Marketing i Biznes E-commerce Dropshipping – sprzedawaj w Internecie bez kosztów magazynowania towaru!

Dropshipping – sprzedawaj w Internecie bez kosztów magazynowania towaru!

Dropshipping – sprzedawaj w Internecie bez kosztów magazynowania towaru!

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Wkraczając na rynek e-commerce możesz jeszcze nie znać wszystkich dostępnych rozwiązań. Jednym z nich jest ceniony przez początkujących sprzedawców dropshipping. I choć z początku nazwa tego modelu logistycznego nie powie Ci niemalże nic, z pewnością warto się nim żywo zainteresować, bowiem dropshipping umożliwia prowadzenie sklepu internetowego bez kupowania towaru!

 

Jak działa dropshipping?

Jeśli od dłuższego czasu pytania o źródło finansowania zatowarowania sklepu i wyboru konkretnego asortymentu, który znajdzie się na półkach Twojego sklepu, spędzają Ci sen z powiek – możesz je porzucić! Prowadzenie sklepu internetowego w dropshippingu nie wymaga magazynowania towaru i znacznie obniża próg wejścia w biznes online. Ale jak to możliwe, że możesz handlować artykułami, których fizycznie nie posiadasz? To proste!

Podczas gdy e-sklepy prowadzone w modelu tradycyjnym magazynują setki, a niejednokrotnie tysiące towarów, Ty korzystasz z magazynu hurtowni będącej Twoim partnerem i kupujesz artykuły dopiero, gdy ktoś złoży na nie zamówienie. Działanie dropshippingu można rozpisać w 4 punktach:

  1. Klient składa zamówienie w sklepie internetowym.
  2. Obsługa sklepu internetowego przekazuje zamówienie do hurtowni, z którą współpracuje.
  3. Paczka nadawana jest wprost z hurtowni do klienta.
  4. Sklep internetowy dostarcza dowód zakupu drogą mailową.

Głównym zadaniem sprzedawców korzystających z dropshippingu jest zatem dobre zareklamowanie swoich towarów oraz zdobycie jak największej ilości zamówień.

Schemat działania dropshippingu

 

Nie kupuj towarów – wybierz dropshipping!

Skoro wiesz już, że możesz sprzedawać produkty, których fizycznie nie posiadasz, czas przejść do tego, jak pozyskać artykuły do Twojego sklepu.
Pierwszym krokiem do sukcesu jest znalezienie oprogramowania do dropshippingu, które nie tylko da Ci dostęp do szeregu przydatnych funkcji, ale przede wszystkim umożliwi intuicyjną obsługę. Sky-Shop jest platformą rekomendowaną przez sprzedawców do prowadzenia dropshippingu ze względu na:

  • Dostępność integracji z ponad 55 hurtowniami dropshippingowymi działającymi w wielu branżach. Dla Ciebie oznacza to automatyczne pobranie parametrów produktów, cen, zdjęć i opisów produktów z hurtowni, dzięki czemu nie musisz przeznaczać czasu na ich ręczne wprowadzanie.
  • Częstotliwość aktualizacji stanów magazynowych, dzięki której minimalizujesz ryzyko sprzedania artykułu, który został wyprzedany przez hurtownię kilka chwil wcześniej.
  • Dwukierunkową integrację z Allegro, popularnymi marketplace’ami, porównywarkami cen i opinii oraz sklepem na Facebooku, co znacząco zwiększa ilość osób, do których dotrze Twoja oferta sprzedażowa.
  • Sklep internetowy wykonany w technologii RWD, umożliwiającej dokonywanie wygodnych zakupów z poziomu urządzeń mobilnych – bez konieczności tworzenia jego wielu wersji.
  • Struktura sklepu przyjazna SEO, możliwość ręcznej edycji opisów produktów oraz moduł pozwalający na prowadzenia bloga sklepowego, co przekłada się na poprawę pozycji w wyszukiwarce.

Gdy zapoznasz się z gotowym oprogramowaniem dla e-sklepu, warto poświęcić czas na odnalezienie hurtowni, z którą chcesz współpracować. Na liście integracji znajdziesz partnerów z wielu branż. Nie ograniczaj się jednak do jednego, bowiem o ofertę przygotowaną dla Ciebie możesz zapytać wielu z nich i wybrać rozwiązanie najbardziej korzystne dla Ciebie! Trzecim krokiem jest negocjowanie warunków z hurtownią. Warto porozmawiać o cenach, sposobie rozliczenia współpracy oraz ewentualnych zwrotach towarów. Po tym etapie z powodzeniem możesz integrować swój sklep internetowy z partnerem. Teraz to mechanizm integracji przeniesie produkty do sklepu, a Ty zajmiesz się ich reklamą.

 

Komu rekomendowany jest dropshipping?

Dropshipping rekomendowany jest zarówno osobom, które dopiero zaczynają prowadzenie swojego e-sklepu, jak i wszystkim sklepom, które chcą rozszerzyć swój asortyment, np. o produkty sezonowe. Dla tych pierwszych ważne będą korzyści płynące z minimalizowania kosztów stałych oraz przeniesienia obowiązków wysyłkowych na hurtownię. Dzięki temu powstały niedawno sklep może w pełni skupić swoje siły na dopracowaniu oferty oraz reklamie asortymentu. Z tego też względu często wybierany jest przez młode mamy, pracowników etatowych traktujących sklep internetowy jako dodatkowe źródło dochodu oraz studentów, którzy niewielkie kwoty na rozruch biznesu rekompensują sobie zapałem do pracy i głową pełną pomysłów.

Co ciekawe, dropshipping z powodzeniem wykorzystują też sprzedawcy działający na rynku wiele lat. Dla wielu z nich dropshipping jest alternatywnym źródłem pozyskiwania towaru. W końcu nie wszystko opłaca się kupować i magazynować wiele miesięcy w oczekiwaniu na klienta, który wyrazi zainteresowanie rzadko wybieranym towarem.

Dropshipping może być wykorzystywany jako:

 

Sposób badania rynku – zwłaszcza podczas chęci wprowadzenia nowych produktów. To dzięki niemu w bezpiecznych dla siebie warunkach przekonasz się, czy wybrany asortyment cieszy się popularnością. Jeśli okaże się strzałem w dziesiątkę – kupisz je do własnego magazynu i zyskasz pełną kontrolę nad zamówieniami Twoich klientów. Jeśli nie – nie stracisz pieniędzy, które wydałbyś zaopatrując się w kilkaset sztuk w hurtowni i ich przechowywanie.

 

Sposób na rozszerzenie asortymentu – bogata oferta sklepu internetowego przyciąga klientów poszukujących kompleksowej obsługi. Równocześnie, trudno wyobrazić sobie ogromną halę magazynową, którą kupiłeś i wypełniłeś rozmaitymi produktami na samym początku własnej działalności. Dropshipping doskonale sprawdzi się, gdy postanowisz rozszerzyć ofertę sklepu np. o akcesoria. Wtedy główny produkt zostanie dostarczony do klienta wprost z Twojego magazynu, natomiast wybrane akcesoria powędrują do niego już z hurtowni. Dzięki temu sprostasz wyzwaniu bogatej oferty bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

Sprzedaż sezonową – możliwość współpracy z kilkoma hurtowniami dropshippingowymi daje Ci niepowtarzalną możliwość reagowania na sezonowe trendy! Latem baseny, a zimą sprzęt narciarski? Czemu nie?

 

Korzyści z dropshippingu

  • Popularność dropshippingu stale wzrasta ze względu na korzyści, które to rozwiązanie może zaoferować. Oczywiście decyzja o wykorzystaniu tego modelu logistycznego we własnym biznesie powinna opierać się na dokładnym określeniu naszych potrzeb i celów. Atutem tego rozwiązania jest niewątpliwie uniwersalność – dropshipping może być wykorzystany zarówno przez początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców i w łatwy sposób dostosowany do aktualnych potrzeb prowadzonego sklepu – mówi Maciej Cebertowicz, manager ds. sprzedaży i rozwoju produktu w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.pl.

 

Najważniejsze zalety dropshippingu to:

  • Niski próg wejścia w biznes – oszczędności poczynione na zatowarowaniu, najmie bądź budowie magazynu sprawią, że rozpoczęcie własnej działalności będzie możliwe dla szerszego grona osób.
  • Niskie ryzyko utraty środków – skoro nie inwestujesz dużych kwot w towar, który mógłby się nie sprzedać oraz w miejsce jego przechowywania, ewentualne straty znacznie maleją.
  • Brak konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników – przerzucenie odpowiedzialności za wysyłkę na hurtownię sprawia, że sklep z powodzeniem obsłużysz nawet samodzielnie.
  • Szerokie spectrum możliwości rozwoju – prowadzenie sklepu w dropshippingu umożliwia szybkie rozszerzanie swojej działalności, a niejednokrotnie nawet sprawną zmianę branży.
  • Obniżenie kosztu prowadzenia sklepu internetowego – dropshipping bez wątpienia obniża miesięczne koszty prowadzenia sklepu internetowego. Różnica jest szczególnie odczuwalna w momentach zmniejszonego zapotrzebowania na oferowane przez Ciebie produkty.
  • Brak konieczności poszukiwania partnerów – w dropshippingu nie musisz szukać szeregu kontrahentów zajmujących się dostarczeniem pudeł do pakowania produktów, materiałami do ich zabezpieczania, a niejednokrotnie nawet kurierów – Ci często współpracują już z hurtownią.

Wybór dropshippingu będzie więc szansą na włożenie całej energii w reklamę asortymentu i śledzenie trendów na rynku e-commerce.

Zacznij sprzedaż w dropshippingu!

Nie sposób ukryć, że łatwość rozpoczęcia sprzedaży w dropshippingu sprawia, że wielu nowych sprzedawców jest nim zainteresowanych, a zatem konkurencja na rynku e-commerce rośnie. Osoby zakładające swój e-sklep mają więc obawy, że ich oferta nie wyróżni się spośród innych. Podpowiadamy, co zrobić, aby Twoja ofert była jak najbardziej atrakcyjna!

  • Systematycznie dodawaj autorskie opisy, a jeśli korzystasz z opisów pobranych z hurtowni – zmieniaj je na unikalne. Zabieg będzie korzystny nie tylko z punktu widzenia SEO, ale przede wszystkim użytkowników, którzy zyskają nowe informacje. Dołóż wszelkich starań, by w opisie znalazły się rzetelne wskazówki i odpowiedzi na pytania, jakie mogą pojawić się podczas procesu zakupowego. Cenne będą np. informacje na temat tego, z czym kompatybilny jest prezentowany sprzęt lub czy plecak mieści w sobie teczkę A4.
  • Postaw na oryginalne zdjęcia produktów lub wybierz inne zdjęcie główne niż domyślne. Drobny zabieg da klientowi poczucie, że oferta różni się od pozostałych pięciu, które przejrzał i były identyczne.
  • Skup się na pozycjonowaniu sklepu i udostępnianiu swojej oferty w porównywarkach cen, bowiem znaczącą ilość Twoich klientów będą stanowiły osoby, które już zdecydowały się na zakup konkretnego produktu i poszukują najkorzystniejszej oferty.
  • Wykorzystaj narzędzia do budowania społeczności, takie jak np. profil na Facebooku czy blog. Udzielaj się na forach branżowych, skąd będziesz kojarzony jako ekspert w swojej dziedzinie.
  • Zacznij od wypracowania rabatów w hurtowniach, dzięki którym w przyszłości będziesz mógł zarabiać na dropshippingu coraz więcej. Rabaty są wynikiem dużej ilości zamówień wpływających do hurtowni wprost z Twojego sklepu. W rezultacie warto początkowo zarabiać mniej na poszczególnych artykułach i sprzedawać ich więcej, by w przyszłości marża mogła zostać podniesiona.

Rozpoczęcie sprzedaży w dropshippingu jest znacznie prostsze niż miałoby to miejsce w przypadku prowadzenia własnego magazynu. Zdejmuje z Ciebie szereg obowiązków, których na początku działalności jest już wystarczająco dużo. Musisz jednak pamiętać, że dobry system do dropshippingu to jedynie narzędzie w Twoich rękach i to od Ciebie zależą efekty jego wykorzystania!

 

Ten artykuł powstał we współpracy ze Sky-Shop. Jeśli chciałbyś założyć sklep internetowy i zacząć własną przygodę z e-commerce, zajrzyj na stronę www.sky-shop.pl i sprawdź jakie możliwości daje autorskie oprogramowanie sklepów internetowych. Załóż sklep i testuj jego funkcje przez 14 dni bez żadnych zobowiązań! Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się ze specjalistami Sky-Shop pod numerem 12 386 01 30 lub napisz mail na info@sky-shop.pl.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl