Już nikogo nie trzeba przekonywać jak szybko rośnie branża zakupów internetowych w Polsce – wartość tego rynku w 2018 roku ma przekroczyć 50 mld zł, co jest prawie 25% skokiem wobec roku poprzedniego. Kupujemy coraz częściej i coraz więcej, lecz czy wzrost ten przekłada się na większe bezpieczeństwo danych poufnych, które każdorazowo zostawiamy w sklepach?
TestArmy zamierza to zbadać. Niestety, na niekorzyść sklepów działa fakt, że cyberprzestępczość rośnie dużo szybciej niż one same, a ilość prób wyłudzenia danych osobowych w 2017 roku wzrosła aż dwukrotnie wobec roku 2016. Polska znajduje się też na piątym miejscu w zestawieniu krajów najbardziej narażonych na cyberataki, bo prawie 10% wszystkich odnotowanych prób na świecie ma obecnie miejsce nad Wisłą.
Celem raportu “Bezpieczeństwo w polskim e-commerce” jest zbadanie i podniesienie świadomości właścicieli sklepów na ten newralgiczny aspekt e-biznesu. Pierwszym etapem projektu jest anonimowa ankieta powstała we współpracy z Instytutem Badawczym Mands – jej wyniki zostaną wysłane do wszystkich uczestników w formie raportu, zawierającego kompleksową analizę z konkretnymi poradami dot. ochrony sklepu przed cyberatakami. Wszyscy chętni wezmą też udział w losowaniu dwóch testów zabezpieczających strukturę systemów IT sklepu.
Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie!
Zostaw komentarz