Marketing i Biznes E-commerce Narzędzia wspomagające generowanie leadów

Narzędzia wspomagające generowanie leadów

Narzędzia wspomagające generowanie leadów

Generowanie leadów jest jednym z najważniejszych procesów identyfikacji przyszłego klienta (konkretnej osoby) oraz analizy jego gotowości do zakupu przed uruchomieniem całego procesu sprzedażowego. Wiedza o ledach, którą zbiera każdy dobry marketer, umożliwia maksymalizowanie i wzrost sprzedaży.

LEAD SPRZEDAŻOWY

Takim leadem jest każdy potencjalny konsument, który pokazał swoje zainteresowanie produktem lub usługą. Aby odbiorca mógł przekształcić się w leada sprzedażowego, trzeba go zachęcić swoją ofertą i wpłynąć na pozostawienie danych kontaktowych.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Z pomocą przychodzą różnorodne narzędzia, które wspomagają generowanie leadów.

    CALL TO ACTION

    Call to action w postaci przycisków wzywających do działania stanowi jeden z najważniejszych elementów w procesie generowania leadów sprzedażowych. Potencjalny konsument, który został zainteresowany ofertą, musi wykonać określone ruchy w celu sfinalizowania całego procesu sprzedażowego.  Dobre wezwanie do działania przyczynia się do zwiększenia wskaźnika konwersji odwiedzających  w wartościowych klientów.

    Wezwanie do działania jest przede wszystkim:

    – łatwe w nawigacji (zastosowaniu),

    – widoczne na stronie w odpowiednim miejscu,

    – skierowane na konkretny cel (kontekst),

    – wartościowe (wiarygodne, przydatne).

    STRONA DOCELOWA

    Kolejnym ważnym krokiem jest odpowiednie skierowanie leadów na dobrą stronę docelową. W tym właśnie miejscu potencjalny klient podejmuje końcową decyzję o ewentualnym skorzystaniu z oferty i pozostawieniu własnych danych osobowych/kontaktowych. Wartościowa strona docelowa powinna więc nakłonić klienta do wypełnienia przygotowanego wcześniej formularza.

    Aby strona docelowa spełniła swoją rolę, czyli faktycznie przekształciła leada w klienta, powinna:

    – mieć profesjonalny design, który będzie odróżniał się od standardowych i sztampowych wzorów,

    – ograniczyć zbędne elementy na stronie (nie lubimy przeładowania formy nad treścią),

    – posiadać funkcjonalny formularz, łatwy w obsłudze, a jednocześnie wiarygodny.

    Nie bez znaczenia pozostaje obserwowanie mierników efektywności danej kampanii reklamowej, w tym szczególnie wskaźników odwiedzin czy konwersji. Takie działania pozwolą przede wszystkim optymalizować najlepsze rozwiązania w generowaniu leadów, aby strategia przyniosła satysfakcjonujące rezultaty. Ogólnie przyjmuje się, że co najmniej 15% odwiedzających daną stronę docelową powinno wypełnić formularz leadowy. A już wynik oscylujący wokół 50% to powód do dumy. Każdy marketer musi pamiętać, że potrzeby, preferencje, gusta i oczekiwania potencjalnych odbiorców ulegają zmianie, dlatego tak ważna jest praca „na kampanii” – jej ulepszanie oraz kontrolowanie.

    BITLY

    Jedno z ciekawszych narzędzi, które służy do skracania długich linków udostępnianych w social media. Chaos, który powoduje niekończący się adres witryny, często zniechęca potencjalnego odbiorcę do kliknięcia. Użycie tego narzędzia pozwoli monitorować skuteczność wszystkich skróconych linków oraz lepiej nimi zarządzać.

    MONITOROWANIE (PŁATNE)

    Znane wszystkim Brand24, SentiOne czy Monitori wprowadziły świat Internetów na lepsze tory. Na podstawie słów kluczowych wychwytywane są wypowiedzi z Sieci o danej marce. Pozwala to lepiej zarządzać swoimi kampaniami i reklamami, skierowanymi do leadów sprzedażowych. Poszczególne narzędzia różnią się często zasięgiem monitorowania oraz liczbą wychwyconych wypowiedzi w danej przestrzeni (social media, blogi, fora).

    MONITOROWANIE (DARMOWE)

    Google Analytics to must have każdego content managera. Nie dość, że darmowe, to pozwala na analizą zarówno ruchu na stronie (blog, strona firmowa), ale także kontrolę prowadzonych kampanii płatnych. Narzędzie prezentuje liczbę odsłon, odwiedzających (zarówno nowych, jak i stale powracających) czy czas spędzony na stronie. GA daje możliwość sprawdzenia efektywnego odbioru każdej treści, m.in. ile osób przeczytało dany artykuł czy też ile czasu na nim spędziło. W ten sposób łatwo można się dowiedzieć, czy tworzony content ma szansę dobrze sprzedawać (i generować potencjalnych klientów)!.

    SPRZEDAŻ W INSTAGRAMIE

    Oprócz samego Facebooka, efektywna sprzedaż spotykana jest także w innych kanałach społecznościowych. Iconosquere zapewnia analizę profilu marki w płaszczyźnie komunikacji Instagrama, poprzez sumienne zarządzanie sekcją Statystyk. Kontrola odwiedzin i śledzenie odbiorców treści to podstawa w tworzeniu dobrego contentu sprzedającego.

    PŁATNY KOT NAPOLEON

    Napoleon Cat umożliwia nie tylko zarządzanie kanałami social media (publikacja czy planowanie postów), ale służy także monitorowaniu wyników konkretnych działań sprzedażowych. Narzędzie daje możliwość korzystania nie tylko z Facebooka czy Twittera, ale również podpięcia YouTube czy profilu na Instagramie. To kolejny zwrot ku lepszemu zarządzaniu contentem skierowanym w potencjalnych konsumentów. Wszystko opakowane  w przystępnej nawigacji.

     A MOŻE TAK…WSZYSTKO W JEDNYM?

    SumAll w wersji darmowej oraz płatnej to ciekawa propozycja narzędzia do monitoringu. Wszystko w jednym miejscu. Podłączenie wielu profili social media (Twitter, Faceook, Instagram, G+, Vimeo i inne), blogów (WordPress, Blogger), kont reklamowych (Google AdWords, Facebook Ads) czy narzędzia marketingowych, pokazuje moc tego rozwiązania. Konkretne dane są dostępne w jednym miejscu. Brak konieczności przelogowywania między poszczególnymi kontami czy narzędziami wpływa na ekonomię oraz czas pracy każdego marketera, który znajdzie dodatkowe chwile na szukanie swoich leadów.

    Na rynku wciąż pozostają nowe narzędzia, które wspomagają lub przyspieszają generowanie konkretnych leadów sprzedażowych. Należy jednak pamiętać, że „lead” to człowiek, dla którego ważniejszy od technologii jest wiarygodny kontakt ze sprzedającym i zbudowanie relacji.

     

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl