Raport: Millenialsi kupują towary luksusowe w Internecie
Wyniki sprzedaży 100 największych firm, które oferują dobra luksusowe, wyniosły 212 mld dolarów i – według analiz – transakcji tych dokonują głównie konsumenci z rynków wschodzących. 70 proc. z nich deklaruje, że w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyli swoje wydatki na dobra luksusowe. Tego rodzaju towary wciąż kupowane są głównie w sklepach tradycyjnych, ale niemal połowa klientów uważa, że kanały cyfrowe będą zyskiwały coraz większe znaczenie w tym segmencie.
Raport „Global Powers of Luxury Goods 2017. The new luxury consumer” przygotowany został przez Deloitte.
Dobra luksusowe zaliczyły spadek o 4,5 proc., jednak – biorąc pod uwagę kursy walutowe – odnotowano blisko 7 proc. wzrost sprzedaży. Średni zysk netto badanego TOP100 wyniósł 9,7 proc.
Klienci z rynków wschodzących nadal decydują o wysokości sprzedaży dóbr luksusowych i rozwoju tego segmentu. W Chinach, Rosji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich konsumenci deklarują wzrost wydatków na tego typu towary. Odsetek tych klientów to 70 proc.
Z kolei wskaźnik ten w krajach bardzo dojrzałych, np. państwach UE, USA i Japonii, wynosi 53 proc.
Co ciekawe, prawie połowa dóbr luksusowych kupowana jest za granicą – na lotniskach i w sklepach. Szczególnie widać to właśnie na przykładzie klientów z rynków wschodzących.
Wniosek, który po zapoznaniu z raportem Deloitte nasuwa się sam, jest jednoznaczny: nie chcąc wypaść z obiegu, należy unowocześniać i zmieniać technologie, nie tracąc przy tym jednak unikatowego charakteru. Rola e-handlu w tym sektorze rośnie.
Badanie: Wtorek to najpopularniejszy dzień na zakupy online
Polscy klienci chętniej klikają w reklamy online i robią zakupy w Internecie w dni powszednie niż w weekendy. Precyzując: najczęściej robimy zakupy on-line we wtorki, po godzinie 20. Najwięcej konwersji notuje się we wtorki i środy, najmniej – w soboty. Lubimy kreacje, które wyświetlane są w godzinach wieczornych.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Raport przeprowadzony został przez firmę RTB House na ponad 40 rynkach.
Zakupy przestały być domeną, która charakteryzuje tylko weekendy. Według analizy to wtorek w godzinach wieczornych jest tym momentem, kiedy liczba kliknięć w reklamy wzrasta o 37 proc., a konwersja rośnie o 47 proc. w stosunku do soboty (najgorszego dnia zakupowego w e-commerce). Szczyty sprzedażowe przypadają pomiędzy godziną 14 a 16 oraz 20 a 22.
Na polskim rynku wygląda to bardzo podobnie. Wtorkowe wieczory to moment, kiedy kliknięcia wzrastają o 27 proc., a konwersja o 52 proc. w stosunku do soboty.
Czasy, w których przy komputerze spędzaliśmy czas „rekreacyjnie”, minęły. Dziś ciągle jesteśmy online, dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu w smartfonach, a także tabletach. Zakupy możemy robić o dowolnej porze i z dowolnego miejsca, co mocno zmieniło nasze zachowania zakupowe.
Allegro z dodatkowym zabezpieczeniem za pomocą kodu SMS
Dwustopniowe zabezpieczenie logowania to coraz częstsze rozwiązanie. Również Allegro zdecydowało się na jego wprowadzenie. Teraz można wykorzystać do tego celu telefon, a dokładniej mówiąc, kod SMS wysyłany pod nasz numer.
Pozwala to na zabezpieczenie konta nawet wówczas, gdy ktoś zna nasze hasło i login. Bez kodu SMS zalogowanie się nie będzie możliwe.
Według Allegro przeciętny klient loguje się 47 razy w ciągu miesiąca. Dodanie numeru telefonu do listy zaufanych sprawi, że unikniemy ciągłego podawania kodu SMS. Obecnie tego typu rozwiązania stosuje się głównie w bankowości elektronicznej. W sektorze e-commerce Allegro jest pionierem.
Poradnik: Wideo przyciąga ruch i generuje sprzedaż e-sklepu
Marki, które używają materiałów wideo, notują znaczne zwiększenie sprzedaży – według analiz od 3 do 30 procent. Wzrasta także, nawet dwucyfrowo, wskaźnik konwersji.
Treści wideo stały się silnym magnesem. Po obejrzeniu tego typu materiałów klienci są o 46% bardziej chętni, by dowiedzieć się czegoś więcej na temat danego produktu, co wpływa na liczbę odwiedzin stron internetowych. Poza tym treści tego rodzaju budują większe zaangażowanie, a potencjalni klienci przebywają na witrynie 3 razy dłużej.
Wideo to materiały, które szczególnie lubiane są przez pokolenie milenialsów. 1 na 3 konsumentów chętniej kupuje daną rzecz po obejrzeniu materiału wideo.
Przewidywania na drugą połowę 2017 roku mówią, że 60% wizyt na stronach e-commerce’owych będzie realizowanych za pomocą smartfonów. Mobilny e-commerce potrzebuje materiałów wideo, by podnieść konwersję. Szczególnie, że ponad 50 procent konsumentów, którzy oglądają wideo na swoich smartfonach, traktuje je jako zachętę do zakupu.
Metro Group inwestuje w płatności mobilne
Metro Group zainwestowało w brytyjski start-up Yoyo Wallet, który dynamicznie rozwija usługę płatności mobilnych. Do skorzystania ze swojej oferty zachęcili m.in. Caffe Nero – trzecią pod względem sprzedaży detalicznej sieci kawiarni w Wielkiej Brytanii.
Yayo umożliwia retailerom stworzenie własnej aplikacji z usługami lub programem lojalnościowym. Inwestorzy, którzy zobaczyli w Yayo potencjał, zainwestowali już w ten brand 14 mln euro.
Innowacyjna aplikacja Ikei zmieni sposób robienia zakupów
Apple współpracuje z Ikea – czy może być lepiej? Efektem tej współpracy ma być wdrożenie aplikacji mobilnej, która oparta jest na… rozszerzonej rzeczywistości. Projekt ma być gotowy już jesienią.
Rozszerzona rzeczywistość pozwoli klientom na sprawdzenie, jak wybrane meble będą wyglądały w ich prawdziwych mieszkaniach. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie, które realnie wpłynie na decyzje zakupowe klientów. W późniejszym czasie aplikacja Ikei ma mieć także funkcję kupowania wybranych towarów.
Póki co, klienci mogą zobaczyć, jak prezentuje się dany mebel we wnętrzach, a następnie jednym kliknięciem dodać go do koszyka zakupowego.
W aplikacji ma znaleźć się ok. 500-600 produktów marki.
Ikea postawiła na wzmocnienie swojej obecności w Internecie i rozwój sektora e-commerce, co widać na przykładzie ostatnich decyzji biznesowych, np. podjęcia współpracy z Amazonem. Rynek się zmienia, a wraz z nim konkurencja, dlatego Ikea potrzebuje nowych kanałów sprzedażowych.
Prasówka powstaje dzięki:
Rzetelny Regulamin
Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.
Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.
Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.
FreshMail
Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl
FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.
Agencja Marketing i Biznes
mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/kontakt/
Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.
Czytaj również:
Zostaw komentarz