Marketing i Biznes E-commerce Allegro planuje nowe usługi. Odpowiedź na ruch Amazon?

Allegro planuje nowe usługi. Odpowiedź na ruch Amazon?

Allegro planuje nowe usługi. Odpowiedź na ruch Amazon?

Allegro wybuduje pod Warszawą olbrzymie centrum logistyczne. Chcą w ten sposób przyspieszyć dostawy dla klientów. Trudno dziwić się takiej decyzji, gdyż jednym ze znaków rozpoznawczych Amazon są błyskawiczne wysyłki.

Allegro uruchamia centrum logistyczne pod Warszawą

Największy polski marketplace poinformował, że planuje przyspieszyć dostawy dla swoich klientów. W tym celu pod Warszawą powstanie olbrzymie centrum logistyczne Allegro o wielkości 36 500 mkw. Finalnie obiekt ma być prawie dwukrotnie większy. Firma planuje też zatrudnienie 1 200 osób, których zadaniem będzie pakowanie i wysyłanie towarów do klientów.

– Powierzchnia magazynu, jaką Allegro wynajęło na potrzeby centrum logistycznego, wynosi 36 500 mkw. 35 100 mkw przeznaczymy na obsługę zamówień, a prawie 2 800 mkw zajmą biura i przestrzeń wypoczynku zwiększająca komfort pracowników. Docelowo planujemy stworzenie systemu wewnętrznych antresoli, które powiększą powierzchnię operacyjną magazynu do 65 300 mkw – podkreśla Agata Voelkel z zespołu PR Allegro.

Zespół PR nie mówi tego wprost, ale trudno nie odnieść wrażenia, że jest to odpowiedź Allegro na nadchodzącą walkę o polski rynek e-commerce.

– Tworzymy centrum logistyczne, by zaoferować naszym sprzedającym nową usługę. Obejmie ona kompleksową obsługę zamówień – m.in. przechowywanie towarów oraz pakowanie i nadawanie przesyłek, a także obsługę zwrotów – mówi Voelkel.

Firma doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jednym z głównych atutów Amazona są szybkie dostawy. Jest to możliwe dzięki sieci magazynów rozmieszczonej w Polsce i Europie.

Obawa przed Amazonem?

Polski marketplace już odczuł oddech Amazona na swoim karku. Dzień po ogłoszeniu przez Amazon powstania polskiej wersji serwisu, notowania giełdowe Allegro spadły o 6%. Zagrożenie jest zatem, jak najbardziej realne.

Zapytałem dział PR, jak się do tego odniosą. Marcin Gruszka odpowiedział mi wprost: nie komentujemy naszych planów i kursu giełdowego.

Jeszcze niedawno prezes François Nuyts w rozmowie z money.pl poruszał temat Amazona. Teraz jednak firma prawdopodobnie obrała strategię niekomentowania czegokolwiek, co może nakierować na konkurencyjny serwis. Czy zatem Allegro boi się konkurencji? Niekoniecznie. Firma cieszy się w kraju sporym zaufaniem i wyrobioną przez lata pozycją lidera. Amazon pomimo dysponowania większym budżetem i możliwościami, nie musi pokonać naszego rodzimego marketplace.

Według opinii Krzysztofa Sempa – eksperta od e-commerce i cofoundera Profitcrew.pl – Amazon ma szansę na przejęcie 30% rynku Allegro w ok. 2-3 lata. Nie dziwi zatem decyzja o powstaniu centrum logistycznego pod Warszawą. Ta jednak z pewnością nie została podjęta z dnia na dzień. Pewne działania serwisu mogły jednak zostać przyspieszone z powodu nadchodzącej premiery Amazon.pl.

Program Szybkich Dostaw przedsmakiem centrum logistycznego?

To, że Allegro będzie kłaść nacisk na coraz szybsze dostawy, wiemy od zeszłego miesiąca. Serwis 4 stycznia 2021 r. uruchomił „Program Szybkich Dostaw”. Jak twierdzi sam marketplace – ma on zachęcać sprzedawców do szybszych wysyłek, poprzez udzielanie im rabatów. Jest to stopniowe przyzwyczajanie konsumentów do coraz lepszej obsługi klienta przez Allegro. Drugim krokiem wydaje się właśnie powstanie centrum logistycznego.

Przeczytaj o kampaniach na Allegro

– Allegro rozwija narzędzia, które pomagają sprzedającym optymalizować procesy logistyczne. Wspieramy ich technologicznie oraz oferujemy atrakcyjne warunki u operatorów logistycznych. Jednak za proces realizacji zamówienia i wysyłki odpowiada sprzedający. 

– mówi Agata Voelkel i dodaje:

– Program Szybkich Dostaw jest jednym ze sposobów na zachęcenie ich do szybszego dostarczania zakupów klientom. Program uruchomiliśmy od 4 stycznia 2021 r. i na chwilę obecną obowiązuje do 31 grudnia 2021 r. Aby wziąć udział w programie nasi sprzedający nie muszą się nigdzie zgłaszać, jeżeli spełnią warunki automatycznie doliczymy im rabat w rozliczeniach z Allegro. Wysokość przyznanego rabatu zależy od metody, którą realizowana jest dostawa. 

Na jak duże rabaty mogą liczyć sprzedawcy?

  • W przypadku paczkomatów InPost – od 0,99 zł do 1,99 zł (zamówienia powyżej 100 zł);
  • Dla wysyłek kurierskich – 3,99 zł (Pocztex, DPD, UPS do 10 kg, UPS, X-press Couriers, a od 8 lutego także PickPack).
Podobał Ci się ten artykuł? Podyskutuj o nim też na Facebooku

Trudno dziwić się takiej decyzji – jednym ze znaków rozpoznawczych Amazon są błyskawiczne wysyłki

Opublikowany przez Marketing i Biznes Czwartek, 4 lutego 2021

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl