Content marketing potrzebny Twojemu personal brandingowi

09.05.2016 AUTOR: Paulina Żmijowska

Content marketing oraz personal branding powinny iść razem ręka w rękę. W czasach, kiedy content marketing sprowadza się do zapewnienia wartościowego przekazu i budowania relacji, nie można zapomnieć o tworzeniu własnej, osobistej marki. Dobrze przygotowana treść pozwoli ją jeszcze bardziej wypromować.

Jak wykorzystać content marketing do rozwoju własnego personal brandingu? Przeczytaj kilka wskazówek, które dla ciebie przygotowałam:

1/ Profile społecznościowe i dystrybucja przekazu

Kiedy znajdziesz odpowiednią grupę docelową, warto postawić na dany kanał komunikacji. Nie rejestruj się wszędzie, gdzie popadnie, ale opracuj własną koncepcję i strategię promowania marki. Odpowiedz sobie na pytania:

  • Gdzie znajdują się moi odbiorcy?
  • W jakiej formie chcę docierać do moich odbiorców?

W miejscu, w którym pojawi się grupa docelowa, postaw na wartościowy przekaz. Może to być Facebook czy Twitter albo sam LinkedIn. Jego forma i kształt będą zależeć nie tylko od twojej kreatywności, ale także od potrzeb i gustów fanów. Może to być zarówno przekaz słowny, wizualizacja, infografika, jak i seria video (więcej tutaj). Dystrybucja wartościowej treści zwiększa promocję twojej osoby, budując jednocześnie określony wizerunek w internetowej społeczności.

Nie sposób także pominąć roli firmowych i osobistych blogów w tworzeniu własnego personalu. Systematyczne publikowanie treści nie tylko utrzymuje stałych odbiorców, ale zwiększa szansę na pozyskanie nowych. Budując własną markę, warto połączyć dwie kwestie:

  • Cytowanie lub powoływanie się na raporty/badania/opinie/inne.
  • Informowanie o moich wrażeniach/odczuciach/opiniach/spostrzeżeniach

W ten sposób zachowasz pewną spójność i harmonię, a czytelnikom dasz poznać swoją osobowość. Przykładami są spotkania i wydarzenia, w których uczestniczysz, filmowanie lub relacjonowanie konferencji, własnych wykładów, warsztatów i szkoleń. Jeśli chcesz otwarcie przedstawić swój własny tryb życia, porządek dnia czy miejsca, w których spędzasz wakacje, warto pomyśleć o rozróżnieniu profilu społecznościowego na osobisty i brandingowy. Z czasem jednak ta granica będzie się zacierać, dlatego tak ważna jest odpowiedzialność za treści umieszczane w mediach społecznościowych. Nie bez znaczenia pozostają także indywidualnie przeprowadzone wywiady, które pokazują cię w kontakcie i bezpośredniej relacji z drugą osobą. Taka rozmowa jest dobrym sposobem na dystrybucję przekazu, ponieważ prawie każdy rozmówca, po autoryzacji, chętnie udostępni przekaz w swoich kręgach. A twój personal branding znów poszybuje.

content marketing

Inną ciekawą kwestią jest znalezienie pewnej cechy, która sprawia, że jesteś wyjątkowym autorem. Może to być na przykład zielony kolor, którego obecność zostanie wprowadzona w każdym miejscu twojego brandingu (strona, logo, tło video…). Nie lubisz zielonego?

A co powiesz na indywidualny, własny znak towarowy, który przyjmie formę podpisu lub oryginalnego avatara, naniesionego na każdy profil funkcjonowania twojej marki?

2/ Współpraca z liderami

Każda branża posiada swoich liderów. Podczas budowania osobistej marki warto mieć przy sobie zestaw kilkunastu wpływowych osób, które mogą pomóc rozszerzyć zasięgi treści i budować osobisty przekaz. Jednym z lepszych sposobów, ale nie zawsze możliwym do wykonania, jest wspomniany wcześniej wywiad. Jednak nie bez znaczenia pozostaje także własne angażowanie się w treści udostępniane przez liderów poprzez ich komentowanie, cytowanie lub przekazywanie na swój osobisty profil (szczególnie na Twitterze). Dzięki takiej dystrybucji bardzo szybko rośnie zasięg przekazu i promocja naszego profilu.

content marketing

3/ Tworzenie atrakcyjnych treści wokół danego tematu

O atrakcyjności przekazu napisano już bardzo wiele. Jednak często właśnie ten etap stanowi największą bolączkę w budowaniu personal brandingu: Jak pisać, skoro już wszystko zostało napisane? Po pierwsze: nie wszystko. Po drugie: wartościowo.

Warto pamiętać, że blog nie wyklucza video, książek czy artykułów – znajdź własną formę wyrażenia swojej marki. Jeśli bierzesz się za jakiś temat, przedstaw siebie w roli eksperta i znawcy, do którego czytelnicy mogą zwrócić się o poradę i…ją dostać.

Co, niestety, wcale nie jest takie oczywiste.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/wizerunkowe-abc-czyli-kreujemy-gwiazde

Generowanie leadów dla opornych

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail