Audyt Allegro

Audyt Allegro

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Audyt konta Allegro umożliwia identyfikację zarówno czynników, które wpływają pozytywnie na generowanie zysków, jak i tych, które sprawiają, że poszczególne oferty stają się nierentowne. Dogłębna weryfikacja wszystkich elementów sprzedaży pozwala na wprowadzenie zmian niezbędnych z punktu widzenia funkcjonowania biznesu. Z niniejszego artykułu dowiesz się, na co szczególnie zwrócić uwagę podczas prowadzenia audytu swojej działalności na Allegro.

Obszary audytu

Identyfikację mocnych i słabych stron konta Allegro, ułatwia podzielenie elementów funkcjonowania sprzedaży na tematyczne sekcje. Poniżej zapoznasz się z obszarami, które powinny zostać uwzględnione podczas audytu, aby móc mówić o kompleksowej ocenie.

  • Oferty – bez względu na to, jaki sprzedajesz asortyment, oferty powinny być przede wszystkim zgodne z regulaminem serwisu. Istotny wpływ na sprzedaż mają merytoryka opisów (najlepiej sprawdza się język korzyści) oraz graficzne aspekty aukcji. Dbaj nie tylko o trafność tytułów, ale także o wygląd grafik i miniatur! Powinny być estetyczne i spójne. Przemyślana identyfikacja wizualna świadczy o profesjonalizmie i wzbudza zaufanie, zachęcając do robienia zakupów w danym sklepie. 
  • Abonament – obecnie Allegro oferuje trzy rodzaje abonamentu (Podstawowy, Profesjonalny i Ekspercki). W zależności od tego, który wykupiłeś, poszczególne elementy audytu będą się nieco różnić. Zweryfikowane z pewnością zostaną statystyki sprzedaży, tagi, banery, serie produktowe, sposób, w jaki zarządzasz sprzedażą oraz powiązanie konta. Może także pojawić się ocena logotypów oraz planera kampanii. Wnikliwe przyjrzenie się Twojemu abonamentowi pozwoli ustalić, czy w pełni wykorzystujesz jego możliwości i czy przypadkiem nie przepalasz swojego budżetu.
  • Promocje – w ramach tego obszaru ocenie mogą podlegać oferty wyróżnione, Strefa Okazji, kampanie monetowe, zestawy, rabaty i wielowariantowość. Promocje dobrane we właściwy sposób przekładają się na zainteresowanie Kupujących asortymentem, a więc również na większy zysk. Nie zawsze jednak Sprzedający korzystają z nich właściwie. Po zweryfikowaniu efektywności wdrożonych akcji promocyjnych, dowiesz się, które przynoszą najlepsze rezultaty, a z których lepiej w danym momencie zrezygnować.
  • Komunikacja – udostępniane przez Ciebie informacje budują Twój wizerunek i bezpośrednio przekładają się na zaufanie klientów. Nic dziwnego: kupujący chętniej i częściej wybierają oferty ze źródeł, które oceniają jako wiarygodne. Aby prezentować się profesjonalnie, należy komunikować się w jasny i zrozumiały sposób. Podczas audytu ocenione zostaną informacje umieszczone w zakładkach O sprzedającym, Zwroty, Gwarancje i Reklamacje.
  • Allegro Ads – wewnętrzny system reklamowy Allegro nie tylko pozwala na zwiększenie sprzedaży, ale jest również niezwykle pomocny podczas rozwijania świadomości swojej marki wśród Kupujących. Takie narzędzia jak oferta sponsorowana, reklama graficzna oraz reklama zewnętrzna są w stanie wygenerować spektakularny zysk w stosunkowo krótkim czasie. Audyt reklam Allegro pozwoli Ci dowiedzieć się, czy w pełni wykorzystujesz potencjał tkwiący w Allegro Ads i czy we właściwy sposób określasz stawki CPC.

Czy przeprowadzanie audytu ma sens?

W ramach audytu specjaliści nie tylko fachowo ocenią jakość Twoich ofert, udostępniane przez Ciebie informacje, prowadzone akcje promocyjne i sposób, w jaki korzystasz z Allegro Ads, ale również stworzą kompleksowy plan optymalizacji Twojego konta. Tym samym, audyt aukcji Allegro pozwala nie tylko na szczegółowe zapoznanie się z funkcjonowaniem sprzedaży, ale również dostarcza sugestie służące jej maksymalizacji.

Dzięki audytowi Allegro:

  • zyskasz czas, który możesz przeznaczyć na rozwój swojego biznesu,
  • oszczędzisz pieniądze, ponieważ będziesz wykorzystywać budżet wyłącznie na działania charakteryzujące się odpowiednio wysoką efektywnością,
  • zdobędziesz wiedzę od ekspertów,
  • zwiększysz rozpoznawalność swojej marki i zbudujesz jej świadomość wśród konsumentów,
  • zwiększysz konwersję, co bezpośrednio przełoży się na wypracowywany zysk.

Komu najlepiej zlecić audyt?

Z powodu specyfiki opisywanego audytu, najlepszą opcją będzie agencja marketingowa. Warto wybierać firmy, które zostały odznaczone certyfikatem Allegro Ads Partner+, ponieważ stanowi on dowód posiadania ogromnej wiedzy i doświadczenia w obsłudze kont Allegro. Certyfikat świadczy także o wysokiej skuteczności w realizowaniu założonych celów biznesowych. Wybierając agencję będącą partnerem Allegro, możesz być pewny, że otrzymasz usługę najwyższej jakości.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl