Marketplace Decathlon wystartował z przytupem – otwarciem testowym w Belgii w listopadzie 2020 r. Na rodzimym rynku działa od pół roku oferując klientom jeszcze większy niż dotychczas wybór asortymentu produktów zarówno sportowych, jak i outdoorowych. Firma od początku stawia na współpracę partnerską w ramach programu Decathlon Partner. Po Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Francji przyszedł czas na nasz rynek.
Rekordowa sprzedaż w polskim marketplace Decathlon
Od premiery marketplace Decathlon na polskim rynku minęło zaledwie pół roku, a na platformie Decathlon.pl odnotowano już ponad 60 000 zamówień. To efekt współpracy z 150 sprzedawcami, ale na tym lista się nie kończy. Firma planuje ekspansję na polski rynek sprzętu sportowego sukcesywnie powiększając portfolio partnerów, co przekłada się na coraz większe zainteresowanie klientów, a tym samym zyski.
– Z miesiąca na miesiąc notujemy średni wzrost GMV o ponad 40 procent – mówi Paweł Ptasznik, lider marketplace Decathlon Polska. – Ponad połowę naszych klientów stanowią osoby powyżej 40. roku życia, którzy kupują 4 razy więcej niż klienci w sklepie stacjonarnym. 28,5% to nowi klienci rejestrujący się po raz pierwszy na decathlon.pl a 11% to klient reaktywowany po długim czasie absencji zakupowej – dodaje.
Dalszy plan rozwoju marketplace i współpraca z partnerami
Decathlon stawia na jakość swojej oferty w tym także usprawnienia techniczne i wizualne. Przekłada się to między innymi na oferowanie najlepszego sprzętu – wsłuchiwanie się w potrzeby swoich klientów. W praktyce oznacza to przede wszystkim poszerzanie oferty o sporty z dużym potencjałem czy też sprzedaż produktów 2nd Life. Najbliższy czas dla marketplace Decathlon to także praca nad uruchomieniem usług dla klientów i sprzedawców, w tym pilotaż usługi fulfillment oraz buyback. Firma skupia się również na unifikacji form dostawy w tym progu darmowego transportu, jak również dostarczaniu towarów z wniesieniem oraz montażem.
Decathlon Marketplace to dla francuskiego giganta przestrzeń do budowania wpływowej społeczności skupionej wokół tworzenia zdrowszego, bardziej aktywnego oraz zrównoważonego świata. Nic więc dziwnego, że do współpracy zaprasza firmy o podobnej wizji. Potencjalni partnerzy platformy Decathlon muszą więc oferować profesjonalny asortyment (sport i zdrowy styl życia), gwarantować wysoką jakość dostaw i obsługę posprzedażową, a na pierwszym miejscu stawiać satysfakcję klienta. W zamian za to oferuje współpracę opartą na partnerskich relacjach.
– Sprzedawcy cenią sobie ludzki wymiar komunikacji, gdzie większość spraw załatwiają z człowiekiem, a nie z robotem lub dokumentacją – mówi Paweł Ptasznik. Niedawno do grona partnerów po największych światowych sportowych brandach takich jak Adidas czy Speedo dołączyła firma SFD – pierwszy polski sklep internetowy z odżywkami i suplementami.
Współpraca marketplace Decathlon i SFD
Partnerzy Decathlon to nie tylko producenci sprzętu sportowego tudzież akcesoriów, ale również firmy, które stawiają na sprzedaż wysokiej klasy produktów takich jak m.in. odżywki białkowe. Wśród nich znalazł się polski potentat w tej branży, firma SFD. Współpraca z nią to nie tylko stawianie na najwyższej jakości suplementy dla sportowców, witaminy czy też preparaty prozdrowotne, ale także pomoc rodzimym przedsiębiorstwom w międzynarodowej ekspansji na rynki dedykowane amatorom aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.
Decathlon to firma założona w 1976 roku we Francji jako rodzinny biznes, który z czasem stał się światowym liderem sprzedaży produktów sportowych. W Polsce pojawił się w 2001 roku otwierając sklep na warszawskim Targówku. Teraz przyszedł czas na rozwój społeczności skupionej wokół aktywności i zdrowego stylu życia w ramach rozwoju pierwszego w Polsce sportowego marketplace i wszystko wskazuje na to, że będzie to niekwestionowany sukces.
Zostaw komentarz