Marketing i Biznes E-commerce Allegro Ads – Czym są i jak je dobrze skonfigurować

Allegro Ads – Czym są i jak je dobrze skonfigurować

Allegro Ads to system reklamowy największej platformy e-commerce w Polsce. Jest bezustannie rozwijany i wzbogacany o nowe funkcjonalności, które mają na celu wsparcie sprzedających w kreowaniu skutecznych akcji promocyjnych. Choć dawniej pomijany, obecnie staje się narzędziem coraz bardziej docenianym za przystępność i prostotę obsługi.

Allegro Ads – Czym są i jak je dobrze skonfigurować

I nic dziwnego. Allegro także bardzo się zmieniło przez ostatnie 5 lat, wynosząc sprzedaż na wyższy i bardziej profesjonalny poziom. Obecnie intuicyjność Allegro Ads umożliwia uruchomienie kampanii marketingowej nawet tym, którzy dopiero zaczynają sprzedawać w internecie. Nawet w przypadku, gdy nie posiadają doświadczenia i wiedzy niezbędnej zazwyczaj do kreowania harmonogramu reklam, określania targetu i lokalizowania swoich akcji.

Mimo to, wielu wciąż zastanawia się: Allegro Ads – czy warto? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz, zapoznając się z treścią tego artykułu. I nie tylko!

Dzięki temu artykułowi dowiesz się:

  • jakie kampanie są dostępne w ramach Allegro Ads
  • jak zaprojektować swoją reklamę na Allegro i jak ją umiejscowić
  • jak tworzyć skuteczne kampanie marketingowe
  • jak sprawić, by kampanie Allegro Ads przynosiły spodziewane rezultaty

Oferta sponsorowana a reklama graficzna

W tym momencie użytkownicy Allegro Ads korzystają przede wszystkim z dwóch rodzajów reklam: oferty sponsorowanej oraz reklamy graficznej.

Oferta sponsorowana

Oferta sponsorowana (zapewne z powodu łatwości jej konfiguracji) jest zdecydowanie najpopularniejszą formą reklamy na Allegro. W przypadku jej uruchomienia płaci się jedynie za kliknięcie przez odbiorcę w ofertę (CPC). Koszt CPC wynosi zwykle od 0,1 zł do 1,5 zł.  Aby zapoznać się z przykładowymi stawkami CPC za wybrane produkty, odwiedź poniższy link.

 

[źródło  https://ads.allegro.pl/panel/planner, opracowanie własne]

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zA81XiXFG_X1vMnmPIuRcN43g7m0LGjvZXKA6kFOKBU/edit?usp=sharing

Jak uruchomić ofertę sponsorowaną?

  1. Wejdź w Allegro Ads panel.
  2. Wybierz nazwę dla swojej kampanii marketingowej.
  3. Zdecyduj, które oferty dodasz do kampanii. Na ten moment Allegro umożliwia wybór jednej z czterech dostępnych możliwości:
  • promowanie wszystkich ofert – pozwala klientom zapoznać się z całym Twoim asortymentem
  • promowanie bestsellerów – polega na reklamowaniu najczęściej kupowanych produktów z Twojej oferty
  • ustawienie reguły dla ofert – umożliwia promowanie wybranej grupy produktów (np. należących do konkretnej kategorii)
  • ręczny wybór ofert – pozwala na samodzielne wskazanie tych ofert, które chce się reklamować

  1. Teraz wskaż miejsce emisji spośród następujących opcji:
  • Wyniki Wyszukiwania
  • Lewa Kolumna
  • Strona Oferty
  • Pozostałe miejsca emisji
  • Sieć reklamowa – Google Ads

  1. Ustal budżet i start kampanii. Allegro podpowie Ci, jaki budżet dzienny będzie najlepszy w Twoim przypadku oraz zasugeruje optymalną stawkę CPC.

Jak prowadzić skuteczną kampanię sponsorowaną?

  • Użyj opcji „Reklamuję bestsellery” i obniż zaproponowane CPC o 10-20%. W ciągu miesiąca zmień kilka razy stawkę (podwyż ją i obniż), aby zaobserwować jak wpływa to na zwrot z podjętej inwestycji. W taki sposób zmaksymalizujesz sprzedaż produktów najczęściej wybieranych przez kupujących.
  • Jeśli posiadasz zróżnicowany asortyment z produktami podzielonymi między kilka kategorii, użyj opcji „Ustawienie reguły dla ofert”. Dzięki niej połączysz daną kategorię produktów z akcją marketingową. W ten sposób nie tylko zaobserwujesz, w jaki sposób działają reklamy dla danych grup produktów, ale także sprawisz, że będą promowane w optymalny sposób.
  • W przypadku, gdy zależy Ci na jeszcze większym zwiększeniu sprzedaży najczęściej kupowanych produktów, zastosuj kampanię „Ręcznie wybiorę oferty”. Jeśli masz pewność, że Twoja oferta jest atrakcyjna lub wiesz, że posiada wysoki wskaźnik konwersji, odrobinę zwiększ sugerowaną stawkę CPC. Wówczas Twoja oferta pojawi się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania. Równie dobrze możesz także stworzyć grupę 10-15 najpopularniejszych ofert lub podzielić je na poszczególne wiązki reklamowe, aby swobodnie dobierać CPC dla każdego produkt z osobna.

Reklama graficzna

Reklama graficzna pojawiła się po raz pierwszy na Allegro całkiem niedawno, bo w 2020 r. W przeciwieństwie do oferty sponsorowanej ten model kampanii rozliczany jest na podstawie CPM, czyli za każde 1000 wyświetleń reklamy. Stawki CPM najczęściej wynoszą 12-30 zł. Choć daje porównywalne efekty i udostępnia nawet większe możliwości promowania (m.in. opcję ustawienia fraz kluczowych oraz wykluczeń), wciąż jest mniej popularna niż oferta sponsorowana. Zapewne duży wpływ na taki stan rzeczy ma stosunkowo większa trudność jej konfiguracji i optymalizacji.

Jak uruchomić reklamę graficzną?

  1. Wejdź w Allegro Ads panel.
  2. Wybierz nazwę dla swojej kampanii marketingowej.
  3. W panelu Allegro Ads dodaj swoją markę oraz logo. Parametry logotypu wyznaczone przez Allegro to 400px na 400px. Najlepiej używać jasnego, kontrastującego tła.
  4. Nadaj nazwę swojej kampanii reklamowej. Dobrze, aby zawierała informacje o produkcie lub o tym, do kogo jest skierowana. Dobrana w taki sposób nazwa ułatwi Ci późniejszą analizę jej skuteczności na tle innych akcji promocyjnych.
  5. Zadbaj o treść swojej reklamy. Pamiętaj, by zawrzeć w niej zalety produktu, które przyciągną kupujących.
  6. Określ, dokąd kierować ma Twoja reklama. W zależności od celu dodaj link odsyłający do produktu, kategorii lub serii produktów.
  7. Zaznacz oferty, które mają być promowane w ten sposób. Allegro pozwala na przypisanie do reklamy graficznej maksymalnie 15 produktów.
  8. Wskaż, jaki zasięg ma mieć Twoja reklama. Możesz wybierać spośród kategorii produktu oraz kategorii ogólnych. Ta pierwsza, mimo że ukazywana jest mniejszej ilości osób, dociera wyłącznie do tych, które są zainteresowane kupnem konkretnego towaru. Druga z kolei wyświelana jest większej liczbie kupujących, ale niekoniecznie tym, którzy chcą kupić dany produkt. Warto o tym pamiętać podczas określania targetu.
  9. Wybierz słowa kluczowe i wykluczenia. Allegro umożliwia zarówno wskazanie pojedynczych słów, jak i dłuższych fraz składających się nawet z 3-4 wyrazów.
  10. Przypisz budżet i datę startu kampanii. Minimalny budżet dzienny wynosi 3 zł, a minimalna stawka CPM – 12 zł.

Jak prowadzić skuteczną reklamę graficzną?

  • Jeśli reklamujesz konkretny przedmiot, dobrze jest dodać co najmniej dwa jego warianty oraz ustawić kierowanie na któryś z nich. W tym przypadku zasięg reklamy powinien dotyczyć kategorii produktu. Jako słowa kluczowe ustaw frazy, którymi zwykle posługują się kupujący, aby odnaleźć podobne przedmioty. Lepiej unikać pojedynczych i ogólnych wyrazów, ponieważ mogą one sprawić, że Twoja reklama nie trafi do grupy docelowej.
  • Gdy reklamujesz kategorię, koniecznie wybierz 15 należących do niej ofert, które różnią się od siebie parametrami wizualnymi (np. kolorem lub wielkością). Reklama powinna kierować na listę wszystkich Twoich towarów przypisanych do danej kategorii, a zasięg należy ustalić możliwie najprecyzyjniej. Nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować dodać osobną reklamą z kierowaniem rozszerzonym. Umożliwi Ci to późniejsze porównywanie danych.
  • Być może jako producent jesteś zainteresowany promocją swojej własnej marki. W tym celu możesz stworzyć reklamę, która będzie wyświetlana dużemu gronu odbiorców. Skonfigurowanie takiej kampanii zwykle wymaga jednak więcej czasu. Niemniej, warto spróbować. Wybierz 15 produktów należących do różnych kategorii, a następnie ustaw kierowanie na swoje konto Allegro. Nie zapomnij dodać do fraz kluczowych przynajmniej 2 słów, które w równym stopniu opisują wszystkie przedmioty znajdujące się w Twoim asortymencie. Precyzyjnie określ wykluczenia i na bieżąco monitoruj stan reklamy. Obserwacja jest niezbędną czynnością, aby zniwelować ryzyko, że któraś z wybranych fraz nie będzie przynosić założonych efektów, tym samym marnotrawiąc budżet.

Co zrobić, by wesprzeć działanie Allegro Ads?

  • Dbaj o ocenę swojej jakości sprzedaży
  • Nie naruszaj regulaminu Allegro
  • Staraj się utrzymywać wysoką średnią ocen od klientów
  • Zadbaj o to, aby otrzymać i utrzymać odznaczenie SMART!
  • Utrzymuj wysoką jakość swoich ofert (np. dzięki odpowiednio obszernym i łatwym do przyswojenia opisom)
  • Dobieraj trafne tytuły dla swoich ofert
  • Sprzedawaj produkty z wielu kategorii
  • Zdobądź status Super Sprzedawcy
  • Dobieraj właściwe miniatury do swoich ofert
  • Deeskaluj konflikty na swoim koncie (sprawnie reagując na opinie i skargi kupujących)

Optymalizacja kampanii Allegro Ads

  1. Od 2020 r. Allegro umożliwia wygenerowanie raportu zawierającego słowa kluczowe, które umożliwiły kupującym zapoznanie się z Twoją reklamą. Aby zlecić jego sporządzenie, kliknij w trzy kropki znajdujące się po prawej stronie statystyk swoich kampanii marketingowych. Raport będzie gotowy do pobrania po upływie doby od złożenia dyspozycji. Dzięki niemu sprawdzisz skuteczność wykorzystywanych fraz kluczowych. Zweryfikujesz także, które słowa nie generują wyświetleń dla reklamy graficznej oraz zapoznasz się z frazami niedotyczącymi Twojego asortymentu. Uzyskane dane pozwolą Ci na precyzyjne określenie wykluczeń dla kreowanych reklam graficznych. Należy jednak pamiętać, że wpisywanie wykluczeń jest możliwe wyłącznie dla agencji interaktywnych odznaczonych certyfikatem Allegro Ads Partner.

  1. CTR to jeden z najistotniejszych wskaźników we wszystkich kampaniach Allegro Ads. Określa stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń Twojej reklamy, tym samym umożliwiając identyfikację poziomu jej jakości. Za jego sprawą uzyskasz niższy koszt za kliknięcie, co zwiększa skuteczność całej kampanii. Pamiętaj jednak, że CTR różni się w zależności od kategorii produktu. Aby trafnie go przeanalizować, porównuj go z wszystkimi reklamowanymi przez siebie ofertami. Do tego spróbuj dobierać różne tytuły i miniaturki dla swoich ofert z niskim wskaźnikiem CTR i sprawdź, w jaki sposób implementowane zmiany wpływają na jego wartość.
  2. Koniecznie przeprowadzaj analizy danych w oparciu o miejsca emisji. W ten sposób zidentyfikujesz najbardziej korzystne dla siebie miejsca promowania ofert. Może się nawet okazać, że najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie promowanie ofert tylko na ich stronach, a wyniki wyszukiwania okażą się nieopłacalne z powodu „przejęcia” przez sprzedawców posiadających wyższe budżety. Aby zapoznać się z danymi, wejdź w „Statystyki” i wybierz zakładkę „Wymiary”. Następnie zaznacz rozbicie na „Miejsca Emisji”. Klikając w link zamieszczony niżej, zauważysz, jak bardzo mogą się różnić dane w zależności od wybranego miejsca emisji.

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że najważniejszy element płatnych kampanii stanowi strona docelowa, a zatem produkt, który ukazuje się użytkownikom, którzy klikają na reklamę. Zrób wszystko, aby strona ta była możliwie czytelna, merytoryczna i estetyczna. Nie zapomnij też o analizie konkurencji. Porównanie sposobu, w jaki inni sprzedawcy opracowują swoje oferty, może okazać się przydatne, bowiem im lepsza jakość aukcji, tym większy wskaźnik konwersji. Tylko dobrze przygotowane oferty pozwolą Ci na osiągania wysokich wyników, zarówno w reklamach płatnych, jak i organicznych. Na bieżąco monitoruj więc, jak Twoja sprzedaż zmienia się w zależności od liczby wyświetleń ofert. Dzięki temu dowiesz się, które produkty na Twoim koncie sprzedają się najlepiej, a co za tym idzie – które warto promować.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl