Marketing i Biznes E-commerce Pakiety Kurierskie dla Twojej firmy

Pakiety Kurierskie dla Twojej firmy

Pakiety Kurierskie dla Twojej firmy

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Masz sklep w Internecie i szukasz sposobów na obniżenie kosztów dostawy Twoich produktów do odbiorcy? Poznaj Pakiety Kurierskie dla firm InPost.

Oferta dla sklepów internetowych i nie tylko

Handel w internecie stale się rozwija i z każdym rokiem przejmuje kilka dodatkowych procent handlu w tradycyjnej formie. Według raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2019” kupujący online stanowią 62% wszystkich badanych internautów, co oznacza znaczący wzrost w stosunku do ubiegłorocznej fali badania, w którym dokonywanie zakupów online zadeklarowało 56% ankietowanych. Cytowane przez raport badanie wewnętrzne platformy Shoper wskazuje, że prawie ¾ sklepów korzystających z tego oprogramowania zanotowało w 2018 roku wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Według raportu Bisnode Polska w 2018 roku liczba sklepów online przekroczyła w Polsce 30 tysięcy, co stanowi wzrost o ponad 6% r/r. Z kolei z raportu przygotowanego przez Divante wynika, że w 2018 roku Polacy wydali na zakupy internetowe ponad 49 mld złotych.

Klienci sklepów internetowych zwracają przede wszystkim uwagę na cenę samego produktu, ale także na koszt i czas jego transportu. Niemal ⅔ badanych we wspomnianym raporcie Gemius wskazało na atrakcyjniejsze niż w sklepach tradycyjnych ceny jako element, który zachęca ich do zakupów. Należy jednak zwrócić uwagę, że na tę cenę składa się nie tylko cena samego produktu, ale także koszt dostawy. Jednocześnie najczęściej wybieraną formą dostawy jest dostawa kurierem i do paczkomatu (odpowiednio 58% i 52% wskazań). Cechą łączącą te dwie formy przesyłki jest zarówno szybkość dostawy jak i wygoda.

Trzy najważniejsze elementy, które wpływają na decyzje internautów o wyborze sklepu online to, podobnie jak w latach ubiegłych, cena produktu, niskie koszty dostawy i wcześniejsze pozytywne doświadczenia. Na te ostatnie składa się między innymi czas wysyłki – najczęściej wymieniane przez ankietowanych problemy z zakupami on-line związane były z długim oczekiwaniem na dostawę lub jej wysokimi kosztami. Także w kontekście aspektów, które mogłyby zachęcić ich do częstszego kupowania online badani wskazali przede wszystkim niższe koszty dostawy (55% wskazań). Również internauci nie kupujący online wśród elementów, które mogłyby ich do tego skłonić wymieniają na pierwszych miejscach niższe koszty dostawy, niższe ceny produktów i szybszą dostawę.

I to właśnie tym sklepy internetowe mogą konkurować między sobą. Obniżenie kosztów i skrócenie czasu dostawy nawet do jednego dnia staje się sposobem na przyciągnięcie do sklepu nowych klientów.

Przygotowując ofertę dla firm, InPost wziął pod uwagę zmieniającą się sytuację na rynku e-commerce i postanowił wyjść naprzeciw zarówno małym, jak i dużym sprzedawcom. W ten sposób powstały elastyczne Pakiety Kurierskie. W zależności od wybranego pakietu, w cenie abonamentu klient może wysłać od dwudziestu pięciu do dwustu paczek.

Oferta obejmuje także osoby zajmujące się handlem w sieci, ale nieposiadające własnego sklepu. To ukłon w stronę mikro firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z rynkiem e-commerce.

Pakiety Kurierskie – im dłużej, tym taniej

Ceny usług w Pakietach Kurierskich uzależnione są od wielkości pakietu oraz okresu, na jaki zawierana jest umowa. Obowiązuje tu zasada: im więcej i dłużej, tym taniej. Ceny analogicznych pakietów przy rocznym i dwuletnim okresie obowiązywania umowy różnią i są tańsze przy podpisaniu umowy na dwa lata. Warto zwrócić uwagę również na ceny przesyłek w przypadku przekroczenia abonamentu. Tu także cena jednostkowa jest niższa w przypadku podpisania umowy na dwa lata.

Ryzyko związane z podpisaniem dwuletniej umowy praktycznie nie istnieje. Klient ma gwarancję, że cena miesięcznego abonamentu pozostanie niezmienna. Biorąc pod uwagę rosnące ceny usług, trudno też przypuszczać, że w tak zwanym międzyczasie pojawi się na rynku atrakcyjniejsza oferta.

Pakiety Kurierskie dla firm InPost – ile to kosztuje

Cena pakietu uzależniona jest od liczby paczek, jaka zawiera się w abonamencie oraz okresu obowiązywania umowy.

Najtańszy pakiet – Mini Firma 25 – kosztuje 289,98 złotych netto miesięcznie w przypadku podpisania umowy na dwa lata. Przy umowie na jeden rok ta cena wzrasta do 302,40 zł netto za jeden miesiąc. Różnica wydaje się niewielka, ale warto zsumować te drobne kwoty na przestrzeni dwóch lat. Otrzymamy oszczędność rzędu blisko 300 złotych netto. To kwota może nieduża, ale i niemała, a skoro można zaoszczędzić, to czemu z tej możliwości nie skorzystać? Pakiet Mini Firma 25 obejmuje wysłanie bez dodatkowych kosztów do 25 paczek miesięcznie.

Pakiet Mini Firma 50 umożliwia wysłanie w miesiącu do 50 paczek bez wnoszenia dodatkowych opłat i kosztuje 579,96 zł w przypadku umowy jednorocznej. Przy umowie dwuletniej cena wynosi 565,38 zł netto za miesiąc. Przy umowie dwuletniej można zaoszczędzić blisko 350 zł netto na przestrzeni dwóch lat.

Pakiet Maxi Firma 100 umożliwia wysłanie w ramach abonamentu do 100 przesyłek w ciągu miesiąca. Cena abonamentu przy umowie dwuletniej wynosi 1060 zł netto, przy umowie jednorocznej – 1109,82 zł netto za miesiąc. Tutaj oszczędność przy podpisaniu umowy dwuletniej jest już bardziej znacząca – wynosi blisko 1200 zł netto.

Pakiet Multi Firma 200 został stworzony z myślą o największych graczach na rynku. Przy umowie dwuletniej cena abonamentu wynosi 2020,36 zł netto, przy umowie rocznej – 2120 zł netto. Wybór dwuletniej oferty przyniesie oszczędność rzędu około 2400 zł netto.

Sklepy internetowe najczęściej rozkręcają się powoli, nie osiągają od pierwszych dni maksymalnej sprzedaży, dlatego początkującym sprzedawcom poleca się zakup najtańszego pakietu. Jeśli sprzedaż będzie rosła, w każdej chwili można zmienić abonament na wyższy.

Pakiety Kurierskie dla firm – korzyści

  • Optymalizacja kosztów. Ceny Pakietów Kurierskich dla firm zostały skonstruowane z myślą o obniżeniu kosztów dostaw przez klientów hurtowych. Nawet w najmniejszym pakiecie, w którym cena jednostkowa za nadanie paczki jest relatywnie najwyższa, nadal jest ona niższa niż w przypadku wyboru każdorazowo pojedynczej usługi. Innymi słowy – abonament = optymalizacja kosztów.
  • Elastyczna oferta. Umowa na Pakiet Kurierski może być podpisana na rok lub dwa. To dużo czasu i w firmie wiele może się zmienić. Jeśli klient uzna, że tego potrzebuje, w każdej chwili może zmienić pakiet na wyższy. Po przekroczeniu maksymalnego pakietu dwustu przesyłek w miesiącu cena kolejnych paczek będzie niższa niż w przypadku pojedynczej usługi.

W przypadku podpisania umowy na dwa lata cena abonamentu jest niższa niż przy rocznej umowie.

  • Gwarancja ceny. Klient, podpisując umowę, otrzymuje nie tylko możliwość wysłania co miesiąc określonej liczby paczek. Dostaje też gwarancję, że cena usługi, którą wybrał, nie zmieni się w ciągu trwania umowy. To firma bierze na siebie konsekwencje ewentualnego wzrostu cen na rynku usług kurierskich.
  • Możliwość nadawania paczek w Paczkomacie i do Paczkomatu. To obecnie najszybsza i najtańsza oferta na rynku usług kurierskich ogółem. Nadanie paczki w paczkomacie i do Paczkomatu to niemal stuprocentowa gwarancja dotarcia przesyłki do klienta w ciągu jednego dnia roboczego. Biorąc pod uwagę, że klientom sklepów internetowych z reguły zależy na czasie, ta korzyść jest niezwykle istotna.
  • Możliwość odbioru przesyłek przez kuriera w dowolnym miejscu w Polsce. Korzystanie z Paczkomatów nie jest obowiązkowe. Jeśli klient ma takie życzenie, kurier osobiście odbierze od niego paczki.
  • Możliwość wysyłania paczek w dowolnej liczbie w ramach abonamentu. Rynek e-commerce potrafi zaskakiwać zarówno in plus, jak i in minus. Dlatego kurier przyjedzie zarówno po jedną, jak i po dziesięć przesyłek. Firma InPost nie nakłada w tej sprawie żadnych wymogów. Przesyłki można nadawać nawet codziennie.
  • Powiadomienie przez e-mail i link do śledzenia przesyłki. W czasach, gdy zarówno nadawca, jak i odbiorca paczki chcą mieć nad nią kontrolę nawet w czasie transportu, to rozwiązanie w całej rozciągłości wychodzi im naprzeciw.

Dlaczego warto skorzystać z oferty InPost dla firm

Możliwość zaoferowania klientom taniej i szybkiej dostawy to bezsprzecznie najważniejszy argument. Do tego trzeba dodać możliwość odbioru w Paczkomacie – wielu klientów pracuje w godzinach pracy kurierów, a jazda na koniec miasta do sortowni nie należy do przyjemności. InPost dysponuje ponad sześcioma tysiącami Paczkomatów w całej Polsce i ta liczba stale rośnie. Paczkomaty znajdują się w miejscach ogólnodostępnych, czynne są całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Oferta InPost dla firm to obecnie najtańsza i najbardziej transparentna propozycja. Zarówno cennik, jak i ogólne warunki oferty można poznać bez logowania się.


Artykuł został opublikowany przy współpracy z InPost.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl