Marketing i Biznes Biznes Sebastian Żarnowski (Surfer Local): Dostarczamy oprogramowanie, które pozwala właścicielom firm wystartować z marketingiem internetowym bez wielkiego budżetu i specjalistycznej wiedzy.

Sebastian Żarnowski (Surfer Local): Dostarczamy oprogramowanie, które pozwala właścicielom firm wystartować z marketingiem internetowym bez wielkiego budżetu i specjalistycznej wiedzy.

Sebastian Żarnowski (Surfer Local): Dostarczamy oprogramowanie, które pozwala właścicielom firm wystartować z marketingiem internetowym bez wielkiego budżetu i specjalistycznej wiedzy.

Chcesz z nami jechać na jeden z wyjazdów dla przedsiębiorców?

Wypełnij formularz i dowiedź się więcej

Surfer Local to polski start-up, który od nieco ponad roku dostarcza oprogramowanie pomagające właścicielom lokalnych firm (adwokaci, dentyści, restauratorzy itd.) zwiększać widoczność profili ich firm w Google (wizytówek Google). Dzięki narzędziu, właściciele firm są w stanie sami docierać do setek czy nawet tysięcy nowych klientów w internecie z praktycznie zerowym nakładem finansowym i bez specjalistycznej wiedzy o marketingu online. 

Czym jest profil firmy w Google?

Profil firmy w Google jest też w Polsce często nazywany wizytówką Google. Jest on całkowicie darmowy, prosty w obsłudze i może go stworzyć każda firma, która chce być widoczna w internecie. Profil firmy wyświetla się praktycznie na samej górze wyników wyszukiwania w Google dla użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów lub usług w danej lokalizacji.

wyniki-wyszukiwania-google-dla-slowa-fryzjer-warszawa

 

Jak Surfer Local pomaga właścicielom biznesów w zarządzaniu profilami ich firm w Google?

Narzędzie Surfer Local dostarcza właścicielom firm wiedzę skumulowaną w gotowe do wykonania zadania, po których wykonaniu profile firm w Google z każdym tygodniem i miesiącem stają się bardziej widoczne dla klientów w internecie. To niesamowicie prosty proces. 

 

Na początku właściciel firmy otrzymuje do dyspozycji  darmowe narzędzie do sprawdzania widoczności jego firmy w Google, w którym może sprawdzić zarówno obecną pozycję jego biznesu, jak i konkurentów. Widoczność jest sprawdzana w wielu punktach w promieniu  siedziby firmy.

sprawdzenie-widoczosci-firmy-w-google-za-pomoca-surfer-local

 

Następnie, jeżeli widoczność firmy nie jest satysfakcjonująca i właściciel firmy chce ją poprawić, decyduje się na rejestrację i zakup narzędzia za kwotę wynoszącą tylko nieco ponad 100 zł – to obecnie koszt abonamentu za firmowy telefon, lub obiadu w restauracji dla dwóch osób. Inne alternatywne formy reklamy takie jak Facebook Ads, Google Ads, pozycjonowanie strony są kilkukrotnie droższe i zazwyczaj właściciel firmy nie jest sam w stanie ich prowadzić. 

 

Główne funkcje, które przedsiębiorca znajdzie w narzędziu to audyt z gotowymi wytycznymi optymalizacji do wykonania i automatyczny monitoring widoczność profilu firmy w Google oraz konkurentów. 

Skąd pomysł na stworzenie narzędzia?

Zazwyczaj rozwiązania biorą się z potrzeb rynku oraz chęci rozwiązania problemu lub usprawnienia manualnych, oraz powtarzalnych czynności. 

 

Samo zarządzanie profilem firmy w Google jest banalnie proste, więc może to robić każdy właściciel firmy, co ma oczywiście miejsce. Idealnym potwierdzeniem tego jest współtworzona przez nas grupa na Facebooku “Top 1 w Mapach”. To największa w Polsce grupa poświęcona pozycjonowaniu profili firm w Google i jest tam ponad 3000 właścicieli firm, którzy codziennie sami zarządzają swoimi profilami firm w Google. 

 

Właśnie ci właściciele firm pytali notorycznie o narzędzie, które dałoby im gotowe rozwiązanie problemu, którym był brak wiedzy o zarządzaniu profilem firmy w Google i zwiększaniu widoczności a tym samym docieraniu do nowych klientów w internecie. 

 

Tak się składało, że mieliśmy takie narzędzie w agencji KS, w której pracowaliśmy. Stworzyłem je wraz z obecnym Co-Founderem w Surfer Local, Piotrem Ryszem. Wraz ze Sławomirem Czajkowskim – CEO w Surfer SEO i Wojciechem Budziakiem – CEO w Agencji KS postanowiliśmy zainwestować w ten projekt, stworzyć minimalną wartość i dostarczyć ją użytkownikom.

 

Tak powstał  Surfer Local na czele ze mną, Piotrkiem i Mieszkiem (CTO & Co-Founder w Surfer Local) z dodatkowym wsparciem merytorycznym oraz technicznym od Surfer SEO i Agencji KS. 

Dlaczego celujemy akurat we właścicieli małych lokalnych firm? 

Duże firmy zazwyczaj mają zabezpieczone pieniądze na zatrudnienie agencji marketingowych lub rozwijanie działów marketingowych wewnątrz struktury firmy. Niestety nie można tego powiedzieć o właścicielu firmy, który założył firmę kilka tygodni temu i wie, że marketing w internecie jest ważny w docieraniu do nowych klientów i rozwijaniu firmy, ale nie ma na ten temat wiedzy i czasu, żeby się tego uczyć. Nie stać go też na zainwestowanie w agencję, która zrobi to za niego. 

 

W Surfer Local wierzymy, że niemal każda startująca firma może stać się firmą na skalę ogólnokrajową, światową, franczyzą, lub rozwinąć wiele nowych lokalizacji, ale powinna mieć do tego odpowiednie narzędzia dopasowane do jej wiedzy, potrzeb i finansów na początkowym etapie rozwoju biznesu.

 

Jest takie powiedzenie, że jeżeli chcesz przenieść górę, zacznij od kamieni. Według nas tym kamieniem być może nawet milowym jest darmowy profil firmy w Google w połączeniu z Surfer Local. 

Jak Surfer Local wpłynął na sektor małych firm?

Nie boję się stwierdzenia, że jest to przełom. Ci sami właściciele firm, których nie było stać na agencje marketingowe, teraz sami dbają o marketing dla swojej firmy i robią to bezbłędnie! Z czasem też dzięki temu udaje im się zarobić na agencję i dużo szersze działania marketingowe, co nie jest dla nich możliwe na samym początku, a bez naszego wsparcia mogłoby nie być możliwe nigdy. 

 

Dla potwierdzenia, poniżej przedstawiam 3 właścicieli firm z Polski, którzy dzięki Surfer Local zwiększyli widoczność ich profili firm w Google i tym samym dotarli do setek nowych klientów bez tysięcznych kosztów na reklamę, znajomości ustawiania skomplikowanych reklam, konieczności tworzenia grafik itd. 

Dorota Hucał – Dietetyk z Lublina
Cała historia sukcesu

 

Widoczność firmy przed i po użyciu Surfer Local:

   

 

Michał Nowak – Okulista z Radomia

Cała historia sukcesu

 
 

Widoczność firmy przed i po użyciu Surfer Local:

 

   
 
 

 

Katarzyna Dobrzyńska – PH Promotor

Cała historia sukcesu

 

Widoczność firmy przed i po użyciu Surfer Local:

 

   

 

Jak sami mówią: zarządzanie i pozycjonowanie wizytówki Google jest dużo tańsze, łatwiejsze i skuteczniejsze niż reklamy w Google Ads lub Social Mediach, a efekty z działań utrzymują się tygodniami lub nawet miesiącami.

 

Kto teraz tworzy Surfer Local?

Aktualnie składamy się z 9-osobowego niesamowicie zmotywowanego zespołu. Jestem dumny i pod wrażeniem, patrząc na to, jak nasz zespół każdego dnia chce jeszcze bardziej pomóc właścicielom małych lokalnych firm. Ten team jest po prostu świetny!

 

Możemy liczyć też na wsparcie przy podejmowaniu decyzji biznesowych ze strony ekipy Surfer SEO m.in. Sławomira Czajkowskiego, Kazika Piętki czy Michała Suskiego oraz ekipę z Agencji KS m.in. Wojciecha Budziaka i zespół ds. pozycjonowania w Google Maps na czele z Joanną Brożyną. 

 

Jaka jest nasza misja?

Naszym celem jest zmniejszenie dla właścicieli firm progu wejścia w marketing internetowy i sprawienie, że będzie to tanie, łatwe i skuteczne. Chcemy, aby właściciel firmy decydował się na Surfer Local jeszcze w tym samym dniu, w którym zakupi system do faktur dla firmy, naturalnie uznając nasz produkt za jedno z niezbędnych narzędzi do prowadzenia firmy.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl