Dobra hurtownia dropshippingowa to jeden z fundamentów budujących zadowolenie Twoich klientów. To ona jest odpowiedzialna za zabezpieczenie i szybką wysyłkę towarów. Zobacz, gdzie szukać hurtowni do współpracy. Przekonaj się, na co zwrócić uwagę, by nie zaginąć w gąszczu ofert i wybrać kontrahenta, z którym współpraca będzie przyjemnością!
Hurtownie dropshipping – gdzie szukać ofert współpracy?
Niekwestionowany wzrost popularności sklepów w dropshippingu sprawił, że na rynku e-commerce stale przybywa hurtowników oferujących obsługę zamówień w tym modelu logistycznym. Wysyłkę towarów wprost do klienta sklepu internetowego zapewniają zarówno duże, jak i małe hurtownie z rozmaitych branż. Sprawdź, gdzie szukać hurtowni dropshipping do współpracy!
1. Hurtownie dropshipping zintegrowane z platformą sklepową
Najprostszą drogą do znalezienia kontrahenta jest skorzystanie z listy gotowych integracji, na której znajdują się hurtownie dropshipping. Przygotowany wcześniej mechanizm uruchomisz w kilka chwil i rozpoczniesz konfigurację sklepu. W Sky-Shop.pl znajdziesz blisko 100 hurtowni oferujących dropshipping, które zostały podzielone na branże. Dzięki temu szybko i sprawnie odnajdziesz firmy z wybranej przez Ciebie części rynku.
2. Pytaj o możliwość sprzedaży dropshippingowej w hurtowniach
Interesująca Cię hurtownia nie znalazła się na liście hurtowni dropshippingowych? Nic straconego! Skontaktuj się z wybranym kontrahentem i zapytaj o możliwość współpracy na zasadach dropshippingu! Dlaczego warto to robić?
- Niektóre hurtownie udostępniają dropshipping wybranym partnerom, co wiąże się z brakiem oficjalnej informacji na stronie internetowej.
- Hurtownia mogła wprowadzić drosphipping niedawno i informacje nie zostały jeszcze zaktualizowane.
- Kolejna osoba pytająca o sprzedaż w dropshippingu może stać się bodźcem do wprowadzenia usługi w najbliższym czasie.
3. Targi e-commerce oraz targi branżowe
Na targach e-commerce oraz targach branżowych (np. branży dziecięcej) wśród wystawców znajdują się producenci rozwiązań technologicznych oraz importerzy i dystrybutorzy poszczególnych towarów – w tym hurtownie dropshipping. Bezpłatne wydarzenia w Twoim mieście i okolicach warto wykorzystać do osobistego poznania przyszłych współpracowników. Co ciekawe, wiele hurtowni decyduje się na demonstrację swojego asortymentu, dzięki czemu samodzielnie sprawdzisz jakość wykonania każdego z towarów oraz jego sposób działania.
4. Hurtownie dropshipping pojawią się w Google
Hurtownie, podobnie jak sklepy internetowe, inwestują w pozycjonowanie swojej oferty. Największych dystrybutorów w każdej branży znajdziesz więc w wyszukiwarce Google. Swoje poszukiwania oprzyj o frazy takie jak: „hurtownia dropshipping+branża”. Trafisz zarówno na strony poszczególnych hurtowni, jak i listy przygotowane przez osoby prowadzące blogi poświęcone tematyce e-commerce.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
5. Hurtownie dropshipping są obecne na Facebooku
Przedstawiciele hurtowni coraz częściej udzielają się w dyskusjach toczących się w facebookowych grupach poświęconych dropshippingowi i e-commerce. Chętnie informują o posiadanym asortymencie, nowościach i warunkach współpracy. Grupy dobrze sprawdzają się także podczas poszukiwania konkretnych artykułów. Pytania o wybrane produkty spotykają się z odpowiedziami zawierającymi konkretne warunki zakupu w poszczególnych hurtowniach – także tych mniej znanych.
Dlaczego warto szukać hurtowni dropshipping na własną rękę?
Wybierając hurtownię dropshippingowej spoza ogólnodostępnych list możesz stać się jednym z niewielu sprzedawców oferujących wybrane produkty, co już na starcie da Ci przewagę nad konkurencją.
Pamiętaj, że w Sky-Shop.pl nowe integracje z hurtowniami wykonujemy bezpłatnie! Wybór integracji indywidualnej pozwoli Ci zachować dane kontrahenta tylko dla siebie. |
Czy mogę współpracować z każdą hurtownią dropshipping?
Znalezienie hurtowni dropshipping to pierwszy krok do podjęcia współpracy. W teorii, do rozpoczęcia sprzedaży potrzebujesz jedynie integracji z wybraną hurtownią, a więc udostępnienia przez nią pliku XML i przygotowania mechanizmu integracyjnego przez Sky-Shop.pl. W praktyce sprawa jest nieco bardziej złożona. O czym jako początkujący sprzedawca musisz pamiętać?
Wszystkie warunki współpracy z hurtownią uzgadniasz samodzielnie. Hurtownie oferujące dropshipping posiadają indywidualne kryteria doboru partnerów do współpracy. Część z nich nie współpracuje z każdym z zainteresowanych sklepów internetowych. |
Wśród czynników uwzględnianych podczas ewentualnej selekcji znajdują się:
- Rodzaj działalności. Większość hurtowni dropshipping nie decyduje się na sprzedaż towarów osobom prowadzącym e-sklep na mocy działalności nierejestrowanej.
- Oferowane przez Ciebie produkty. Jeśli w sklepie znajdują się już zabawki, akcesoria łazienkowe i sprzęt ogrodniczy, hurtownia motoryzacyjna może nie zdecydować się na zasilenie Twojego asortymentu swoimi produktami.
- Czas, od którego jesteś obecny na rynku e-commerce. Hurtownie dropshippingowe posiadające niszowe towary wysokiej jakości niechętnie udostępniają je nowym sklepom internetowym. Pozycja na rynku bądź postrzeganie Cię jako eksperta w branży (np. przez prowadzenie bloga) będzie pomocna podczas prowadzenia negocjacji.
Pamiętaj, że na brak odpowiedzi ze strony hurtowni mają wpływ także czynniki losowe. Właśnie dlatego, w przypadku braku reakcji na wysłanego maila, warto ponowić wiadomość bądź zadzwonić do jednego z przedstawicieli firmy, z którą chcesz współpracować.
Jak wybrać hurtownię dropshippingową?
Wybór hurtowni dropshippingowej nie powinien być decyzją podjętą w kilka minut. To od partnera biznesowego, z którym nawiążesz współpracę będzie w znacznym stopniu zależało zadowolenie klientów sklepu internetowego. Pamiętaj, że to hurtownia jest odpowiedzialna za czas wysyłki, zabezpieczenie produktów oraz magazynowanie odpowiednio dużej ilości towarów przed szczytem sezonu. W trakcie researchu szczególną uwagę warto poświęcić sprawdzeniu jakości obsługi oraz szybkości otrzymywania odpowiedzi na zadawane pytania. Zobacz, na co zwrócić uwagę podczas wybierania hurtowni dropshipping!
1. Asortyment dostępny w hurtowni
Pierwszym, podstawowym kryterium wyboru kontrahenta jest asortyment dostępny w hurtowni dropshippingowej. Sprawdź:
- Różnorodność towarów – to ona pozwoli Ci reagować na sezonowe wzrosty sprzedaży.
- Dostępność różnych wariantów kolorystycznych i/lub rozmiarów.
- Ilość sztuk w magazynie i czas, jaki potrzebny jest do ich uzupełnienia – posiadanie tej informacji pomoże w przyszłości oszacować czas potrzebny na wysyłkę poszczególnych artykułów.
- Listy bestsellerów udostępniane przez hurtownię – będą cenną wskazówką w fazie wyboru produktów do sprzedaży, kiedy jeszcze nie wiesz, co sprzedawać w dropshippingu.
- Jakość artykułów.
Niektóre hurtownie działające w dropshippingu udostępniają możliwość osobistego obejrzenia oferowanych produktów podczas wizyty w magazynie, z czego warto skorzystać.
2. Poznaj progi rabatowe w hurtowni dropshipping!
Nie sposób ukryć, że produkty oferowane przez hurtownię działającą w modelu dropshipping są nieco droższe niż w przypadku hurtowego zakupu setek sztuk. Na wzrost ceny składają się zarówno koszty magazynowania, jak i obsługi zamówień (materiały oraz personel zabezpieczający przesyłki przed uszkodzeniem). Jednostkowy koszt określonego towaru można obniżyć! Jak? Wykorzystując progi rabatowe w hurtowni dropshipping.
Im więcej sprzedajesz, tym taniej kupujesz poszczególne produkty. Zapytaj o wysokość obrotu potrzebnego do skorzystania z rabatów. |
Dzięki wykorzystaniu progów rabatowych, wzrost Twojego zarobku będzie wynikiem sprzedaży większej ilości artykułów kupowanych w niższych cenach.
3. Czy hurtownia udziela kredytu kupieckiego?
Kredyt kupiecki uznawany jest za nieoprocentowaną pożyczkę udzielaną przez hurtownię sklepowi internetowemu. W praktyce pozwala opłacać zamówienia z określonym przez strony opóźnieniem. Korzystnie wpływa na wygodę obsługi zamówień – zwłaszcza gdy jest ich dużo. Zdecydowana większość hurtowni udziela kredytu kupieckiego. Uzgodnij:
- wysokość kredytu kupieckiego,
- po jakim czasie współpracy możesz z niego skorzystać,
- kiedy zobowiązujesz się do uregulowania należności.
4. Możliwość rezerwacji produktów w hurtowni
Z magazynu hurtowni dropshippingowej korzysta wielu sprzedawców, którzy handlują zbliżonymi artykułami. W wysokim sezonie sprzedażowym najpopularniejsze produkty wyprzedają się jak świeże bułeczki. Możliwość rezerwacji produktów w hurtowni dropshippingowej da Ci pewność, że gdy stany magazynowe pozostałych sprzedawców osiągną 0, Ty nadal będziesz mógł wysyłać prezenty bożonarodzeniowe. Warto zaznaczyć, że braki u konkurencji dają możliwość czasowego podniesienia cen.
5. Czy hurtownie dropshipping przyjmują zwroty? Jak je rozlicza?
Bardzo dużym udogodnieniem dla sprzedawców jest przyjmowanie zwrotów przez hurtownię dropshippingową. Dzięki temu nie musisz przechowywać towarów odesłanych przez klientów na własną rękę. Nie zagracasz własnego mieszkania i nie ponosisz dodatkowych kosztów związanych np. z wynajęciem do tego celu specjalnego pomieszczenia. Jako że hurtownie nie mają obowiązku przyjmowania zwrotów, tylko niektóre z nich udostępniają taką możliwość. Podczas uzgadniania warunków przyjmowania zwrotów zapytaj o:
- Koszt za obsługę zwrotu (zazwyczaj jest to kilka złotych liczone od każdej sztuki).
- Formę rozliczenia. Hurtownie dopuszczają korektę faktury, „zamrożenie” wydanej gotówki na następne zakupy, przechowywanie konkretnego towaru do momentu zakupienia go przez innego klienta w Twoim sklepie.
6. Zapytaj o częstotliwość aktualizacji danych
Zależy Ci na najwyższej jakości obsługi klienta więc chcesz mieć zawsze aktualne dane. By uchronić się przed sprzedażą produktów, których nie ma już w magazynie hurtowni wybierasz aktualizowanie stanów magazynowych co 3 godziny, czyli aż 8 razy na dobę. Możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, że aktualność posiadanych danych zależna jest nie tylko od Twojego oprogramowania! Zapytaj przedstawiciela hurtowni, jak często aktualizowane są pliki. Wiele przedsiębiorstw robi to 1-4 razy na dobę. Informacja ta pozwoli Ci dobrać pakiet odpowiadający Twoim potrzebom i nie przepłacać!
7. Jakie formy dostawy oferuje hurtownia? Jakie są warunki korzystania z własnych etykiet kurierskich?
Korzystaniem z własnych etykiet kurierskich powinieneś zainteresować się w dwóch sytuacjach:
- Kiedy hurtownia działająca w dropshippingu nie oferuje formy dostawy, którą chcesz wprowadzić w swoim sklepie np. przesyłek zagranicznych lub pobraniowych.
- Kiedy ilość realizowanych zamówień jest duża i opłacalnym rozwiązaniem jest podpisanie indywidualnej umowy z firmą kurierską.
Pamiętaj, że zlecenie hurtowni wykorzystania dostarczonej przez Ciebie etykiety kurierskiej wiąże się z koniecznością jej wygenerowania w swoim systemie i przesłania do hurtowni drogą elektroniczną. Każda z własnych w ten sposób paczek zostanie obciążona dodatkową opłatą rzędu kilku złotych.
8. Jakość posiadanych przez hurtownię danych produktowych
Moduł integracji z hurtowniami pozwala szybko i sprawnie importować wszystkie dane udostępnione przez hurtownię do sklepu internetowego. By maksymalizować korzyści płynące z automatyzacji zwróć uwagę na jakość przekazywanych przez hurtownię danych produktowych, w tym:
- jakość i ilość zdjęć,
- uzupełnienie wszystkich parametrów dotyczących wymiarów, masy,
- opisy produktów,
- jakość drzewa kategorii, które w całości możesz przenieść do swojej oferty.
Ewentualne braki w informacjach możesz uzupełnić samodzielnie bądź zablokować pobieranie produktów nieposiadających zdjęć.
Sporządzenie listy pytań do hurtowni sprawi, że żaden z istotnych punktów nie umknie Ci podczas rozmowy z jej przedstawicielem. Przygotowanie tabeli zawierającej poszczególne odpowiedzi umożliwi Ci sprawne porównanie poszczególnych warunków współpracy.
Zobacz też: Wszystko, co musisz wiedzieć przed założeniem własnego sklepu internetowego!
Artykuł został opublikowany przy współpracy ze Sky-Shop.pl
Zostaw komentarz