Pomysł na biznes: sklep online z T-shirtami

07.06.2017 AUTOR: Urszula Poszumska

Każdy chce się teraz wyróżniać z tłumu. Fajny T-shirt z oryginalnym nadrukiem czy sloganem jest dobrym sposobem. Stąd też prawdziwy wysyp sklepów online z koszulkami. Konkurencja jest już spora, ale jeśli uważacie, że nadal macie szansę wybić się w tym biznesie, podpowiemy Wam w tym poście, jak zacząć. Na początek czeka Was kilka ważnych decyzji, zanim ruszycie z działalnością.

Po pierwsze, wyróżnij się

Zanim zaczniecie uruchamiać sklep, musicie mieć na niego dobry pomysł. Założenie strony i sklepu internetowego to dziś  nie problem – możecie to zrobić w kilka godzin. Problemem jest, co sprzedawać, by mieć klientów. Jak już wspomniałam, w branży T-shirtów konkurencja jest ogromna. Potrzebujecie jakieś niszy, w którą się wstrzelicie ze swoją ofertą. Im bardziej specjalistycznie, tym lepiej. Nie wystarczy już hasło – koszulki z wesołym nadrukiem. Bardziej – koszulki z wesołym nadrukiem o lekarzach. Konkretnie musicie określić kategorię napisów czy rysunków. I stworzyć unikatową serię – nie po to ktoś kupuje T-shirt online, by potem na ulicy minąć osobę w tym samym projekcie. Wzory mogą być Twoje, jeśli umiesz rysować. Możesz też skorzystać z usług grafika lub poszukać inspiracji w społecznościach skupiających artystów-designerów i odkupić od nich prawa do projektów (np. Dribble czy Behance). Są też portale, które sprzedają gotowe wzory do nadruku, np. Graphicriver, Mintees, Designious. Takie rozwiązania przysporzą Ci jednak dodatkowych kosztów i nie będzie gwarancji, że Twoje produkty będą unikalne. Zostaje jeszcze zupełnie inna droga, niezbyt eksploatowana do tej pory przez rynek: drukujesz to, co klienci sobie wymyślą. Otrzymujesz od nich rysunki, teksty, pomysły, a Ty tylko zajmujesz się wykonaniem. W ten sposób otrzymuje się zupełnie spersonalizowany produkt. W kwestii zaistnienia na rynku przydatna będzie też lotna, intrygująca nazwa. Coś, co przykuje uwagę.

pomysł na biznes
t-shirty

Wybierz dobrze metodę druku

T-shirty kupuje się gotowe, to koszt około 10 złotych. Cena koszulki z nadrukiem wzrasta już do 20-30 złotych za sztukę. Nie ma zatem absolutnie sensu bawić się w szycie. Największym wyzwaniem w tym biznesie jest druk. On też generuje gros kosztów. Możesz zlecić druk podwykonawcy lub podjąć się procesu samodzielnie. W każdym przypadku masz do wyboru kilka metod. Sitodruk jest bardzo trwały, ale ma ograniczenia kolorystyczne, zwłaszcza gdy chcemy mieć kilka kolorów na jednej koszulce. Przy ilości powyżej 20-30 sztuk uzyskujemy w tej metodzie skalę korzyści, jeśli wzory są jednokolorowe i proste – oszczędzamy czas i pieniądze, bo tylko raz ustawiamy na początku matrycę do wszystkich koszulek w danej serii. Bardziej skomplikowane nadruki, przejścia między tonami są w sitodruku niemożliwe do uzyskania. Ploter i prasa pozwolą nam na druk metodą flex. Dzięki niej można tworzyć każdą koszulkę na żądanie, pojedynczo. Szybka i łatwa metoda, ale podobnie jak przy sitodruku, nadająca się do prostych wzorów z małą ilością kolorów, bo każdy element w innym kolorze trzeba odciskać oddzielnie. Robi się więc z tego sporo zabawy przy wieloelementowych designach. Flex jest idealny do produkcji np. koszulek firmowych ze sloganem na niewielką skalę, czy T-shirtów z dużym, jednokolorowym printem.

Gorszy jakościowo i mniej trwały niż sitodruk. Druk DTG, czyli Direct-to-Garment jest najlepszą z metod – trwałą jak sitodruk, ale bez jego ograniczeń. Wszystkie kolory naraz i każdy detal wydrukujesz w wysokiej jakości. Jedynym minusem jest brak korzyści skali przy większej produkcji. Każda koszulka będzie drukować się tyle samo czasu i pochłonie takie same koszty. Przy T-shirtach fullprint stosuje się czasem metodę sublimacji. Drukuje się obrazek na drukarce laserowej na specjalnym papierze, a następnie przykłada do koszulki i wygrzewa w prasie. Nieważne, którą metodę wybierzemy, musimy liczyć się z zainwestowaniem w sprzęt, czasem nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Przy dużej i dłuższej produkcji może to nam się zwrócić i okazać bardziej opłacalne niż zlecanie wykonania zewnętrznej drukarni. Jeśli chodzi o wysyłkę, w tym przypadku najlepiej zdać się na opcję dropshippingu – zamieszania z projektowaniem, drukiem, promocją, ogarnianiem zamówień i tak będziemy mieli już nader sporo.

pomysł na biznes
pomysł na biznes w branży odzieżowej

Zleć brudną robotę innym

Przerażają cię koszty początkowe tego biznesu? Wybór metody do druku, znalezienie dostawcy koszulek, operatora dropshippingu? Ale masz za to głowę pełną pomysłów i dobrą rękę do rysunku? Możesz skorzystać z platform, takich jak cupsell.pl czy koszulkomat.eu. Zakładasz konto, dodajesz sklep pod własną nazwą, wrzucasz swoje projekty, a platforma zajmuje się resztą. Dla Ciebie zyskiem jest prowizja, która wynosi 5-10 złotych od koszulki. Fortuny na tym nie zbijesz (skala sprzedaży musiałaby być ogromna), ale jest to dobry sposób na sprawdzenie, czy Twoje designy podobają się ludziom, zanim zdecydujesz się zainwestować we własny sklep. Miej tylko na uwadze, że na cupsell.pl jest zarejestrowanych już 134,056 sklepów, więc pamiętaj – po pierwsze: wyróżnij się.

pomysł na biznes
t-shirty posiadają różnorodne wzory

Polecane artykuły

18.11.2019

3×3 = więcej

13.11.2019

Dlaczego projekty, organizacje i firmy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam