Bezpieczeństwo danych poufnych w polskim e-commerce

25.04.2018 AUTOR: REDAKCJA

Już nikogo nie trzeba przekonywać jak szybko rośnie branża zakupów internetowych w Polsce – wartość tego rynku w 2018 roku ma przekroczyć 50 mld zł, co jest prawie 25% skokiem wobec roku poprzedniego. Kupujemy coraz częściej i coraz więcej, lecz czy wzrost ten przekłada się na większe bezpieczeństwo danych poufnych, które każdorazowo zostawiamy w sklepach?

TestArmy zamierza to zbadać. Niestety, na niekorzyść sklepów działa fakt, że cyberprzestępczość rośnie dużo szybciej niż one same, a ilość prób wyłudzenia danych osobowych w 2017 roku wzrosła aż dwukrotnie wobec roku 2016. Polska znajduje się też na piątym miejscu w zestawieniu krajów najbardziej narażonych na cyberataki, bo prawie 10% wszystkich odnotowanych prób na świecie ma obecnie miejsce nad Wisłą.

Celem raportu “Bezpieczeństwo w polskim e-commerce” jest zbadanie i podniesienie świadomości właścicieli sklepów na ten newralgiczny aspekt e-biznesu. Pierwszym etapem projektu jest anonimowa ankieta powstała we współpracy z Instytutem Badawczym Mands – jej wyniki zostaną wysłane do wszystkich uczestników w formie raportu, zawierającego kompleksową analizę z konkretnymi poradami dot. ochrony sklepu przed cyberatakami. Wszyscy chętni wezmą też udział w losowaniu dwóch testów zabezpieczających strukturę systemów IT sklepu.

Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie!

https://cawi.mands.pl/d750971001f741eb0993eaa5e95cf684.pg

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...