Marketing i Biznes Biznes Zaczynałem jako 17-latek, który urywał się z zajęć w szkole żeby jechać na spotkanie z Klientami – Karol Filek [Filmcloud]

Zaczynałem jako 17-latek, który urywał się z zajęć w szkole żeby jechać na spotkanie z Klientami – Karol Filek [Filmcloud]

Zaczynałem jako 17-latek, który urywał się z zajęć w szkole żeby jechać na spotkanie z Klientami – Karol Filek [Filmcloud]
Skład pomysł na taką usługę, do kogo głównie ją kierujesz? W jaki sposób przygotowujesz się do spotkań handlowych, aby te były maksymalnie skuteczne? Co jest na dzień dzisiejszy największym wyzwaniem dla Waszej organizacji? Ile trwał proces od pomysłu do pierwszego płacącego klienta? Jak wyglądała ta droga? Jak ustalasz biznesowo priorytety? Jak zarządzacie procesem „dowożenia” aby po sprzedaży usługa była możliwie jak najlepsza dla klienta i budowała z nim długoterminowe relacje? Czym poza pensją możemy przyciągać pracowników do naszej firmy? Jakie byłyby dziś Twoje pierwsze kroki w biznesie, gdybyś musiał zacząć wszystko od nowa? Najbardziej nietypowa sytuacja która spotkała Cię na planie filmowym? Podczas nagrywania jakiego filmu osobiście byłeś najbardziej podekscytowany?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Cześć Krzysztof,

 

jeszcze raz bardzo dziękuję za zaproszenie do rozmowy. Większość odpowiedzi nakierowałem na nasz obecnie flagowy produkt filmcloud+, czyli #FilmyNaAbonament (http://plus.filmcloud.pl). Rozwijamy go od ubiegłego roku i uważam, że realnie zmienia on naszą branżę, ponieważ żaden dom produkcyjni nigdy wcześniej nie działał w taki sposób ze swoimi Klientami. To czyni go niezwykle unikalnym, a dodatkowo jest to produkt, który sprzedaje się u nas obecnie najlepiej i na którym opieramy skalowanie całego naszego biznesu.

 

Pytania do wywiadu:

 

  1. Skład pomysł na taką usługę, do kogo głównie ją kierujesz?
     

Filmy na abonament? Najłatwiej byłoby mi to wytłumaczyć od razu na przykładzie. Wyobraźmy sobie, że siedzimy teraz na spotkaniu marketingowym i zastanawiamy się, co możemy fajnego zrobić dla promocji serwisu Marketing i biznes. Wymieniamy się wspólnymi pomysłami, aż ktoś w końcu rzuca temat – zróbmy video, bo przecież od lat mówi się, że to świetna forma komunikacji. Dyrektor marketingu mówi – robimy, ale ile to będzie nas kosztowało? I wtedy zapada cisza, bo trzeba to jakoś wycenić.

Ślemy więc różne zapytania do filmcloud, ale też do innych domów produkcyjnych i sukcesywnie zamiast wycen dostajemy kolejne pytania:
– Macie scenariusz?
– Jaka skala produkcyjna Was interesuje?
– Wolicie to realizaować na REDzie, Alexie MINI czy Canonie C70?

Nie łatwo się domyślić, że nie znamy od razu odpowiedzi na te pytania, jednak sama wycena również potrzebna jest nam do podjęcia decyzji. Usilnie więc prosimy o podanie widełek i że wrócimy z konkretami i dostajemy wtedy taką odpowiedź:
– 1 do 50 tysięcy złotych na podstawie tego, co powiedzieliście.

Po co więc mamy teraz się trudzić skoro to nie jest dla nas najważniejszy obecnie temat w firmie, a nie wiemy czy nasz Dyrektor Marketingu się na to zgodzi? Naturalnie więc odpuszczamy ten temat i robimy grafikę pod Adsy.

Teraz muszę się do czegoś przyznać – to nie jest do końca wymyślona historia, bo bardzo podobne rzeczy usłyszeliśmy od naszych Klientów kiedy zapytaliśmy się ich co sądzą o takiej usłudze, w której mogliby mieć abonament na video.

Tak powstał filmcloud+, czyli #FilmyNaAbonament, które odpowiadają na tą, ale również 2 inne potrzeby naszych Klientów dostarczając im regularną produkcję contentu, zawsze w tej samej cenie z naszego cennika z dedykowanym zespołem specjalistów.

 

  1. W jaki sposób przygotowujesz się do spotkań handlowych, aby te były maksymalnie skuteczne?
     

Nie mam tutaj jednego rytuału, staram się zawsze indywidualnie podejść do zrozumienia sytuacji każdego naszego nowego potencjalnego Klienta.
Są jednak dwie rzeczy, które zawsze działają i staram się to robić na każdym spotkaniu sprzedażowym – słuchać potrzeb i sprzedawać całą ideę, która rozwiązuje realne potrzeby naszego przyszłego Klienta, a nie tylko zwykłą usługę.

 

  1. Co jest na dzień dzisiejszy największym wyzwaniem dla Waszej organizacji?
     

Model subskrypcyjny to nowość dla całej naszej branży i nawet jeśli chcielibyśmy to nie mamy kogo podpatrywać, dlatego chyba ciągłe wydeptywanie ścieżek jest dla nas realnym wyzwaniem – i naprawdę mówię to w tym negatywnym kontekście, bo uważam, że czasami zdrowo jest “podejrzeć” co i jak to robi konkurencja <śmiech>.

 

  1. Ile trwał proces od pomysłu do pierwszego płacącego klienta? Jak wyglądała ta droga?
     

Pierwsze rozmowy o #FilmachNaAbonament podjęliśmy wewnętrznie pod koniec 2020 roku, wtedy razem z moim wspólnikiem i bratem Krzyśkiem stwierdziliśmy, że być może to jest dobry moment, aby zastanowić się nad wprowadzeniem takiego produktu na rynek. Widząc rosnące zapotrzebowanie na rynku wśród naszych potencjalnych Klientów na prostsze formy video do Internetu zobaczyliśmy dużą szansę powodzenia, dlatego od razu wzięliśmy się do pracy – a jedynym właściwym kierunkiem było uderzenie do wszystkich obecnych Klientów i zaprzyjaźnionych marek z prośbą o feedback. Stwierdziliśmy, że jeśli mamy zbudować dobry produkt to musimy do tego podejść jak typowy startup.

Wzięliśmy telefony i zadzwoniliśmy do 30-40 decyzyjnych osób, które wiedzieliśmy, że idealnie będą pasować do biznesowej sylwetki naszego przyszłego abonamentowego Klienta, a następnie zadaliśmy każdej z nich 2 pytania:

  • Co sądzicie o usłudze/produkcie, który zapewni Wam rozliczanie w modelu abonamentowym w zamian za kompleksową produkcję contentu video na różne platformy i ile bylibyście w stanie za to w ciemno zapłacić? Myślimy o filmach na abonament w filmcloud 🙂
  • Jakie są Wasze trudności w produkcji własnego contentu video na potrzeby Internetu? Co my i inne domy produkcyjne robimy źle i powinniśmy robić lepiej?

Mieliśmy ogromne szczęście, że pracowaliśmy i nadal pracujemy z tak otwartymi Klientami, a dodatkowo to, co od nich usłyszeliśmy przerosło nasze najśmielsze oczekiwania.

100% firm odpowiedziało, że uważają, że to świetny pomysł i odczuli już wcześniej brak takiego produktu na rynku, dostaliśmy łącznie 30 wiadomości zwrotnych, które opisywały różne problemy w różnych firmach – wiele z nich powiedziało nam, że kiedyś nawet odpuścili złożenie zwykłego briefa do nas oraz innych domów produkcyjnych, bo cały proces był zbyt skomplikowany jak na proste filmy do sociali – pamiętam, że to kompletnie rozwaliło mi wtedy głowę.

W ten sposób dzięki ogromnemu wsparciu naszych klientów pierwsi Klienci znaleźli się właściwie w momencie oficjalnego wylaunchowania naszego landing page’a.

  1. Jak ustalasz biznesowo priorytety?
     

Mam takie stanowisko, że właściwie codziennie muszę oceniać w jakim obszarze naszej organizacji jestem najbardziej potrzebny. To firma podpowiada mi jakie powinny być moje priorytety i bardzo to lubię, bo każdy mój dzień jest inny.

  1. Jak zarządzacie procesem „dowożenia” aby po sprzedaży usługa była możliwie jak najlepsza dla klienta i budowała z nim długoterminowe relacje?
     

Plus to nie tylko znaczek w naszym logotypie tego produktu, a model, który wyznajemy całą organizacją. Uważamy, że te 4 poniższe osoby są niezbędne do zapewnienia najlepszej jakości produktu każdemu Klientowi filmcloud+.

 

Plus to Opiekun/Account Manager, Senior Filmmaker, Filmmaker oraz Creative Manager, którzy dzięki połączeniu swoich umiejętności tworzą synergię, którą przekazujemy na końcowe materiały video – od obsługi i komunikacji z Klientem, po bieżące tworzenie unikalnych strategii contentowych i wreszcie po przygotowanie całej produkcji wraz z post produkcją i dostarczeniem jej do Klienta.

 

  1. Czym poza pensją możemy przyciągać pracowników do naszej firmy?
     

Z licznych badań, ale również z moich osobistych obserwacji wynika, że to atmosfera w miejscu pracy jest najważniejsza, dlatego ogromnie ważne jest to, aby zatrudniać właściwych menadżerów, którzy w odpowiedni, ale też przyjazny sposób będą potrafili kierować zespołem. Ostatnio widziałem gdzieś badanie, z którego jasno wynikało, że pensja względem dobrej atmosfery była na drugim miejscu dla większości badanych. Nie oznacza to oczywiście, że nie warto dobrze wynagradzać, ale samymi pieniędzmi nie przyciągniemy najlepszych ludzi. Drugą według mnie tak samo istotną kwestią jest przyciąganie pracowników, którzy podzielają całą ideę, którą kieruje się cała organizacja.

 

  1. Jakie byłyby dziś Twoje pierwsze kroki w biznesie, gdybyś musiał zacząć wszystko od nowa?
     

Niczego bym nie zmienił. Zaczynałem jako 17-latek, który urywał się z zajęć w szkole żeby jechać na spotkanie z Klientami. Wiele rzeczy zrobiłbym teraz inaczej i pewnie szybciej doszedłbym do pewnych szczebli biznesowych, ale uważam, że to właśnie to doświadczenie – ciągła nauka na błędach zaszczepiła we mnie bardzo wiele cech, które pomagają mi obecnie w prowadzeniu biznesu.

  1. Najbardziej nietypowa sytuacja która spotkała Cię na planie filmowym?
     

Sztuczny pistolet, z którym chodził po uliczkach aktor w niskobudżetowym, jednym z pierwszych dla naszej firmy projekcie i mina policji kiedy wytłumaczyliśmy, że to plan filmowy tylko taki mały i pewnie ktoś kto ich wezwał, bo nie wiedział, że nagrywamy obecnie sceny.

  1. Podczas nagrywania jakiego filmu osobiście byłeś najbardziej podekscytowany?
     

Było wiele takich projektów, ale chyba moim ulubionym jest mini-serial “Historia Pierścienia”, który realizowaliśmy na potrzeby video contentu wyświetlanego na jednej z e-sportowych transmisji CD PROJEKT RED. Making-of można zobaczyć tutaj więc chyba lepiej jak zostawię po prostu link 🙂

Historia Pierścienia / CD PROJEKT RED – making of filmcloud

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl