sieci obsługi biznesu e-commerce.
Centrum obsługi handlu elektronicznego w Davenport ma milion stóp kwadratowych. To powierzchnia prawie 20 boisk piłkarskich. Przez placówkę mają przechodzić miliony przesyłek, dzięki czemu jeszcze szybciej trafią do klientów.
Obiekt ten jest szóstym w sieci nowej generacji, którą buduje Walmart. Detalista ogłosił, że na inwestycje na Florydzie w latach 2017-2018 przeznaczy 450 mln dolarów, a wspomniane centrum obsługi e-handlu jest jedną z nich.
Walmart w pierwszym kwartale odnotował 63% wzrost sprzedaży w handlu elektronicznym w Stanach Zjednoczonych. Trudno się więc dziwić, że marka inwestuje w sprzedaż na walmart.com. Wśród zmian, jakie zostały wprowadzone przez firmę, znajdziemy bezpłatną dwudniową dostawę bez opłat członkowskich, dodatkową zniżkę na odbiór w sklepach, możliwość łatwego zamawiania online lub dzięki aplikacji Walmart.
Obroty Zalando rosną wolniej. Platforma wprowadzi nową usługę abonamentową
Obroty Zalando rosną, ale… nie tak szybko, jak zakładała spółka. Według wstępnych analiz, wzrosły one od 19 do 21%, osiągając wartość 1,1 mld euro. Wynik dobry, ale słabszy niż w pierwszym kwartale, kiedy to wzrost wynosił 23,1%.
Zalando uruchamia nową usługę subskrypcyjną – Zalando Zet, które w założeniu podobne jest do Amazon Prime. Pakiet zakłada szybkie dostawy, wcześniejszy dostęp do rabatów i spersonalizowane porady modowe. Usługa będzie testowana w Berlinie, Lipsku i Hanowerze, a następnie zostanie udostępniona na inne rynki. Kosztować ma 19 euro rocznie.
Polski start-up oferujący system natychmiastowych mikropłatności dostał 2 mln euro dofinansowania
Billon, polski start-up, pokonał niemal 1,5 tys. konkurentów z UE i otrzymał blisko 2 mln euro dotacji z programu Horizon 2020 Komisji Europejskiej. Pieniądze mają zostać przeznaczone na rozwój rozwiązań płatniczych dla biznesu oraz na uruchomienie platformy płatności e-commerce na rynku polskim i brytyjskim.
Technologia umożliwia dokonanie natychmiastowych transakcji między ludźmi na całym świecie. Pieniądze przesyłane są bez pośredników. Rozwiązanie bazuje na technologii blockchain, czyli rozproszonego rejestru. Wykorzystywane są realne, lokalne waluty.
W Polsce platforma Billon ruszy jesienią, a w Wielkiej Brytanii – w przyszłym roku.
Platforma jest odpowiedzią na potrzeby ludzi przede wszystkim młodych, zaangażowanych cyfrowo, często także tych poniżej 18 roku życia, którzy nie mają konta w banku.
Allegro zmienia cenniki dla sprzedawców
Allegro opublikowało nowe zasady naliczania opłat i prowizji. Zmiany dotkną szczególnie te oferty, które znajdują się w serwisie dłużej i są wyróżniane. Sklepy nie są zadowolone ze zmian i obawiają się wysokich kosztów promocji.
Zmiany zostaną wprowadzone 1 sierpnia. Od tego dnia opłaty za promowanie ogłoszeń będą naliczane w 10-dniowych cyklach, a 14-dniowy termin wystawienia zostanie zastąpiony 20-dniowym dla opcji „kup teraz” i 10-dniowym dla licytacji.
Według wstępnych wyliczeń sprzedawców niektóre sklepy, które prowadzone są na Allegro, zaliczą ogromne, bo nawet 250% wzrosty kosztów.
Prasówka powstaje dzięki:
Rzetelny Regulamin
Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.
Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.
Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.
FreshMail
Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl
FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.
Agencja Marketing i Biznes
mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/kontakt/
Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.
Zostaw komentarz