Content marketing przyszłością biznesu

27.05.2016 AUTOR: Eryk Dzwonkowski

Obecnie wiele firm poszukuje nowych form reklamowania swoich usług oraz budowania marki i dążenia do jej rozpoznawalności. Nie zauważają przy tym jednak, że dzisiaj najważniejsze jest zdobycie zaufania klientów. Współcześni klienci w większości kupują od osób, które znają i którym ufają. Cena nie zawsze jest kluczowym czynnikiem przy sprzedaży. Czasem klient woli dopłacić kilka złotych, ale mieć pewność, że dostanie dokładnie to, czego oczekuje. Z pomocą przychodzi zatem Content marketing.

Czym jest content marketing?

Content marketing to przede wszystkim działania polegające na budowaniu wizerunku wokół marki za pomocą tekstów. Składają się na niego takie taktyki jak wysyłanie newsletterów, umieszczanie artykułów sponsorowanych, prowadzenie bloga firmowego oraz akcje w social mediach. Dopiero gdy wszystkie te elementy są spójne i realizują wspólną wizję, są w stanie przynieść wymierne korzyści i bardzo mocno wspomóc proces sprzedaży.

Dlaczego warto?

Warto przede wszystkim dlatego, że jest to doskonały sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji. Do tej pory niewiele osób korzysta z content marketingu, ponieważ nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo może on przyczynić się do poprawy wyników firmy. Dodatkowo uruchomiona kampania content marketingowa to inwestycja długoterminowa – działając bowiem przez bardzo długi czas, stale przynosi efekty.

Jak wygląda dobrze stworzona kampania content marketingowa?
Dobra kampania content marketingowa skupia się przede wszystkim na osiągnięciu określonego celu. Jej główne założenia muszą być bardzo jasno określone, a także być mierzalne. Dobra kampania to również taka, która skupia się na działaniu na wszystkich możliwych kanałach i łączeniu ich, bo jeżeli każdy kanał komunikuje coś innego, to skuteczność kampanii jest bliska zeru i wydane na nią pieniądze zostały po prostu wyrzucone w błoto. Dopiero gdy zarówno media społecznościowe, blog firmowy, artykuły sponsorowane, jak i newslettery komunikują to samo, możemy liczyć na efekty.

Jak stworzyć kampanię content marketingową?

Samodzielne stworzenie dobrej kampanii reklamowej jest bardzo skomplikowane, a czasem wręcz niemożliwe. Dlatego też najlepiej jest zlecić to zewnętrznej firmie, która posiada odpowiednie narzędzia oraz kompetencję do wykonania tego typu działań. Firmy zajmujące się tworzeniem takich kampanii bardzo często mają również możliwość umieszczania artykułów sponsorowanych na renomowanych portalach oraz zatrudniają dziennikarzy potrafiących tworzyć bardzo ciekawe treści.

Podsumowanie

Łatwo więc zauważyć, że stworzenie dobrej kampanii content marketingowej nie jest proste. Warto się jednak zainteresować tą formą reklamy, ponieważ może nam ona przynieść ogromne korzyści. Działania te budują przede wszystkim wizerunek marki oraz zaufanie do niej wśród klientów. To z kolei są nieocenione korzyści, które znacznie ułatwiają działanie na rynku, a w efekcie doprowadzą do zwiększenia zysków.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/czy-strategia-content-marketingowa-moze-sie-obejsc-bez-social-media

Wywiad z Waldemarem Sadowskim (BUY.BOX) – najwięksi gracze e-commerce zaczynają dostrzegać naszą efektywność!

4 sposoby jak wykorzystać notyfikacje web push w ecommerce

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail