Content marketing oraz personal branding powinny iść razem ręka w rękę. W czasach, kiedy content marketing sprowadza się do zapewnienia wartościowego przekazu i budowania relacji, nie można zapomnieć o tworzeniu własnej, osobistej marki. Dobrze przygotowana treść pozwoli ją jeszcze bardziej wypromować.
Jak wykorzystać content marketing do rozwoju własnego personal brandingu? Przeczytaj kilka wskazówek, które dla ciebie przygotowałam:
1/ Profile społecznościowe i dystrybucja przekazu
Kiedy znajdziesz odpowiednią grupę docelową, warto postawić na dany kanał komunikacji. Nie rejestruj się wszędzie, gdzie popadnie, ale opracuj własną koncepcję i strategię promowania marki. Odpowiedz sobie na pytania:
- Gdzie znajdują się moi odbiorcy?
- W jakiej formie chcę docierać do moich odbiorców?
W miejscu, w którym pojawi się grupa docelowa, postaw na wartościowy przekaz. Może to być Facebook czy Twitter albo sam LinkedIn. Jego forma i kształt będą zależeć nie tylko od twojej kreatywności, ale także od potrzeb i gustów fanów. Może to być zarówno przekaz słowny, wizualizacja, infografika, jak i seria video (więcej tutaj). Dystrybucja wartościowej treści zwiększa promocję twojej osoby, budując jednocześnie określony wizerunek w internetowej społeczności.
Nie sposób także pominąć roli firmowych i osobistych blogów w tworzeniu własnego personalu. Systematyczne publikowanie treści nie tylko utrzymuje stałych odbiorców, ale zwiększa szansę na pozyskanie nowych. Budując własną markę, warto połączyć dwie kwestie:
- Cytowanie lub powoływanie się na raporty/badania/opinie/inne.
- Informowanie o moich wrażeniach/odczuciach/opiniach/spostrzeżeniach
W ten sposób zachowasz pewną spójność i harmonię, a czytelnikom dasz poznać swoją osobowość. Przykładami są spotkania i wydarzenia, w których uczestniczysz, filmowanie lub relacjonowanie konferencji, własnych wykładów, warsztatów i szkoleń. Jeśli chcesz otwarcie przedstawić swój własny tryb życia, porządek dnia czy miejsca, w których spędzasz wakacje, warto pomyśleć o rozróżnieniu profilu społecznościowego na osobisty i brandingowy. Z czasem jednak ta granica będzie się zacierać, dlatego tak ważna jest odpowiedzialność za treści umieszczane w mediach społecznościowych. Nie bez znaczenia pozostają także indywidualnie przeprowadzone wywiady, które pokazują cię w kontakcie i bezpośredniej relacji z drugą osobą. Taka rozmowa jest dobrym sposobem na dystrybucję przekazu, ponieważ prawie każdy rozmówca, po autoryzacji, chętnie udostępni przekaz w swoich kręgach. A twój personal branding znów poszybuje.
Inną ciekawą kwestią jest znalezienie pewnej cechy, która sprawia, że jesteś wyjątkowym autorem. Może to być na przykład zielony kolor, którego obecność zostanie wprowadzona w każdym miejscu twojego brandingu (strona, logo, tło video…). Nie lubisz zielonego?
A co powiesz na indywidualny, własny znak towarowy, który przyjmie formę podpisu lub oryginalnego avatara, naniesionego na każdy profil funkcjonowania twojej marki?
2/ Współpraca z liderami
Każda branża posiada swoich liderów. Podczas budowania osobistej marki warto mieć przy sobie zestaw kilkunastu wpływowych osób, które mogą pomóc rozszerzyć zasięgi treści i budować osobisty przekaz. Jednym z lepszych sposobów, ale nie zawsze możliwym do wykonania, jest wspomniany wcześniej wywiad. Jednak nie bez znaczenia pozostaje także własne angażowanie się w treści udostępniane przez liderów poprzez ich komentowanie, cytowanie lub przekazywanie na swój osobisty profil (szczególnie na Twitterze). Dzięki takiej dystrybucji bardzo szybko rośnie zasięg przekazu i promocja naszego profilu.
3/ Tworzenie atrakcyjnych treści wokół danego tematu
O atrakcyjności przekazu napisano już bardzo wiele. Jednak często właśnie ten etap stanowi największą bolączkę w budowaniu personal brandingu: Jak pisać, skoro już wszystko zostało napisane? Po pierwsze: nie wszystko. Po drugie: wartościowo.
Warto pamiętać, że blog nie wyklucza video, książek czy artykułów – znajdź własną formę wyrażenia swojej marki. Jeśli bierzesz się za jakiś temat, przedstaw siebie w roli eksperta i znawcy, do którego czytelnicy mogą zwrócić się o poradę i…ją dostać.
Co, niestety, wcale nie jest takie oczywiste.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/pr/wizerunkowe-abc-czyli-kreujemy-gwiazde
Zostaw komentarz