Marketing i Biznes E-commerce Jak Shopify Plus pomoże Ci otworzyć sklep na zagraniczne rynki?

Jak Shopify Plus pomoże Ci otworzyć sklep na zagraniczne rynki?

Jak Shopify Plus pomoże Ci otworzyć sklep na zagraniczne rynki?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Shopify to jedna z najpopularniejszych platform, która umożliwia prowadzenie sklepu internetowego. Za jej pośrednictwem wykonywana jest sprzedaż online w różnych krajach świata. Co, jednak gdy sprzedawca chce poszerzyć obszar działania na rynki zagraniczne, nie rezygnując z rodzimego? Z pomocą przychodzi Shopify Plus. Sprawdź, jak łatwo dzięki temu rozwiązaniu można rozpocząć sprzedaż globalną.

Dlaczego warto wybrać Shopify Plus do prowadzenia sklepu za granicą?

W platformie Shopify istnieje możliwość wykupienia 5 różnych planów:

  • Shopify Lite,
  • Shopify Basic,
  • Shopify,
  • Shopify Advanced,
  • Shopify Plus.

Shopify Plus stanowi rozwiązania dedykowane sprzedawcom z grupy enterprise oraz prowadzącym działalność międzynarodową. Wynika to z szeregu korzyści, które przynosi to rozwiązanie. Pierwszą zaletą jest to, że Shopify Plus może obsługiwać więcej niż jedną walutę na checkoucie w sklepie, o czym więcej pisze wecanfly.pl. To samo dotyczy języka – istnieje możliwość wyboru lokalnego dla jeszcze lepszego UX. To bardzo prosty i szybki sposób na rozpoczęcie sprzedaży za granica stosunkowo niskim kosztem w posiadanej domenie. W Shopify Plus istnieje możliwość prowadzenia jednego sklepu, który działać będzie na różnych rynkach, ale i otworzenia kilku na osobnej domenie lub subdomenie – to szansa na zwiększenie personalizacji sprzedaży, m.in. poprzez wprowadzenie lokalnych bramek płatności czy przewoźników. Jest to rozwiązanie najczęściej stosowane przez osoby, które ekspansję zagranicznego rynku rozważają bardzo przyszłościowo.

Sporymi zaletami Shopify Plus są także możliwość prowadzenia sprzedaży hurtowej, działalności B2B oraz opcje automatyzacji podejmowanych działań.

Jak otworzyć sklep internetowy na zagraniczne rynki?

Prowadzenie działalności na międzynarodowym rynku nie powinno zaczynać się od wybierania właściwego planu Shopify i wdrażania zmian, ale rzetelnego sprawdzenia rynku w danym kraju. Sukces na polskiej ziemi nie musi oznaczać, że zostanie on powtórzony globalnie. Konieczne jest także zbadanie specyfiki danego zagranicznego rynku związanego ze sklepami online – asortymentu, form reklamy czy nawyków konsumentów. Po przeprowadzeniu niezbędnych analiz bardzo ważne jest przetłumaczenie sklepu. Następnie, gdy to zaplanowano, zakładana jest nowa domena lub subdomena, dla danego sklepu. W kolejnym kroku jest on konfigurowany na zagraniczny rynek. Proces ten dla wielu sprzedawców jest trudny, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów w tym zakresie, np. wspomnianej wcześniej firmy WeCanFly.

Jak wygląda globalna sprzedaż z innymi planami Shopify?

Wspomnieliśmy wcześniej, że Shopify pozwala na wybór pięć planów. Czy za pomocą innych nie ma możliwości zbudowania sklepu, który będzie działać na zagranicznych rynkach? Jest to możliwe dzięki opcji Advance, jednak należy pamiętać, że może generować trudności zarówno po stronie sprzedawcy, jak i kupującego. Wiąże się nie tylko z koniecznością zarządzania kilkoma odrębnymi sklepami, z różnymi bazami danych, ale i ryzykiem spadku konwersji czy wzrostu współczynnika odrzuceń (obejrzenia jedynie jednej strony ze sklepu, bez przeglądania pozostałych podstron) czy porzucenia koszyka. Opcja Plus wydaje się być najkorzystniejszą.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl