Marketing i Biznes Biznes Nastawienie na rozwój biznesu i wrodzona pomysłowość generują wiele pomysłów na rozwój biznesu – Kamil Morawiec [Finansia]

Nastawienie na rozwój biznesu i wrodzona pomysłowość generują wiele pomysłów na rozwój biznesu – Kamil Morawiec [Finansia]

Nastawienie na rozwój biznesu i wrodzona pomysłowość generują wiele pomysłów na rozwój biznesu – Kamil Morawiec [Finansia]
Czym zajmuje się twoja firma? Ile trwał proces od pomysłu do pierwszego płacącego klienta? Jak wyglądała ta droga? Co Cię motywuje biznesowo aby stawać się coraz lepszym? W jaki sposób planujecie finanse w firmie, jak wygląda Wasze budżetowanie? Z jakich rzeczy, które wymyśliłeś w swojej firmie, jesteś szczególnie zadowolony? Czy jako przedsiębiorca lubisz rywalizować, czy raczej wolisz w kompletnym spokoju, bez zwracania na innych robić swoje? Skąd czerpiesz inspiracja, w jakim kierunku rozwijać swoją organizację? W jaki sposób realizujesz plany długoterminowe, czy masz na to jakiś sposób by z jednej strony nie zaniedbać spraw bieżących, ale z drugiej realizować te tematy, które wymagają myślenia na wiele miesięcy do przodu Jakie masz plany biznesowe na najbliższy czas? Jaką radę dałbyś dla przyszłych przedsiębiorców, którzy myślą o założeniu własnego biznesu?

Setki przedsiębiorczych umysłów podczas wyjątkowego wydarzenia na PGE Narodowy. Konferencja Founders Mind

Dowiedź się więcej o Wydarzeniu
  1. Czym zajmuje się twoja firma?

Świadczymy usługi dla firm, takie jak:

  • finansowaniem inwestycji i zakupów (leasingi, wynajmy długoterminowe, kredyty, faktoring) – pozyskujemy i całość prowadzimy kompleksowo (pozyskujemy oferty, przygotowujemy wnioski, kontaktujemy się z działem księgowości, by odciążyć reprezentanta/właściciela, itd.)
  • tworzymy usługę “car select” – to unikatowy projekt, w ramach którego budujemy współpracę z ponad 130 salonami samochodowymi w PL! Szukasz auta od ręki lub z krótkim okresem oczekiwania? W Twoim lokalnym salonie nie ma takiego auta od ręki, a zamówienie to czas oczekiwania 9-15 m-cy? Zrzeszamy po kilka salonów z jednej marki, u nas zawsze znajdziesz auto.

Co jest mega pozytywne i wpływa na relacje z Klientami – jesteśmy na wydaniu (prawie) każdego auta, sprzętu, jachtu, urządzenia itp. – z (prawie) każdym Klientem spotykamy się, by budować relacje.

  • prowadzimy i usprawniamy finanse firm – prowadzimy konsulting, tworzymy działy windykacji wewnętrznej oraz działy kontrolingu, wykonujemy analizy i biznes plany i świadczymy wiele wiele innych usług dla firm
  • tworzymy unikalną usługę “reorganizacji działów księgowości” – wdrażamy nowoczesne procesy i programy, usprawniamy obieg dokumentów i szybkość księgowania, a także prowadzimy cały proces zmiany biura rachunkowego na nowoczesne
  • ubezpieczenia dla firm i osób fizycznych
  1. Ile trwał proces od pomysłu do pierwszego płacącego klienta? Jak wyglądała ta droga?

Wszystko zaczynało dziać się jakoś samoczynnie… Tj. pierwszy Klient z daną potrzebą początkował nową usługę, którą wspólnie wypracowaliśmy. Następnie dochodził proces poszerzania wiedzy i zwiększania skali.

W zasadzie jedynym pomysłem realizowanym “od a do z”, który po powstaniu rzeczywiście zaczęliśmy wdrażać, to usługa “car select”. Zaczęliśmy skrupulatnie, każdego dnia, zgodnie z planem dążyć do realizacji celów, a dziś, ta usługa właśnie stawia nas w bardzo ciekawym miejscu na rynku automotive.

  1. Co Cię motywuje biznesowo aby stawać się coraz lepszym?

Przede wszystkim, są to: ogromna chęć do rozwoju osobistego i zawodowego; chęć budowania i rozwijania naszej Spółki oraz fantastyczni, pozytywni Klienci.

Do tego partnerzy biznesowi i Wspólnik – Mikołaj Morawiec, którego cechuje ogromne zaangażowanie w budowaniu biznesu i chęć ciągłego rozwoju. Do tego ma „powera życiowego”, co dodatkowo przekłada się pozytywnie na naszą firmę 😉

 

  1. W jaki sposób planujecie finanse w firmie, jak wygląda Wasze budżetowanie?

W zasadzie, nie mamy kosztów bezpośrednich powiązanych z realizowanymi usługami.

Skupiamy się na budowaniu budżetu na inwestycje i wydatki potrzebne do rozwoju, czy na marketing. Przy aktualnej skali i póki co – płaskiej strukturze, finanse nie są wyzwaniem.

Jedno, co było dla nas ważne, to możliwie jak największe zautomatyzowanie administracji i księgowości – i to dziś funkcjonuje idealnie.

  1. Z jakich rzeczy, które wymyśliłeś w swojej firmie, jesteś szczególnie zadowolony?

Oprócz w/w usługi “car select”, to także z samego zamysłu na całokształt naszego biznesu. Klient może z nami kupić auto, uzyskać na nie finansowanie i ubezpieczenie, a do tego zajmiemy się Jego finansami. Mało jest w PL takich firm, które aż tak szeroko i kompleksowo pracują z Klientami.

  1. Czy jako przedsiębiorca lubisz rywalizować, czy raczej wolisz w kompletnym spokoju, bez zwracania na innych robić swoje?

Analizujemy konkurencję, ich przewagi i mocne strony, ale nie rywalizujemy z kimkolwiek. Aż “pęka” nam lista pomysłów “to do” w Nozbe – każdego dnia idziemy do przodu!

  1. Skąd czerpiesz inspiracja, w jakim kierunku rozwijać swoją organizację?

Mam kilku mentorów, którzy mnie inspirują. Dwie osoby spośród nich, to uznani przedsiębiorcy, którzy mocno kształtowali moją karierę zawodową na samym początku mojej drogi.

Aktualnie, inspiracje przychodzą same – po prostu nastawienie na rozwój biznesu i chyba wrodzona pomysłowość generują wiele pomysłów na rozwój biznesu.

Na specjalnej liście mam już ponad 50 pomysłów na totalnie nowe biznesy! Brakuje tylko czasu….

Do tego, bardzo mocno się rozwijam każdego dnia – mawiam, że rozwój osobisty musi być wręcz „agresywny” i regularny, a nie kończyć się na przeczytaniu 5 stron książki w miesiącu….

Na książki wydaję w roku średnio ok. 1500 zł. Do tego dochodzi śledzenie wartościowych ludzi w socialach, webinary itp. i wpadają dodatkowe pomysły i wizje.

  1. W jaki sposób realizujesz plany długoterminowe, czy masz na to jakiś sposób by z jednej strony nie zaniedbać spraw bieżących, ale z drugiej realizować te tematy, które wymagają myślenia na wiele miesięcy do przodu

Plany długoterminowe mamy osobno określone. Regularnie o nich rozmawiamy, rozliczamy, czy wprowadzamy zmiany, nowe etapy itp.

Po wyznaczeniu planów długoterminowych, rozpisujemy je na grupy i etapy zadań, które lądują np. w kalendarzu.

  1. Jakie masz plany biznesowe na najbliższy czas?

Przez ostatnie 2 lata tworzyliśmy usługi i rozwiązania, ale aktualnie skupiamy się na budowaniu zespołu i zwiększaniu skali.

Chcemy także rozwijać mocno marketing, a także tworzyć wartościowe treści w naszych socialach.

Zdradzając nasze tajemnice :), niebawem startujemy z autorskim “programem partnerskim”, w którym ważna jest dla nas zasada “win-win” wobec naszych Partnerów, jak i nas i FINANSII.

  1. Jaką radę dałbyś dla przyszłych przedsiębiorców, którzy myślą o założeniu własnego biznesu?
  • Testuj, zanim zaryzykujesz. Bo często nowy biznes wiąże się z inwestycją oszczędności, czy dokapitalizowaniu budżetu kredytem bankowym/pożyczką. 
  • Buduj i poszerzaj wiedzę każdego dnia, przed otwarciem biznesu. Obserwuj ludzi z branży, w której chcesz działać – posłuchaj, co mają do powiedzenia. Poducz się finansów, poczytaj o analizach i podatkach.
  • Licz – nie zaczynaj, bez policzenia wszystkich kosztów stałych, zmiennych itp. Zrób symulację, policz marżę i podatki.
  • Nie omijaj specjalistów – np. księgowej, czy prawnika – lepiej przed rozpoczęciem działalności skorzystać z płatnych konsultacji i wybrać właściwą formę opodatkowania, niż stracić dużo więcej na podatkach.
  • Zastanów się, skąd będą pochodzili Twoi Klienci i spróbuj odbyć pierwsze rozmowy przed otwarciem działalności. Sprawdzisz, jak Tobie idzie.
  • Gromadź informacje i je analizuj, dla przykładu – powody odmowy. Jeśli na 100 odmawiających Klientów 50 wskazuje, że jesteś za drogi, masz poważną informację do wyciągnięcia wniosków i wprowadzenia zmian. Bez świadomego gromadzenia informacji nie złapiesz “optyki” na pewne sprawy w firmie.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl