Content Marketing: Nie płać za reklamę w dobie nowych mediów!

27.05.2016 AUTOR: Pawel Nowacki

Tytuł przewrotny, jednak zgodny z prawdą. Dlaczego mając do dyspozycji platformy blogowe, skrypty forów dyskusyjnych czy serwisy wideo i media społecznościowe wciąż patrzysz na konwencjonalne media jako te, które zapewnią Twojej firmie ruch w biznesie?

Reklama w prasie, radiu czy telewizji jest skuteczna i to bardzo. Jednak, ze względu na jej charakter nie osiągniesz długofalowych efektów bez regularnego pojawiania się w tych mediach. Zakup takiej reklamy jest drogi, jednak wydając na nią pieniądze wiesz, że dotrze ona do tysięcy osób.

Słowem kluczem jest tutaj stwierdzenie osoby, otóż najczęściej w przypadku standardowych reklam docierasz do szerokiego grona odbiorców, którzy niekoniecznie potrzebują Twoich usług. Nawet celując w specjalistyczne i tematyczne media nie wiesz jaki procent odbiorców zainteresuje się Twoim przekazem reklamowym.

Rozwiązaniem na te przypadłości oraz na samą kwestię wydatkowania olbrzymich budżetów na reklamę jest staranna praca od podstaw w tworzeniu własnego „mini-medium”, którym możemy się reklamować w sposób dowolny oraz mieć pełną kontrolę nad nim. Mowa oczywiście o content marketingu, ale trochę w szerszym zakresie, tzn. w wyjściu poza pewne utarte ramy, że content marketing to głównie blog firmowy.

Jak jako firma możesz działać w Internecie, zwiększać swoją rozpoznawalność i zwiększać swoją sprzedaż? Stań się źródłem merytorycznych porad, spotkań społeczności. Nie potrzebujesz na to ogromnych budżetów – próg wejścia w samodzielne, cyfrowe publikacje jest bardzo niski.

Co możesz robić?

Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz oraz od charakteru Twoich towarów i usług – mam tu na myśli częstotliwość ich realizacji dla pojedynczego klienta.

Będąc producentem materiałów budowlanych możesz tworzyć wideo poradniki skierowana dla klientów-laików jak i również klientów-fachowców, które w przekonujący sposób pokażą, dlaczego to Twoje produkty są dobre oraz jak one sprawdzają się w zastosowaniu – to stosuje już parę firm z sukcesami.

Innym pomysłem, w przypadku gdy sprzedajesz meble czy artykuły do aranżacji wnętrz jest postawienie na portal utrzymany w konwencji bloga, prezentujący nowości, trendy i ciekawe inspiracje.

Podobnym przykładem do powyższego, w przypadku gdy działasz w obszarze modowym to prowadzenie ciekawego „lookbooka”. Takie proste formy cieszą się również bardzo dużym zainteresowaniem w mediach społecznościowych.

Wymienione wyżej sposoby na dotarcie, a co ważniejsze na komunikację z potencjalnymi klientami to świetny sposób na reklamę. Oczywiście musi być ona nieinwazyjna i stworzona w sposób przemyślany.

Wyżej wymienione sposoby są kosztowne – tego nie można ukryć, jednak tekst ten jest kierowany do firm, którym nie straszne były wydawane pieniądze na reklamy radiowe czy telewizyjne. Jednak prowadzenie ciekawego kanału wideo, prowadzenie portalu z funkcją forum jest dużo tańsze, a z każdym miesiącem działania skupiają wokół siebie więcej potencjalnych klientów i co ważniejsze fanów danego serwisu!

Przykłady ciekawych działań?

Oczywiście firma Castorama, która prowadzi bardzo przemyślany kanał na portalu YouTube – https://www.youtube.com/user/CastoramaPolska/ w którym znajdziemy m.in.: cykl z serii „Do dzieła” prowadzonym przez ekipę znaną z kanału „5 sposobów na…”. Prócz tego prowadzi ona cykl krótkich filmików, w formie szybkich porad dla każdego. Ich treści to nie bezpośrednia forma reklamy, ponieważ przedstawiane tam sposoby możemy wykonać przy użyciu materiałów zakupionych w każdym innym markecie. Patrząc na rozmach prowadzonych działań – zapewne jest to dla nich opłacalne!

Drugim przykładem, o którym trudno nie wspomnieć w tej publikacji jest oczywiście magazyn https://marketingibiznes.pl który jest prowadzony przez agencję reklamową, która w swoich działaniach posiada już rozbudowany blog i materiały poradnikowe w formie ebooków. Tutaj również obecność ich firmy nie jest irytująca czy odstraszająca czytelników.

Mam nadzieję, że przekonałem Ciebie do promocji firmy i jej produktów poza strefą komfortu jaką jest działanie w obrębie własnej domeny czy portalu Facebook. Prowadząc takie działania nie tylko się reklamujesz, ale uczestniczysz w życiu klientów i tworzysz dla nich miejsce, za które będą Tobie wdzięczni!

Czytaj również:

Promocja firmy w Internecie od A do Z (marketing internetowy)

Jak zarabiać na blogu? Trochę prawdy o monetyzacji blogowania

Za sukcesem portalu znanylekarz.pl kryją się innowacyjne rozwiązania

Do góry!

Polecane artykuły

06.12.2019

Co znosi głowa foundera?

27.11.2019

Rynek whisky rośnie ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam