Prasówka e-commerce #31: Rusza Paczka+, nowa usługa Poczty Polskiej dla branży e-commerce

11.07.2017 AUTOR: Michał Bąk

Badanie: Sklepy z Mazowsza, Małopolski i Śląska odpowiadają za połowę sprzedaży w polskim Internecie

paczka +

Polscy e-sprzedawcy nie są równomiernie rozlokowani na mapie kraju. Mimo, że handel internetowy pozwala na prowadzenie działalności z dowolnego miejsca, w przypadku Polski topowe są trzy województwa: mazowieckie, małopolskie i śląskie. Analiza platformy Shoper wskazuje, że to z tych trzech regionów pochodzi 55 procent zamówień, które zrealizowano wśród wszystkich sklepów internetowych.

Shoper przeanalizował dane z ostatnich 10 miesięcy dla ponad 10 tys. e-sklepów, które korzystają z ich platformy. Firmy z Mazowsza, Małopolski i Śląska odpowiadają aż za połowę sprzedaży w polskim Internecie.

Oznacza to także, że pozostałych 13 województw ma sprzedaż na poziomie trzech topowych regionów.

Wśród „goniących” wielką trójkę województw wyróżnia się wielkopolskie (sprzedaż na poziomie 10%), dolnośląskie i kujawsko-pomorskie (oba ze sprzedażą rzędu 9%). Można więc wyciągnąć wniosek, że ponad 3/4 całego polskiego e-handlu koncentruje się w zaledwie 6 województwach.

Najmniej – zaledwie 1% e-sklepów – znajduje się w świętokrzyskim. Odnotowują one również najniższą, jednoprocentową sprzedaż.

W kwestii asortymentu, najpopularniejszą kategorią ciągle pozostaje odzież – 20%. Dom i ogród oraz zdrowie i uroda mają po ok. 12% rynku.

Zestawy do samodzielnego gotowania podbijają USA

paczka +

Meal kit subscription services, czyli zestawy składników do samodzielnego gotowania, podbiły rynki Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. W 2015 roku wartość tego segmentu wzrosła o 311% w porównaniu z rokiem 2014. Trend ten, według analiz ekspertów, będzie się utrzymywał, a sprzedaż osiągnie poziom 4 mld dolarów w perspektywie krótkoterminowej. Do 2016 roku ma to być 36 mld dolarów rocznie. Czy polski rynek też znajdzie dla tego pomysłu miejsce u siebie?

W Stanach Zjednoczonych działa już ponad 150 firm, które oferują tego typu usługę, a wartość sprzedanych zestawów szacuje się na 1-1,5 mld dolarów.

Mechanizm działania tych firm jest na ogół bardzo podobny. Klient otrzymuje zestawy ze świeżymi, dokładnie wymierzonymi składnikami oraz przepisem na konkretne danie. To sprawia, że nie tracą oni czasu na zakupy i szukanie receptur. Wygodna jest również forma dostawy.

W USA liderem jest firma Blue Apron. Ich dochód w 2014 roku wyniósł 77,8 mln dolarów, a w ciągu dwóch lat wzrósł… dziesięciokrotnie! 2016 rok firma zamknęła z dochodem 795 mln dolarów. Każdego miesiąca firma dostarcza 8 mln zestawów.

W Polsce rynek e-grocery rozwija się całkiem nieźle, więc pewnie w niedługim czasie pojawi się także box subskrypcyjny typu meal-kit.

Ocado testuje samochody samojeżdżące

paczka +

Brytyjski supermarket internetowy po raz pierwszy skorzystał z samojeżdżącego samochodu dostawczego. Jednorazowo auto może zabrać osiem zamówień. Póki co – z powodu bezpieczeństwa – w samochodzie obecny jest kierowca.

Głównym założeniem tej idei jest to, że klient sam odbiera zamówienie z samochodu. Przesyłka może być odebrana pod domem, ale też w innych miejscach. Chodzi również o to, że tego typu usługa sprawdzi się w miejscach, w które nie można wjechać większymi pojazdami.

Pierwsze testy odbyły się w Woolwich w Anglii. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, system ten będzie w pełni funkcjonował w 2019 roku.

Rusza Paczka+, nowa usługa Poczty Polskiej dla branży e-commerce

paczka +

By jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję na rynku e-commerce, Poczta Polska wyszła z kolejną inicjatywą i pomysłem. Powstała Paczka+, nowa usługa dla handlu internetowego i klientów indywidualnych.

Firma realizuje swoją strategię, w której koncentruje się na usługach kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Ruch tego typu przesyłek rośnie z każdym rokiem, co wiąże się z większymi oczekiwaniami klientów. Aktualnie Poczta Polska chwali się najszerszą w Polsce siecią punktów, w skład której wchodzą: urzędy pocztowe, kioski RUCHu, stacje benzynowe Orlen.

Paczka+ wzbogacona jest o dodatkowe usługi. Poza tym, że jest szybka i bezpieczna, wyróżnia się wygodnym odbiorem w sieci click&collect. Łączy także cechy dostępne w ramach PACZKA24 i PACZKA 48. Paczka+ daje gwarancję dostarczenia w ciągu dwóch dni roboczych.

Crowdfox, platforma B2B, podwaja zyski w sprzedaży

paczka +

Niemiecki Crowdfox ogłosił dane dotyczące wzrostu w branży B2B. Sprzedaż w tej platformie podwoiła się w ostatnim kwartale. Potwierdza to wysokie ambicje firmy i strategiczne decyzje, dotyczące dalszej ekspansji w tym sektorze.

Założyciel podał do informacji publicznej, że do końca tego roku na Crowdfox Business będzie dostępnych ok. 20 mln produktów. Aktualnie firma poszukuje kolejnych 100 dostawców. Są oni wybierani w oparciu o efektywność procesów dostarczania i ich konkurencyjność.

Auchan chce wprowadzić elektroniczne etykietypaczka +

Auchan nawiązał współpracę z chińskim start-upem technologicznym – Hanshow Technology. Celem tej kooperacji ma być stworzenie cyfrowego systemu centralnie zarządzanych etykiet elektronicznych.

Rozwiązanie to ma ułatwić pracę sprzedawcom detalicznym, którzy w czasie rzeczywistym mogą aktualizować ceny produktów, kontrolować stan zapasów i terminy dostaw. Większa wiarygodność oraz wprowadzenie ekranów LED ma podnieść jakość świadczonych usług.

System etykiet cenowych ma być testowany w sklepach Auchan we Francji oraz w Luksemburgu.

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Jak wygląda programowanie?

Fuckup story# 4 Mobeam, technologia korzystająca ze światła nad którą zapadł mrok

Samochodowa rewolucja – historia sukcesu firmy Tesla

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...