Marketing i Biznes E-commerce Amazon.pl oficjalnie startuje w Polsce. Usługa Amazon Prime za darmo na miesiąc

Amazon.pl oficjalnie startuje w Polsce. Usługa Amazon Prime za darmo na miesiąc

Amazon.pl oficjalnie wystartował w Polsce. Od wtorku 2 marca 2021 r. możemy już kupować produkty za pośrednictwem polskojęzycznej wersji marketplace. Otrzymujemy darmową dostawę dla zamówień powyżej 100 zł i dostęp do narzędzi Echo i Echo Dot, a także wielu funkcji Alexy. Niestety, ta nadal nie jest dostępna w języku polskim.

Amazon.pl oficjalnie startuje w Polsce. Usługa Amazon Prime za darmo na miesiąc

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Amazon.pl wystartował. Możemy już składać zamówienia

Klienci i sprzedający na amerykańskim marketplace doczekali się w końcu jego oficjalnej polskiej wersji. Polscy konsumenci od 2 marca mogą cieszyć się zakupami na Amazon.pl i zamawiać produkty za pośrednictwem aplikacji Amazon Shopping. Na chwilę obecną Amazon udostępnił nam cztery formy płatności – za pomocą kart Visa, Mastercard, a także za pośrednictwem BLIK i Przelewy24. 

– Jesteśmy podekscytowani uruchomieniem Amazon.pl i możliwością zaoferowania polskim klientom wyboru spośród ponad 100 milionów towarów, w tym dziesiątek tysięcy produktów polskich firm. Dzisiaj ruszamy ze sprzedażą na Amazon.pl. Będziemy nadal ciężko pracować, aby zdobyć zaufanie polskich klientów poprzez zwiększanie wyboru produktów, zapewnienie niskich cen oraz dostarczanie pozytywnych i godnych zaufania doświadczeń zakupowych – mówi Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju Amazon w UE.

Amazon ogłosił swój oficjalny start w Polsce jeszcze pod koniec stycznia 2021 r. Platforma udostępniła wtedy możliwość rejestracji za pośrednictwem sell.amazon.pl polskim przedsiębiorcom planującym sprzedaż na Amazon.pl. Potrzeba było raptem nieco ponad miesiąc, aby udostępnić nam marketplace. Wielu ekspertów od Amazon w Polsce spekulowało, że premiera polskiej wersji nastąpi w marcu, a najpóźniej w kwietniu. Takimi informacjami podzielił się z nami m.in. Krzysztof Semp, cofounder Profitcrew. Zamawiać i sprzedawać na Amazon w Polsce mogliśmy już jednak od 2014 r., jednak tylko za pośrednictwem przetłumaczonej niemieckiej wersji.

Amazon udostępnia swoje narzędzia w Polsce

Wraz z premierą Amazon.pl oficjalnie udostępniono polskim klientom głośniki Echo i Echo Dot, połączone z chmurą Alexy. Ten pierwszy kosztować będzie 349,99 zł, a drugi 199,99 zł. Niestety, Alexa ciągle nie doczekała się polskiej wersji i interakcje z nią za pomocą głosu trzeba podejmować w języku angielskim. Jednak skoro doczekaliśmy się Amazon.pl, to zapewne wkrótce otrzymamy również Alexę rozpoznającą polską mowę. 

Poza Echo i Echo Dot Amazon udostępnił także czytnik książek elektronicznych Kindle Paperwhite. Dzięki swojemu przeciwodblaskowemu wyświetlaczowi ma umożliwiać czytanie e-booków nawet na zewnątrz podczas słonecznego dnia. Za czytnik zapłacimy 649,99 zł. W ramach premiery Amazon.pl przez miesiąc będzie można też bezpłatnie korzystać z usługi Amazon Prime. Serwis przewiduje również obniżenie prowizji (od 2% do 5%, w zależności od kategorii produktu) dla sprzedawców na okres 12 miesięcy. 

Amazon.pl umożliwi sprzedaż produktów na siedmiu europejskich serwisach

Amazon.pl oferuje opcję FBA (Fulfillment by Amazon). Dzięki temu polscy przedsiębiorcy będą mogli od razu wystawiać oferty sprzedażowe na wszystkich europejskich wersjach serwisu. Udostępnia to możliwość dotarcia sprzedawców do rynków brytyjskiego, niemieckiego, francuskiego, włoskiego, szwedzkiego, holenderskiego oraz hiszpańskiego. Amazon.pl oferuje również wsparcie online 24/7 dla swoich partnerów sprzedaży.

– Dziś tysiące europejskich i lokalnych partnerów sprzedaży oferuje swoje produkty na Amazon.pl i w naszych innych sklepach Amazon w całej UE, a także w USA. Cieszymy się, że nasi międzynarodowi klienci mogą wybierać z oferty polskich firm, każdym zakupem przyczyniając się do ich rozwoju. Małe i średnie firmy, sprzedające na Amazon, stworzyły szacunkowo 1,6 miliona miejsc pracy na całym świecie i mamy nadzieję, że polskie firmy będą prosperować w ten sam sposób. Z tego powodu rozpoczynamy specjalną promocję dla naszych partnerów handlowych, obniżając opłaty za polecanie naszych usług przez 12 miesięcy – mówi Ootes.

Amazon w Polsce – plany marketplace

Wiceprezes Alex Ootes nie ukrywa, że Polska jest ważnym rynkiem dla Amazon. Jesteśmy w końcu ósmym krajem w Europie, który doczekał się swojej wersji językowej serwisu. Dodatkowo Amazon zatrudnia w kraju ponad 18 tys. osób i posiada tutaj łącznie dziewięć centrów logistycznych, a także Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku czy biuro Web Services. Jeszcze w tym roku amerykański marketplace planuje uruchomić kolejne centrum logistyczne – w Świebodzinie, gdzie zatrudni ponad 1000 osób. 

Amazon wyraźnie szykuje się do przejęcia sporej części polskiego rynku e-commerce. Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że ma on silnego, lokalnego konkurenta w postaci Allegro. Polski serwis od dawna przygotowywał się na wejście amerykańskiego giganta do kraju. W tym czasie uruchomione zostało wiele nowych usług, jak i rozpoczęto budowę własnego centrum logistycznego pod Warszawą. Na razie Allegro nie komentuje startu Amazon.pl, czekamy na kroki polskiego marketplace w najbliższym czasie.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl