Content Marketing: Nie płać za reklamę w dobie nowych mediów!

27.05.2016 AUTOR: Pawel Nowacki

Tytuł przewrotny, jednak zgodny z prawdą. Dlaczego mając do dyspozycji platformy blogowe, skrypty forów dyskusyjnych czy serwisy wideo i media społecznościowe wciąż patrzysz na konwencjonalne media jako te, które zapewnią Twojej firmie ruch w biznesie?

Reklama w prasie, radiu czy telewizji jest skuteczna i to bardzo. Jednak, ze względu na jej charakter nie osiągniesz długofalowych efektów bez regularnego pojawiania się w tych mediach. Zakup takiej reklamy jest drogi, jednak wydając na nią pieniądze wiesz, że dotrze ona do tysięcy osób.

Słowem kluczem jest tutaj stwierdzenie osoby, otóż najczęściej w przypadku standardowych reklam docierasz do szerokiego grona odbiorców, którzy niekoniecznie potrzebują Twoich usług. Nawet celując w specjalistyczne i tematyczne media nie wiesz jaki procent odbiorców zainteresuje się Twoim przekazem reklamowym.

Rozwiązaniem na te przypadłości oraz na samą kwestię wydatkowania olbrzymich budżetów na reklamę jest staranna praca od podstaw w tworzeniu własnego „mini-medium”, którym możemy się reklamować w sposób dowolny oraz mieć pełną kontrolę nad nim. Mowa oczywiście o content marketingu, ale trochę w szerszym zakresie, tzn. w wyjściu poza pewne utarte ramy, że content marketing to głównie blog firmowy.

Jak jako firma możesz działać w Internecie, zwiększać swoją rozpoznawalność i zwiększać swoją sprzedaż? Stań się źródłem merytorycznych porad, spotkań społeczności. Nie potrzebujesz na to ogromnych budżetów – próg wejścia w samodzielne, cyfrowe publikacje jest bardzo niski.

Co możesz robić?

Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz oraz od charakteru Twoich towarów i usług – mam tu na myśli częstotliwość ich realizacji dla pojedynczego klienta.

Będąc producentem materiałów budowlanych możesz tworzyć wideo poradniki skierowana dla klientów-laików jak i również klientów-fachowców, które w przekonujący sposób pokażą, dlaczego to Twoje produkty są dobre oraz jak one sprawdzają się w zastosowaniu – to stosuje już parę firm z sukcesami.

Innym pomysłem, w przypadku gdy sprzedajesz meble czy artykuły do aranżacji wnętrz jest postawienie na portal utrzymany w konwencji bloga, prezentujący nowości, trendy i ciekawe inspiracje.

Podobnym przykładem do powyższego, w przypadku gdy działasz w obszarze modowym to prowadzenie ciekawego „lookbooka”. Takie proste formy cieszą się również bardzo dużym zainteresowaniem w mediach społecznościowych.

Wymienione wyżej sposoby na dotarcie, a co ważniejsze na komunikację z potencjalnymi klientami to świetny sposób na reklamę. Oczywiście musi być ona nieinwazyjna i stworzona w sposób przemyślany.

Wyżej wymienione sposoby są kosztowne – tego nie można ukryć, jednak tekst ten jest kierowany do firm, którym nie straszne były wydawane pieniądze na reklamy radiowe czy telewizyjne. Jednak prowadzenie ciekawego kanału wideo, prowadzenie portalu z funkcją forum jest dużo tańsze, a z każdym miesiącem działania skupiają wokół siebie więcej potencjalnych klientów i co ważniejsze fanów danego serwisu!

Przykłady ciekawych działań?

Oczywiście firma Castorama, która prowadzi bardzo przemyślany kanał na portalu YouTube – https://www.youtube.com/user/CastoramaPolska/ w którym znajdziemy m.in.: cykl z serii „Do dzieła” prowadzonym przez ekipę znaną z kanału „5 sposobów na…”. Prócz tego prowadzi ona cykl krótkich filmików, w formie szybkich porad dla każdego. Ich treści to nie bezpośrednia forma reklamy, ponieważ przedstawiane tam sposoby możemy wykonać przy użyciu materiałów zakupionych w każdym innym markecie. Patrząc na rozmach prowadzonych działań – zapewne jest to dla nich opłacalne!

Drugim przykładem, o którym trudno nie wspomnieć w tej publikacji jest oczywiście magazyn https://marketingibiznes.pl który jest prowadzony przez agencję reklamową, która w swoich działaniach posiada już rozbudowany blog i materiały poradnikowe w formie ebooków. Tutaj również obecność ich firmy nie jest irytująca czy odstraszająca czytelników.

Mam nadzieję, że przekonałem Ciebie do promocji firmy i jej produktów poza strefą komfortu jaką jest działanie w obrębie własnej domeny czy portalu Facebook. Prowadząc takie działania nie tylko się reklamujesz, ale uczestniczysz w życiu klientów i tworzysz dla nich miejsce, za które będą Tobie wdzięczni!

Czytaj również:

Promocja firmy w Internecie od A do Z (marketing internetowy)

Jak zarabiać na blogu? Trochę prawdy o monetyzacji blogowania

Za sukcesem portalu znanylekarz.pl kryją się innowacyjne rozwiązania

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail