GS1 Polska została partnerem merytorycznym studiów podyplomowych
e-commerce, organizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Celem powołania nowej specjalizacji jest pomoc przedsiębiorstwom w wykształceniu kadr dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce.
Polski e-commerce jest wart ponad 40 mld złotych. Prognozowane dwucyfrowe tempo rozwoju niezmiennie się utrzymuje. W 2017 roku 54 proc. polskich internautów kupowało online
(w porównaniu z 50 proc. w roku 2016)[1]. To około 15 mln osób. Wraz z e-handlem rozwijają się usługi wspierające takie jak marketing czy logistyka. Na rynku pracy wciąż pojawiają się nowe oferty dla specjalistów z zakresu e-commerce.
„Przez wiele lat nasza organizacja koncentrowała się na działalności w sprzedaży offline, pomagając firmom usprawniać ich procesy logistyczne. Dziś, gdy każda firma przenosi część swojej działalności do sieci, naszymi działaniami wspieramy również handel online, m.in. za sprawą strategicznej współpracy z firmą Google. Merytoryczne wsparcie kierunku e-commerce jest dla nas naturalną konsekwencją naszych działań i misji. Chcemy bowiem pomóc rozwijać się firmom, a dzięki know-how i globalnemu doświadczeniu ze 150 krajów, którymi dysponuje GS1, to może być łatwiejsze ” – komentuje dr Elżbieta Hałas, Członek Zarządu GS1 Polska.
Studia e-commerce organizowane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu to:
- jedyne studia podyplomowe w Polsce o tak dużym ładunku wiedzy operacyjnej
w dziedzinie handlu elektronicznego, - zajęcia dydaktyczne bazujące na wielu praktycznych studiach przypadków,
- projektowe podejście do zajęć,
- znakomici eksperci pracujący dla znanych i cenionych przedsiębiorstw,
- starannie dobrana kadra akademicka.
„Dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej wymusza na operatorach KEP konieczność stosowania coraz to nowszych technologii dostarczania przesyłek, które z jednej strony umożliwią sprawniejszą logistykę, a z drugiej redukcję kosztów. Logistyka dla sektora
e-commerce to również konieczność dokonania szeregu zmian zarówno w infrastrukturze technicznej, jak i informatycznej, a także optymalizacji szeregu procesów związanych
z obsługą e-klientów. Nasze globalne doświadczenie oraz współpraca z operatorami rynku KEP na całym świecie pozwalają nam proponować nowoczesne rozwiązania usprawniające logistykę w e-commerce. Nasze zaangażowanie i wkład w rozwój tego rynku zostało w zeszłym roku dostrzeżone i nagrodzone EKOMESTEM, przyznawanym przez ekspertów z branży e-handlu”
– komentuje Agata Horzela, Menedżer ds. standardów GS1 w TSL.
„Wkład organizacji GS1 w rozwój handlu internetowego jest niezaprzeczalny, choć niewidoczny na co dzień. Warto wspomnieć chociażby o naszym podstawowym produkcie – numerze GTIN (Globalny Numer Jednostki Handlowej), który jest podstawowym identyfikatorem produktowym dla takich firm jak Google, Amazon, Ebay czy Allegro” – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menadżer ds. standardów GS1 w E-commerce.
„Partnerstwo merytoryczne GS1 to nie tylko globalne przykłady działań, ale także lokalni eksperci. Nasz partner zapewnia również kadrę, udostępniając swoich ekspertów, m.in. Agatę Horzelę, współautorkę opracowań na temat rynku KEP, oraz Magdalenę Krasoń-Wałęsiak, która swoją przygodę z rynkiem e-commerce zaczynała w Allegro, a dziś odpowiada za współpracę z marketplace’ami. Wierzę, że dopracowany program i wyjątkowa kadra sprawią, że absolwenci studiów będą posiadali wiedzę i umiejętności niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia działalności handlowej za pośrednictwem Internetu lub, jeśli już pracują w tej branży, zwiększenie zasięgu e-sklepu i usprawnienia procesów wspierających” – komentuje prof. A. Kawa, kierownik studiów podyplomowych.
Więcej informacji na temat kierunku znajduje się tu: http://ue.poznan.pl/pl/uniwersytet,c13/administracja-i-jednostki-uep,c9844/centrum-edukacji-menedzerskiej,c1383/studia-podyplomowe,c4865/spis-alfabetyczny,c4872/e-commerce-nowosc,c12323/
Kontakt:
Marta Szymborska
Menedżer ds. Komunikacji, PR i CSR
e-mail: marta.szymborska@gs1pl.org
tel.: 61 850 49 72
tel. kom.: 887 889 705
GS1 Polska – Zarządza Systemem GS1 w Polsce. Jako jedyna upoważniona instytucja przyjmuje firmy z polski UE i instytucje do Systemu GS1 i nadaje im uprawnienia do stosowania kodów kreskowych GS1. Wspiera uczestników systemu w efektywnym wdrażaniu standardów GS1, stanowiących zbiór wielobranżowych rozwiązań i narzędzi identyfikacyjnych oraz komunikacyjnych. Opracowuje rozwiązania krajowe oraz bierze aktywny udział w rozwijaniu globalnych standardów i nowych zastosowań.
Więcej informacji www.gs1pl.org
[1] Wynika z badania „E-commerce w Polsce 2017” zrealizowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska.
Informacja prasowa nadesłana przez GS1
Zostaw komentarz