Bądźmy szczerzy, treści tworzysz w konkretnym celu. Chcesz, aby przynosiły Ci nowych klientów. Ale chcesz również pomagać ludziom i takie właśnie są Twoje treści, wartościowe i pomocne.
Wierzysz, że skoro są pomocne, to ludzie w końcu je docenią. Będą je komentować, udostępniać i pojawią się też zapytania ofertowe. Bo najważniejsze to tworzyć wartościowe treści, tak?
Brutalna prawda jest taka, że nie. Przykro mi.
Samo publikowanie dobrych treści w internecie, jest jak wygłaszanie referatu przed kilkoma osobami w sali. Musisz się zaangażować i poświęcić czas na jego przygotowanie, będziesz mieć tremę przed jego wygłoszeniem, a już po, poczujesz pustkę, że prawie nikogo nie zainteresował.
Dlatego tak ważna jest promocja treści. Powinna Ci ona zajmować przynajmniej tyle samo czasu ile tworzenie samych treści, aby dotarły one do większej ilości osób niż tylko garstka.
E-mail marketing
Jeden z kanałów jakie możesz użyć do promocji swoich treści jest email marketing.
Email marketing nie jest sexy, powiedzmy to sobie wprost. To staruszek. Coraz bardziej jego role przejmują media społecznościowe. Zatem nie warto interesować się czymś, co najlepsze lata ma już za sobą, prawda?
A może jest jednak całkiem inaczej, a ten staruszek trzyma się jeszcze całkiem nieźle?
Portale społecznościowe ciągle wymagają podania adresu e-mail przy rejestracji. Różne firmy i instytucje coraz częściej chcą nam dostarczać takie rzeczy jak np. faktury drogą mailową.
Jeden z popularnych programów do e-mail marketingu a konkretnie Mailchimp, udostępnia na swojej stronie zbiorowe statystyki wysłanych maili przez swoich klientów. W zależności od branży wskaźnik otwarć emali wynosi od 13.87% do 28.85%. Przeważnie jest to powyżej 20%. Całkiem nieźle, prawda?
Promocja za pomocą e-mail marketingu ma jeszcze dwie duże zalety.
Po pierwsze znajduje się całkowicie pod Twoją kontrolą. Konto na Facebooku mogą Ci skasować, Google może usunąć Cię z wyników wyszukiwania, jednak baza e-mail Ci zostanie.
Po drugie możesz zacząć używać tego kanału promocji zupełnie za darmo. Serwis do obsługi email marketingu Mailchimp pozwala założyć darmowe konto do 2000 subskrybentów, MailerLite do 1000, a FreshMail do 500. Warto tutaj wspomnieć, że 2 ostatnie serwisy już w wersji darmowej udostępniają funkcje automatyzacji marketingu.
Media Społecznościowe
Promowanie swoich treści w mediach społecznościowych to całkiem dobry pomysł. Na początku musisz zdecydować na jakich serwisach społecznościowych skupić swoją uwagę.
Jak to zrobić? Najprościej jest sprawdzić w jakich serwisach promują swoje treści osoby z Twojej niszy. Sprawdzić jak to robią i jakie efekty im to przynosi i na tej podstawie zdecydować czy warto się zainteresować danym portalem społecznościowym.
Całkiem możliwe, że w tej grupie znajdzie się Facebook i promowanie treści z pomocą tzw. fanpage. Jest to dobry pomysł, ale istnieje również inna metoda. Grupy na Facebooku.
Grupa na Facebooku będzie wymagała od Ciebie troszkę większego zaangażowania niż prowadzenie fanpage’a. W zamian odwdzięczy się jednak tym samym, większym zaangażowaniem ze strony członków grupy, a tym samym Twoje treści będą docierać do większej liczby osób.
Świetnym przykładem, znakomicie prowadzonej grupy, jest grupa założona przez Urszule Phelep, Biznes, blogowanie i marketing dla kreatywnych kobiet.
Grupę możesz również założyć w serwisie Linkedin. Za przykład może tutaj posłużyć grupa założona przez Sprawny Marketing.
SEO
Wyszukiwarki to kolejny element układanki, który pozwoli Ci dotrzeć do większej ilości użytkowników. Większa widoczność twoich treści w wyszukiwarkach, to więcej odwiedzin.
Dlatego zoptymalizuj swoje już opublikowane oraz przyszłe treści pod konkretne słowa kluczowe. Pisząc słowa kluczowe mam tutaj na myśli frazy, pod którymi chcesz, aby Twoje treści znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli tworzysz treści w postaci artykułów zadbaj o takie rzeczy jak:
- umieść słowo kluczowe w tytule,
- dodaj do strony opis meta description,
- zadbaj o to, aby słowa kluczowe występowały w tekście,
- używaj nagłówków h1, h2, h3,
- dodaj atrybut ALT do grafik,
- zadbaj o szybkość ładowania strony (możesz ją sprawdzić tutaj),
- dodawaj linki do innych artykułów na Twojej stronie.
Jeżeli powyższe, punkty to dla Ciebie czarna magia a Twoja strona korzysta z WordPress’a, zainstaluj wtyczkę SEO by Yoast. Podpowie Ci ona, co konkretnie masz zrobić, aby dany wpis był lepiej widoczny w wyszukiwarkach.
Influencerzy
Jeżeli chcesz aby twoja treść naprawdę rozniosła się po sieci, zebrała masę odwiedzin, polubień oraz komentarzy, to najlepszym sposobem na to, jest sprawienie aby udostępnił ją influencer. Influencer to osoba która posiada w danym medium społecznościowym dużą liczbę obserwatorów.
Być może zastanawiasz się teraz, dlaczego osoba mająca dużo obserwatorów ma udostępniać Twoją treść, jeszcze mało znanej osoby. Słuszna uwaga.
I nie chodzi tu o to, że influencerzy to niemiłe i złe osoby, nie chcące dzielić się świetną treścią. Wręcz przeciwnie, to za zwyczaj bardzo mili ludzie, którzy chętnie dzielą się treściami pomocnymi dla ich audytorium.
Problem jest inny, a konkretnie cierpią oni na deficyt czasu. Codziennie mają masę spraw do zrobienia i codziennie atakują ich osoby które coś od nich chcą, a nic nie chcą dawać. Nie bądź jedną z tych osób.
W pierwszej kolejności musisz zbudować relację z danym influencerem. Jeżeli to zrobisz, znajdzie dla Ciebie czas i trudniej mu będzie odmówić.
Jak budować relacje z influencerami:
- udostępniaj ich treści i wspominaj o nich przy udostępnianiu. Szczególnie dobry jest tutaj Twitter.
- Wspominaj i linkuj do nich w swoich treściach. Pamiętaj, aby po publikacji dać im później o tym znać np. mailem. Jak już wiesz, to są bardzo zajęci ludzie, mogą przegapić, że ktoś o nich wspomina lub do nich linkuje.
- Komentuj ich treści i staraj się, aby Twój komentarz był pierwszy. Każdy po publikacji jest ciekawy jakie reakcje wywołuje jego treść. Uwierz mi, że nawet jeśli dany influencer nie odpowiada na komentarze, to na pewno je czyta.
- Pisz wpisy gościnne. Jeżeli dany influencer prowadzi bloga i przyjmuje wpisy gościnne, to będzie Ci niezmiernie wdzięczny za napisanie kilku merytorycznych i wartościowych wpisów.
- Kup produkt lub usługę od danego influencera. Jest to najszybszy sposób, aby zyskać dostęp do danej osoby.
Podsumowanie
Tworzenie świetnych treści to tylko jeden z elementów układanki. Aby Twój content marketing był skuteczny, musisz zadbać również o promocję swoich treści. Promocja powinna Ci zająć przynajmniej tyle samo czasu co ich tworzenie.
Wykorzystaj w tym celu konkretne narzędzia jak e-mail marketing, media społecznościowe, SEO.
Nie zapominaj przy tym o budowaniu dobrych relacji z influencerami. Jeżeli oni zdecydują, że warto promować Twoją treść, to dostaniesz niesamowitą ilość ruchu.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/marketing/jak-zarabiac-na-marketingu-afiliacyjnym
Zostaw komentarz