Marketing i Biznes E-commerce Dekada live commerce trwa! Transmisje sprzedażowe to najgorętszy trend w e-commerce

Dekada live commerce trwa! Transmisje sprzedażowe to najgorętszy trend w e-commerce

Z live commerce korzystają już zarówno mali, jak i najwięksi gracze. Ta forma sprzedaży stwarza zupełnie nowe możliwości prezentowania produktów oraz organizowania promocyjnych wydarzeń sprzedażowych. Aby wykorzystać tkwiący w niej potencjał, niezbędne są jednak wiedza i doświadczenie, których esencję znajdziesz w bezpłatnym e-booku dla marketerów pod patronatem medialnym portalu Marketing i Biznes. Zobacz, jak go zdobyć!

Dekada live commerce trwa! Transmisje sprzedażowe to najgorętszy trend w e-commerce

Jedź na biznesowy wyjazd wraz z kilkudziesięcioma przedsiębiorcami - networking, wypoczynek i warsztaty

Wypełnij ankietę i jedź z nami

Transmisje sprzedażowe – najgorętszy trend w e-commerce

Pandemia przyspieszyła dynamiczny rozwój handlu elektronicznego i sprawiła, że coraz więcej sklepów stacjonarnych zaczęło próbować swoich sił w sprzedaży w sieci. Zwiększone zainteresowanie klientów zakupami online zbiegło się w czasie ze wzrostem popularności live commerce czyli transmisji sprzedażowych, które nagle stały się nowym kanałem sprzedaży m.in. dla drobnych butików. Możliwości jego efektywnego wykorzystania są jednak znacznie większe.

Każdy liczący się raport wymienia live commerce jako jeden z najgorętszych trendów w obszarze e-commerce. Co więcej, prawdopodobnie nie jest to zjawisko, którego popularność utrzyma się przez rok czy dwa, lecz przez całą dekadę. O tym, jak istotny jest to trend świadczą choćby liczby. W 2021 r. live commerce w USA osiągnął wartość 36,6 miliardów dolarów, a w Chinach, w których transmisje sprzedażowe rozwijają się od ok. 2016 r. aż 351,6 miliardów dolarów– mówi Krzysztof Nowicki, CEO i Founder aplikacji LiveMarket.

Kto może korzystać z live commerce’u?

Transmisje sprzedażowe cieszą się rosnącą popularnością zarówno wśród małych graczy, jak i znanych marek, designerów oraz gigantów sprzedażowych tj.: Amazon, Douglas, COS, Farfetch, Tommy Hilfiger, CCC, Sephora, AVON, Homla, Lancerto czy IKEA. Zainteresowanie live commercem jest uzasadnione, ponieważ stwarza on szerokie możliwości prezentacji produktów – sprzedawca może organizować premiery, oferować ograniczone czasowo promocje lub wyprzedawać końcówki kolekcji. Jednocześnie ta forma sprzedaży pozwala mu pozyskiwać wiedzę o klientach i budować ich spójne profile.

Zastosowanie live commerce-u  powinno jednak zawsze współgrać z wizerunkiem naszej marki, dlatego tak ważne jest znalezienie właściwego dla siebie formatu. Nowy kanał sprzedaży musi oferować coś więcej niż tradycyjne doświadczenie zakupowe online. Przed jego wdrożeniem warto więc poznać inspirujące przykłady transmisji sprzedażowych zachodnich marek. Pamiętajmy o tym, że zakupy na żywo są napędzane ciekawością i potrzebą rozrywki, jaką niewątpliwie dla wielu konsumentów było wyjście do centrum handlowego. Jak to przełożyć na praktykę? Biznesy odzieżowe mogą wykorzystać live streaming do pokazania, jak dany produkt układa się na różnych sylwetkach modelek lub podpowiadać najlepsze stylizacje na nadchodzący sezon. Sklepy parentingowe mogą tłumaczyć, który wózek będzie najlepszy, a te, sprzedające produkty dla zwierząt dołożyć treści związane z wychowaniem psiaka. Każda transmisja to świetna okazja do dłuższego, angażującego storytellingu – tłumaczy Krzysztof Nowicki.

Jak zacząć sprzedawać dzięki live commerce’owi?

Wydawałoby się, że zorganizowanie live’a sprzedażowego to nic trudnego. W praktyce jednak konieczność połączenia zalet świata rozrywki z wygodą korzystania ze sklepów online oraz zaletami charakterystycznymi dla sklepów stacjonarnych wymaga wiedzy i doświadczenia. Teraz ich zdobycie może być jednak prostsze niż kiedyś i szybciej przełożyć się na sprzedażowe sukcesy.

Aby ułatwić marketerom rozpoczęcie przygody z live commerce’em, twórcy Live Market przygotowali bowiem darmowy e-book, w którym znajduje się garść merytorycznej wiedzy i wskazówek przygotowanych przez ekspertów stojących za aplikacją Live Market. Doświadczenie w pracy z ponad 80 markami w zakresie realizacji nagrań przełożyło się na ogromne know-how, którego część odnajdziecie w tym praktycznym materiale. Dowiecie się z niego m.in., jak dopasować oświetlenie i dźwięk, aby zwiększyć sprzedażowe efekty oraz o czym warto pamiętać, by wykreować unikalny nastrój charakterystyczny dla live’a.

e-booku wypowiadają się również specjaliści z branży e-commerce (OLX, Adform, MobeeDick, Lancerto, Tołpa, Adcookie), a wstęp związany z historią i skalą trendu zjawiska, jakim jest live commerce, przygotowała redakcja NowyMarketing.pl. „Przewodnik po Live Commerce” to 60 stron solidnej merytoryki na temat trendu sprzedaży na żywo.
Odnajdziecie w nim wypowiedzi ekspertów, praktyczne porady i szereg przykładów dużych marek konsumenckich. Przeczytajcie go, aby poznać skalę rosnącego w siłę zjawiska, jakim jest live commerce i zobaczcie, dlaczego zyskuje tak dużą popularność w Azji, USA i Europie. Z e-booka dowiecie się także dlaczego po dziesięcioleciu upływającym w handlu elektronicznym pod hasłem „mobile” rozpoczęła się ewolucja w kierunku live commerce.

Pobierz darmowego e-booka, z którego otrzymasz wiedzę z pierwszej ręki!

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl