Marketing i Biznes Biznes Petgram to więcej niż Portal Społecznościowy dla Zwierząt – Jordan Wojsym Antoniewicz [Petgram]

Petgram to więcej niż Portal Społecznościowy dla Zwierząt – Jordan Wojsym Antoniewicz [Petgram]

Petgram to więcej niż Portal Społecznościowy dla Zwierząt – Jordan Wojsym Antoniewicz [Petgram]
Skąd pomysł na taką aplikację? Czy były to własne potrzeby? Jaka jest najbardziej unikatowa funkcja aplikacji? Czy w Polsce macie jakąś konkurencję? Jak wypadacie na tle innych tego typu aplikacji na świecie? Z jakimi największymi problemami spotkaliście się na początku tworzeniu aplikacji? Czy prowadzicie jakieś kampanie crowdinvestingowe w celu zdobycia kapitału na dalszy rozwój aplikacji? Jakie macie plany na najbliższy rozwój aplikacji? Czy użytkownicy aplikacji nie będą musieli obawiać się o inwigilację przez innych użytkowników, skoro istnieje dostęp do lokalizacji? Co by się musiało stać, aby wasza aplikacja nagle stała się 10x większa pod względem czynnych użytkowników? Na czym polegają konkursy, w których można brać udział przez aplikację? Jednym zdaniem, dlaczego mając pupila warto założyć Petgram?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia
  1. Skąd pomysł na taką aplikację? Czy były to własne potrzeby?

Tak, można powiedzieć, że każde najlepsze pomysły na projekt rodzą się z potrzeby, z którą stykamy się w naszym życiu codziennym. Nie inaczej było w tym przypadku. Zanim jednak zrodził się pomysł na Petgram, pracowaliśmy w zespole zajmującym się tworzeniem projektów technologicznych, a jednym z najważniejszych członków zespołu był nasz kot o imieniu Coco. Pewnego dnia Coco uciekł z domu i nie wracał do niego przez długi czas. Na szczęście po kilkunastu dniach zwierzak wrócił bezpiecznie do domu, a my stwierdziliśmy, że musimy się zabezpieczyć na wypadek wystąpienia podobnych sytuacji w przyszłości. Podążając tym kierunkiem, zamówiliśmy kilka różnych lokalizatorów od polskich oraz zagranicznych producentów. Jednakże produkty nie spełniały naszych oczekiwań w wielu aspektach. Mogę wskazać tutaj na przykład problem z konfiguracją sprzętu, z lokalizowaniem czy choćby po prostu nieintuicyjny  intrfejs, który nie nadawał się do codziennego użytku. W pierwszej kolejności postanowiliśmy stworzyć produkt, który zadba o bezpieczeństwo zwierząt i sprosta oczekiwaniom stawianym przez ich opiekunów. Po drodze wpadaliśmy na pomysł, żeby połączyć urządzenie lokalizacyjne z platformą społecznościową, która będzie się koncentrowała wokół wielu innych potrzeb opiekunów zwierząt oraz ich podopiecznych. W ramach platformy chcemy promować takie wartości jak: dłuższe spędzenie czasu ze zwierzęciem, dbanie o jego zdrowie oraz aktywność fizyczną.

  1. Jaka jest najbardziej unikatowa funkcja aplikacji?

Za najbardziej unikatową funkcję z punktu widzenia naszych użytkowników uznać możemy nasz system gamifikacyjny oraz program lojalnościowy wewnątrz aplikacji Petgram. W praktyce wygląda to w ten sposób, że użytkownik posiadający profil zwierzaka w naszej aplikacji dostaje dostęp do szerokiego zakresu wyzwań cyfrowych związanych z wykonywaniem aktywności wewnątrz aplikacji, jak również podczas spacerów. Za każdą aktywność tego typu wykonaną przez użytkownika, zdobywa on punkty lojalnościowe – Petcoiny, które następnie może przeznaczyć na dwa cele. Pierwszym jest wymiana zdobytych punktów na różnego rodzaju nagrody, w postaci produktów dla pupila, w sklepie aplikacji Petgram.  Oprócz tego rok temu wprowadziliśmy funkcjonalność, która umożliwia zbieranie karmy dla zwierząt ze schronisk. Obecnie prowadzimy akcję Tona Pomocy, która pozwala użytkownikowi na wymianę zgromadzonych w aplikacji punktów na różne pakiety wagowe karm dla schronisk. Po zakończeniu zbiórki, której celem jest uzbieranie 1000 kg karmy, zebraną karmę przekażemy schronisku. Zatem na ten moment użytkownik oprócz zdobywania atrakcyjnych nagród dla swojego zwierzaka, może również pomóc potrzebującym zwierzętom bez żadnego wkładu finansowego, wykonując jedynie codzienne aktywności ze swoim pupilem. Do tej pory nie widziałem podobnych rozwiązań dedykowanych opiekunom zwierząt, które oferowałby tak wiele motywatorów (marketing incentives) w formie jednej usługi cyfrowej. Zalet płynących z naszego systemu jest wiele. Za najważniejszą możemy uznać aktywniejsze oraz zdrowsze spędzanie czasu ze swoim zwierzęciem. Potwierdzenie tej tezy znajdujemy w statystykach. Od początku działania projektu nasi użytkownicy odbyli 110 000 spacerów, których średnia długość wyniosła 2.4 km. Po przeanalizowaniu danych możemy również z dumą stwierdzić, że blisko 50% naszych użytkowników zmieniło swoje nawyki spacerowe i dzięki naszej aplikacji zwiększyło ich długość.

  1. Czy w Polsce macie jakąś konkurencję? Jak wypadacie na tle innych tego typu aplikacji na świecie?

Nie posiadamy bezpośredniego konkurenta na polskim rynku, który wpasowywałby się jeden do jednego w profil naszej działalności. Mówiąc o konkurencji, moglibyśmy odnieść się do poszczególnych usług, które oferujemy. W Polsce jest kilku innych dostawców usług GPS dla zwierząt, ale żadne z dostępnych rozwiązań nie oferuje tak wielu dodatkowych usług w ramach jednej aplikacji. Myślę, że nasz lokalizator pod względem funkcjonalnym nie odstaje w żadnym stopniu od podobnych tego typu produktów. To, czym się wyróżniamy na tle konkurencji, to cena usług lokalizacyjnych GPS. Petgram oferuje najtańszą subskrypcję miesięczną do lokalizatorów dla psów i kotów. W porównaniu do największych dostawców na rynku Polskim jesteśmy nawet dwukrotnie tańsi. Jest to przewaga, którą chcemy utrzymywać.

  1. Z jakimi największymi problemami spotkaliście się na początku tworzeniu aplikacji?

W każdym projekcie technologicznym, związanym z tworzeniem oprogramowania zdarzają się błędy i jest to normalna rzecz. Premiera naszej aplikacji przebiegła pomyślnie i nie zdarzyła się sytuacja, gdzie na skutek dużego przyrostu nowych kont cokolwiek przestało działać. Z czasem zaczęły wynikać tak zwane mniejsze „bugi”, które nasz zespół szybko rozwiązywał. Warto również dodać, że na początku nie każda funkcjonalność w pełni odpowiadała naszym użytkownikom pod kątem jej zaprojektowania. Dlatego na bieżąco dokonywaliśmy poprawek od strony User Expercience, dostosowując interfejs aplikacji do potrzeb użytkowników. Kompleksowość i złożoność naszej aplikacji również pokazała, że nie na każdym urządzeniu mobilnym aplikacja działała jednolicie i dlatego z czasem zaczęliśmy optymalizować i testować aplikację zwracając jeszcze większą uwagę na wiele różnych modeli telefonów.

  1. Czy prowadzicie jakieś kampanie crowdinvestingowe w celu zdobycia kapitału na dalszy rozwój aplikacji?

Tak, 6 października rozpoczęła się oferta publiczna akcji Petgram S.A. prowadzona w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie Crowdconnect. Na ten moment nasi inwestorzy zainwestowali w nas ponad 1 milion złotych. Dzięki ofercie publicznej każdy może stać się częścią projektu Petgram, kupując akcje spółki. Zdecydowaliśmy się pozyskać finansowanie w formie oferty publicznej ze względu na to, że Petgram to społeczność ludzi, którzy kochają zwierzęta i pragną poprawy jakości ich życia. Myślę, że wiele osób podziela te poglądy i doceni nasze plany rozwojowe na najbliższe lata. Łącznie w ramach oferty publicznej akcji planujemy pozyskać 3 miliony złotych, które przeznaczymy na rozwój funkcjonalności aplikacji, marketing na szeroką skalę oraz przejęcie spółki posiadającej platformę adopcyjną dla zwierząt – Petopo. Na stronie naszej kampanii znajdują się dokumenty, z których można dowiedzieć się więcej na temat naszych planów rozwojowych, dlatego też zachęcam wszystkich czytelników do zapoznania się z nimi. Kampania na platformie CrowdConnect potrwa do 10 listopada br., a zapisy na akcje będą przyjmowane najpóźniej do 15 listopada bieżącego roku.

  1. Jakie macie plany na najbliższy rozwój aplikacji?

W temacie rozwoju aplikacji chcemy realizować nasz plan według założenia, które obraliśmy na samym początku tworzenia projektu, czyli wprowadzenia kompleksowej platformy, która zmieni wymiar opieki nad zwierzętami domowymi oraz poprawi jakość ich życia. Stoimy przed dwoma głównymi celami rozwojowymi aplikacji, do których osiągnięcia będziemy skrupulatnie dążyć. Pierwszym z nich jest dostarczenie naszym użytkownikom nowych rozwiązań usługowych w obszarze opieki nad ich zwierzętami. W najbliższym czasie planujemy wprowadzić marketplace z usługami około-zwierzęcymi takimi jak: pet-sitting, dog walking, treningi behawioralne czy grooming. Widzimy, że na rynku europejskim tego typu rozwiązania zaczynają się upowszechniać w wyniku rosnącej świadomości opiekunów oraz potrzeby zapewnienia jak najlepszych warunków bytowych pupilom. Obecne uwarunkowania społeczne wskazują na to, że Polacy mają coraz mniej czasu wolnego w dni powszednie, a to tylko udowadnia, że tego typu zjawisko może przyczynić się do zwiększenia popularności usług związanych z zatrudnieniem profesjonalnych opiekunów zwierząt. W drugiej kolejności chcemy udostępniać w ramach naszej platformy Petgram coraz więcej narzędzi, które ułatwiać będą codzienną opiekę nad zwierzęciem. Jedną z pierwszych funkcjonalności, która będzie odpowiadać na tego rodzaju potrzebę, będzie kalendarz wraz z kartą medyczną zwierzaka. Przy pomocy narzędzia kalendarza w aplikacji, użytkownik będzie mógł ustawiać spersonalizowane powiadomienia, dzięki którym nie zapomni o podawaniu leków czy wizycie u weterynarza. Oprócz tego chcielibyśmy, żeby przy pomocy jednego profilu w naszej aplikacji, opiekun miał wszystkie niezbędne informacje o swoim zwierzęciu, takie jak: metryka, skany książeczki zdrowia czy dokumentacja medyczna. Dodatkowo chcemy rozwijać dalej główną funkcjonalność w postaci usług lokalizacyjnych GPS oraz aktywności społecznościowych. Mamy mnóstwo pomysłów na rozwój tych obszarów aplikacji.

  1. Czy użytkownicy aplikacji nie będą musieli obawiać się o inwigilację przez innych użytkowników, skoro istnieje dostęp do lokalizacji?

Wszelkie dane aplikacji, w tym również informacje o lokalizacjach użytkowników są w pełni chronione i nikt poza wyznaczonymi osobami nie ma do nich dostępu.  Nie wykorzystujemy własnych serwerów, które w przypadku firm będących na początkowym etapie rozwoju, mogłyby nieść ze sobą duże ryzyko utraty danych na skutek nieodpowiednich sposobów zabezpieczeń. Korzystamy z szyfrowanych usług serwerowych największego dostawcy tego typu rozwiązań na świecie, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo dla naszych użytkowników. Aplikacja umożliwia udostępnienie użytkownikowi jego danych lokalizacyjnych w sposób kontrolowany innym osobom, ale tylko i wyłącznie za przyzwoleniem użytkownika. W ten sposób działa funkcjonalność „bliscy znajomi”, dzięki której użytkownik ma możliwość udostępnienia położenia swojego urządzenia innemu profilowi w aplikacji. Użytkownik w każdym momencie może odwołać zgodę na udostępnianie jego lokalizacji i stać się „niewidocznym”. Zazwyczaj ta funkcja ma zastosowanie w przypadku, kiedy chcemy pójść ze znajomym na wspólny spacer i widzieć, gdzie znajduje się druga osoba.

  1. Co by się musiało stać, aby wasza aplikacja nagle stała się 10x większa pod względem czynnych użytkowników?

Mówiąc o 10-krotnym wzroście aktywnych użytkownik w krótkim czasie, mielibyśmy do czynienia z wynikiem ogromnego zwiększenia działań marketingowych albo z sytuacją, gdzie aplikacja rozprzestrzenia się organicznie w sposób  „viralowy” w Internecie. Przede wszystkim zależy nam na systematycznym przyroście użytkowników długoterminowo oraz stopniowym zwiększaniu wydatków marketingowych, dzięki czemu będziemy mogli równolegle testować funkcjonalności, optymalizować platformę i na bieżąco wdrażać działania umożliwiające utrzymanie użytkownika. Jeżeli nastąpiłby viralowy wzrost, to znaczy, że osiągnęliśmy olbrzymi sukces i to dobry moment na otwarcie szampana. Do takiego scenariusza oczywiście dążymy, ale mamy świadomość tego, że zbudowanie idealnej platformy dla opiekunów zwierząt wymaga dużo czasu, pracy i cierpliwości. Warto wspomnieć, że dużą jej część już wykonaliśmy dzięki wsparciu finansowemu Aniołów Biznesu i funduszu VC.

  1. Na czym polegają konkursy, w których można brać udział przez aplikację?

Tak jak już wspominałem wcześniej, konkursy oraz wyzwania są elementem naszego systemu gamifikacyjnego, który cieszy się dużą popularnością wśród naszych użytkowników. Celem stworzenia tego rodzaju aktywności było przede wszystkim zachęcenie opiekunów do dłuższej i bardziej angażującej opieki nad ich podopiecznymi. Za wszystkie aktywności w ramach korzystania z platformy Petgram otrzymuje się nagrody w postaci fizycznych produktów zoologicznych lub punktów lojalnościowych Petcoin. Wiemy, jak dla każdego z nas ważne są aspekty motywujące w różnych obszarach naszego życia, dlatego postanowiliśmy przenieść rozwiązania gamifikacyjnie do sfery życia związanej z naszymi zwierzętami. Wśród elementów gamifikacyjnych w aplikacji posiadamy dedykowane funkcjonalności do brania udziału wraz ze zwierzęciem w konkursach fotograficznych. Przy pomocy specjalnej zakładki użytkownik może zrobić zdjęcie swojemu zwierzakowi, w specjalnym motywie i tym samym uczestniczyć w konkursie. Rodzaj udostępnianych zdjęć w ramach danego konkursu zależy od obowiązującego w nim motywu. Wiele konkursów niesie ze sobą mnóstwo wspaniałych emocji. Konkursem, który zapamiętałem najlepiej, był konkurs pt. „Szczenięce lata”, w którym zadaniem dla uczestników było udostępnienie zdjęcia zwierzęcia z jego najmłodszych lat. Jak można się domyślić, użytkownicy wstawili dużo słodkich zdjęć małych zwierzaków, które oprócz tego, że były świetnym „contentem”, to również przywołały wiele pozytywnej energii i wspomnień z okresu, kiedy nasze zwierzęta były jeszcze małe.  Oprócz konkursów fotograficznych użytkownicy mogą brać udział w aktywnościach związanych ze zwykłymi czynnościami w aplikacji takimi jak obserwowanie innych profili, komentowanie czy czatowanie. Wymienione aktywności nie tylko wpływają na większą aktywizację użytkowników, ale również mają duże znaczenie w budowaniu społeczności skoncentrowanej wokół aplikacji, zwłaszcza na początkowym etapie. Na samym końcu chciałbym wspomnieć o najważniejszym rodzaju aktywności, czyli wyzwaniach lokalizacyjnych GPS. Jak sama nazwa wskazuje, są to wyzwania związane z aktywnością użytkownika podczas spacerów. Użytkownik korzystający z naszego Lokalizatora GPS lub funkcji lokalizacyjnej Petgram Active ma możliwość kontroli parametrów spacerowych, takich jak przebyty dystans czy czas trwania spaceru. Bazując na tych funkcjach, stworzyliśmy wyzwania, które zachęcają do dłuższych i bardziej angażujących spacerów z psem, albo nawet samemu. Jednym z wyzwań GPS jest „Maratończyk”. Użytkownik, żeby zaliczyć to wyzwanie, musi przejść łącznie 30 km podczas spacerów w przeciągu jednego miesiąca, jeżeli mu się to uda, to zdobywa dużą ilość punktów lojalnościowych. Kolejnym z wyzwań, które przyczyniło się do zmiany nawyków spacerowych naszych użytkowników, są „Fontanny Petcoinów”. Podczas rozpoczęcia spaceru na mapie w aplikacji generują się w losowych miejscach obszary – tzw. Fontanny, w które użytkownik musi wejść, żeby zdobyć nagrodę. Najlepsze jest to, że za każdym razem Fontanny generują się w innym miejscu i posiadają limit czasowy – takie rozwiązanie skłania nas do zmiany rutynowej ścieżki spaceru. Z relacji naszych użytkowników wynika, że ta opcja gamifikacyjna znacząco wpłynęło na ich zadowolenie z codziennych wyjść na spacer z psem. Natomiast dla zwierzęcia jest to zawsze okazja do dłuższego i aktywniejszego pospacerowania, a tym samym również jego zadowolenia.

  1. Jednym zdaniem, dlaczego mając pupila warto założyć Petgram?

Łączymy zabawę ze świadomym opiekowaniem się zwierzakiem, dbaniem o jego aktywność fizyczną, zdrowie i bezpieczeństwo.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl