Najnowszy skrót wydarzeń ze świata e-commerce, czyli prasówka 9.01-15.01. #6

17.01.2017 AUTOR: Michał Bąk

Kupujący zwracają uwagę na cenę dostawy i rodzaj przewoźnika

raport furgonetka

Furgonetka.pl opublikowała raport na temat tego, jak sklepy online rozwiązują kwestię dostawy zamówień do swoich klientów. Badanie skupia się na logistyce w małych i średnich sklepach internetowych i miało na celu sprawdzenie, w jakiej mierze dostawa, jej formy i ich koszt wpływają na konsumenta. Zaprezentowana infografika jasno pokazuje, że handlowcy popełniają trzy główne błędy, które mogą doprowadzić do utraty klienta. Są to: mały wybór przewoźników, ukrywanie nazwy firmy kurierskiej realizującej dostawę oraz brak informacji o wszystkich kosztach doręczenia, w tym wszelkich dopłatach. Często informacja o tym, ile klient musi zapłacić za dostarczenie towaru, pojawia się dopiero na samym końcu zamówienia lub wymaga rejestracji w sklepie.

Przeprowadzona przez Furgonetka.pl analiza dostarcza wielu dodatkowych informacji, które warto wziąć pod uwagę w kontekście prowadzenia własnego biznesu. 45% badanych sklepów posiada tylko jedną formę dostawy poprzez firmę kurierską. Spowodowane jest to wieloma czynnikami. Można powiedzieć, że nie jest to dobre dla e-biznesu, gdyż aż 74% sprzedawców odnotowało wzrost sprzedaży w momencie zaoferowania większego wyboru firm kurierskich. Ponadto, aż 66% kupujących stwierdziło, że brak możliwości zmiany firmy dostawczej na inną sprawia, że rezygnują oni z zakupu i wybierają sklep, gdzie taka opcja jest możliwa.

Najczęściej spotykane w sklepach internetowych firmy kurierskie to kolejno: Pocztex – Kurier48, DPD, DHL, UPS i GLS. Ciekawostką jest, że 61% sklepów oferuje Paczkomaty – zawsze jako drugą formę doręczenia. Pełny raport dostępny jest tutaj.

Allegro i program lojalnościowy

allegro

Michał Markowski, menedżer B2B w Allegro, poinformował, że wprowadzony program lojalnościowy ma być przejrzysty, prosty i dostępny dla wszystkich użytkowników. Z racji tego, że dla uczestników innych programów najważniejsza jest korzyść finansowa, a nie tysiące punktów, które można wymienić na nagrody, postanowiono dać kupującym na Allegro to, czego oczekują.

Nowy program dostępny jest tylko dla użytkowników aplikacji mobilnej Allegro, a jego zasady są bardzo czytelne. Każdy kupujący, jaki wyda na zakupy więcej niż 60 złotych, otrzymuje 6 wirtualnych monet. 20 zebranych monet można wymienić na kupon o wartości 20 zł, który pozwala obniżyć wartość dowolnego zakupu w ofercie „kup teraz” przy zakupach wyższych niż 50 zł. Miesięcznie w ten sposób można wykorzystać 120 zł. Wyłączone z programu są m.in. zdrapki na konsole do Xbox 360, karty Allegro, gry PC i MMO, doładowania do gier.

Strony z certyfikatem SSL lepsze dla Google

google

Stało się to, o czym mówiono już od pewnego czasu. Gigant z Mountain View na swoim blogu poinformował, że strony korzystające z certyfikatów SSL znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania i otrzymają większe wsparcie. W tej chwili nadal wiele stron internetowych, w tym także sklepów, nie posiada certyfikatu SSL. Po tym, jak podano tę informację do wiadomości publicznej, staje się jasne, że zakup certyfikatu stanie się obowiązkiem, jeśli chcemy mieć pewność, że nasza strona lub sklep mają być indeksowane przez roboty Google.

To bardzo ważna informacja dla tych osób, które jeszcze nie zabezpieczyły odpowiednio swoich witryn. Certyfikat SSL to podstawowy sposób ochrony danych przesyłanych przez Internet, a co istotne, jego koszt nie jest wysoki. Zainstalowanie go na swoim WWW jest także potwierdzeniem wiarygodności witryny – w pasku adresu przeglądarki użytkownicy takiej strony mogą zobaczyć nazwę jej właściciela i wydawcy certyfikatu. Zielona kłódka przy adresie wzbudza zaufanie odwiedzających.

Świat

Sephora testuje mobilne zamawianie towaru

sephora

Znany na całym świecie gigant z branży beauty postanowił nawiązać współpracę z RangeMe i stworzyć idealną aplikację mobilną, która ma pomóc nie tylko pracownikom salonów w uzupełnianiu braków towarowych oraz w utrzymaniu kontaktu z kupującymi, ale także sprawi, że klienci będą mogli złożyć zamówienia na kosmetyki na podstawie swoich preferencji oraz dobraniu produktów do cery. Dopasowanie to odbywać się będzie na podstawie zaimportowanego zdjęcia oraz krótkiej ankiety. Już w tej chwili Sephora jest jednym z liderów wykorzystywania technologii w branży beauty, między innymi dzięki kolejnym innowacjom implementowanym w aplikacji mobilnej.

Rynek e-commerce w Hiszpanii nadal rośnie

e-commerce hiszpania

Rynek e-commerce w Hiszpanii rośnie z roku na rok. W drugim kwartale 2016 roku przyrost wyniósł 20,3%. Obrót w Internecie, zanotowany w tym czasie, sięgnął 5,95 mld euro. Najwyższe przychody z internetowej sprzedaży zainkasowały branże związane z turystyką, czyli: biura podróży, touroperatorzy, transport lotniczy, a także branża odzieżowa. Według CNMC, w drugim kwartale 2016 roku zarejestrowano ponad 92 miliony transakcji; to aż o 33,4% więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wśród wszystkich dochodów wygenerowanych przez Internet, 57,2% pochodzi z hiszpańskich stron, zaś 42,8% ze sklepów umiejscowionych w innych krajach. Jeśli przeanalizujemy ilość transakcji, to 45% spośród wszystkich dokonano w hiszpańskich e-sklepach, zaś 55% zarejestrowano na zagranicznych stronach internetowych.
intro-logo

Patronem merytorycznym jest agencja Elivo. Chcesz porozmawiać o contencie? Zadzwoń 695 069 430!

Czytaj również:

Najciekawsze statystyki ze świata e-commerce. Prasówka 2.01-8.01 #5

Generowanie leadów dla opornych

Wywiad z Arturem Jabłońskim – ArturJablonski.com

 

Do góry!

Polecane artykuły

07.11.2019

Kontrolki – rzeczy, które musisz mierzyć ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam