Marketing i Biznes E-commerce Case study: Przeniesienie e-sklepu Gastroprofit.pl do Sky-Shop.pl

Case study: Przeniesienie e-sklepu Gastroprofit.pl do Sky-Shop.pl

Case study: Przeniesienie e-sklepu Gastroprofit.pl do Sky-Shop.pl

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W jednym z rozdziałów raportu pisaliśmy o tym, jak wybrać odpowiednią platformę sklepową, aby jej nie zmieniać. Jednak nie zawsze udaje się założyć sklep internetowy na oprogramowaniu dostosowanym do naszych potrzeb. Wtedy też należy podjąć trudną decyzję biznesową o migracji na inne rozwiązanie e-commerce, aby sklep bez przeszkód mógł się rozwijać. Tak też było w przypadku e-sklepu Gastroprofit.pl – poprzednie oprogramowanie nie spełniało oczekiwań właścicieli. Z tego też powodu sklep internetowy Gastroprofit.pl przeniósł się z platformy Shoper na platformę Sky-Shop.pl.

Dlaczego Gastroprofit.pl zmienił platformę sklepową?

Według właścicieli sklepu internetowego Gastroprofit.pl poprzednia platforma sklepowa (Shoper) nie była dostosowana do ich potrzeb. Problem z realizacją prostych usług ograniczał rozwój e-sklepu.  Brakowało również zaawansowanego modułu integracji z hurtowniami, który automatyzuje procesy w sklepie internetowym. Tak właściciel Gastroprofit.pl mówi o powodach zmiany platformy Shoper:

 Decyzja została podjęta w chwili, gdy administracja poprzedniej platformy sklepowej nie chciała pomóc nam w przeniesieniu bazy produktów z jeszcze wcześniej używanego oprogramowania sklepu. Sky-Shop.pl zrobił to bez problemu, oferując dodatkowo możliwość integracji sklepu z hurtowniami, od których kupujemy towar. Dzięki temu nasza oferta jest zawsze aktualna, co przekłada się na rosnące grono zadowolonych klientów.

Jak wyglądał proces migracji sklepu internetowego?

Proces przeniesienia sklepu do Sky-Shop.pl trwa średnio około 7 dni kalendarzowych, ale czas ten jest uzależniony od wymagań migracji. Od razu, gdy klient podejmuje decyzję o przeniesieniu sklepu internetowego na naszą platformę, przystępujemy do pracy. Możemy przenieść do e-sklepu funkcjonującego na naszych serwerach bazę produktową, domenę starej witryny, bazę klientów oraz strukturę kategorii. Wykonujemy również przekierowania linków oraz możliwy jest import towaru z Allegro. 

W przypadku Gastroprofit.pl nie przenosiliśmy całej bazy produktowej, a jedynie wyselekcjonowany asortyment. Proces opierał się na przeniesieniu wybranych producentów do sklepu internetowego, działającego  już na Sky-Shop.pl. Dodatkowo, aby zagwarantować stabilność sklepu w wyszukiwarkach, wykonaliśmy redirectami 301 przekierowania linków produktów ze starej witryny na produkty w nowym sklepie.  Pozwoliło to zachować całą moc dotychczasowych linków oraz utrzymać aktualne pozycje w Google i dotychczasowych ruch. Właściciel Gastroprofit.pl tak skomentował powody migracji sklepu internetowego do Sky-Shop.pl:

Tak jak wspomniałem wyżej, impulsem była chęć pomocy administratorów Sky-Shop.pl przy przeniesieniu bazy produktów. Była to jednak chłodno przekalkulowana decyzja, poparta opiniami właścicieli sklepów, którzy zdecydowali się na współpracę ze Sky-Shop.pl przed nami. Opinie były pozytywne i potwierdziły się po przeniesieniu sklepu na nową platformę.

Jakie dodatkowe usługi wykonaliśmy dla Gastroprofit.pl?

Dla nas najważniejszą wartością jest zadowolenie użytkowników Sky-Shop.pl. Dlatego staramy się do każdego klienta podchodzić indywidualnie i spełniać jego oczekiwania. Podobnie było w przypadku sklepu internetowego Gastroprofit.pl. Specjalnie dla naszego klienta wykonaliśmy dwie nowe integracje z hurtowniami, z którymi wcześniej współpracowała ta firma. Dzięki tym integracjom sklep internetowy posiada zautomatyzowany proces zarządzania produktami, cenami i ilościami. W e-sklepie automatycznie pojawiają się również nowości oraz ukrywane są produkty, które się skończyły.

Kolejną dodatkową usługą dla Gastroprofit.pl było wdrożenie skórki dedykowanej dla branży gastronomicznej. Dzięki temu grafika sklepu internetowego została dostosowana do segmentu, w którym działa marka, oraz grupy docelowej. Odbiorcami Gastroprofit.pl są głównie restauratorzy, czyli klienci B2B, dlatego spersonalizowanie oprawy wizualnej w tym wypadku było trudniejsze. Jednak dzięki naszemu rozwiązaniu podniósł się standard e-sklepu, a grafika zaczęła budować wiarygodność.

Warto również dodać, że sklep internetowy wykorzystuje wiele naszych wbudowanych integracji, m.in. z systemami płatności, kurierami,  bramką SMS czy porównywarkami cen.

Jak właściciel Gastrprofit.pl ocenia przeniesienie sklepu do Sky-Shop.pl? Odpowiedź poniżej:

Jestem bardzo zadowolony. Dziecinnie prosta obsługa panelu administracyjnego, sprawia że zarządzanie sklepem jest intuicyjne. Platforma działa szybko i stabilnie, a sporadyczne błędy są naprawiane w bardzo krótkim czasie, pozwalając skupić się na sprzedaży, a nie na kwestiach technicznych.

Jak przenieść sklep internetowy do Sky-Shop.pl?

Jeśli jesteś niezadowolony z Twojego obecnego oprogramowania i chciałbyś pracować na platformie sklepowej, która będzie rozwijać się razem z Twoim e-biznesem i spełni Twoje oczekiwania, to skontaktuj się z nami :). Praktycznie codziennie przenosimy sklepy internetowe na nasze serwery, dlatego mamy w tym ogromne doświadczenie i rozumiemy potrzeby naszych klientów. Co ważne, e-sklepy, które zdecydowały się na migrację do Sky-Shop.pl, zostają z nami, ponieważ dostrzegają unikalność naszego oprogramowania i przewagę na tle konkurencji. Sprawdź sam i testuj naszą platformę przez 14 dni za darmo!

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl