Marketing i Biznes Biznes Jak dbać o rentowność sprzedaży na Allegro? Poznaj narzędzie AlleSpark

Jak dbać o rentowność sprzedaży na Allegro? Poznaj narzędzie AlleSpark

Jak dbać o rentowność sprzedaży na Allegro? Poznaj narzędzie AlleSpark

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i wyjedź w gronie innych przedsiębiorców na Founders Camp

Wypełnij niezobowiązujący formularz już teraz

Z punktu widzenia każdego managera i CEO, cele biznesowe firmy są najważniejsze. Sprzedaż na Allegro ma być większa, ma być bardziej rentowna – któż tego nie słyszał? Tylko, że żeby dowieźć wyniki, potrzebne są nie tylko pomysły na akcje, ale i wiarygodne, dostępne od ręki dane, a to nie zawsze jest łatwe. Nie każdy biznes ma własnych analityków codziennie aktualizujących tabelki w Excelu. Tu kłania się narzędzie AlleSpark, które przez ostatnie dwa lata jest rozwijane przez doskonale znaną agencję Allegro Ads, Pirk Spark, z czołówki certyfikowanych Championów Allegro.

 

AlleSpark, czyli analiza sprzedaży na Allegro bez wysiłku

Jak można przeczytać w podręczniku Analiza sprzedaży na Allegro dla sprytnych, który w grudniu wyszedł od pomysłodawcy i CEO AlleSpark, Oskara Hertmana, “Niewiele osób lubi pracować na liczbach, ale absolutnie wszyscy lubią dobrze zarabiać.”. Jest to powszechnie znany fakt, zgrabnie ujęty w jednym zdaniu. Choć zarządzający sprzedażą i marketingiem doskonale znają wagę tworzenia raportów z kluczowymi parametrami biznesowymi, to w praktyce dla wielu firm to zadanie jest udręką. Na Allegro jest to szczególnie trudne, bo choć serwis udostępnia w swojej analityce wiele danych sprzedażowych, to nie sposób znaleźć takich funkcjonalności, jak np. wgląd w kategorie, w których się sprzedaje czy możliwość spojrzenia z helicopter view na sprzedaż przez kilka miesięcy z rzędu. Trzeba otwierać kolejne okna lub kopiować ręcznie dane do osobnego pliku.

Tu z pomocą przychodzi AlleSpark https://allespark.pl/ , profesjonalne narzędzie do analizy sprzedaży na Allegro. Czekają w nim na Ciebie mocne parametry biznesowe, których nie spotkasz w żadnym innym analytics. Wymieńmy choćby najważniejszy wskaźnik rentowności, tzw. K/P, czyli stosunek kosztów do przychodów. W AlleSpark od razu zobaczysz i standardowe K/P,  i swoje K/P z kosztami zakupu, i K/P bez Allegro Ads, czyli coś, co pokazuje jak ma się kondycja Twojej sprzedaży, gdy nie inwestujesz w reklamę. Co więcej, znajdziesz w nim też m.in. procentowy podział źródeł przychodów, szczegółowe rozbicie kosztów wyróżnień, monet, wskaźnik ilości sztuk sprzedanych w opcji SMART!.

3 raporty rentowności Allegro, które dostajesz na dzień dobry

AlleSpark jest dostępny zarówno w wersji podstawowej, darmowej Free, jak i profesjonalnej, płatnej Pro. Jedna od drugiej różni się liczbą dostępnych parametrów, historią danych i limitem ofert, które można przeglądać. W każdej z wersji masz dostęp do 3 różnych raportów sprzedażowych – całego konta Allegro (czyli widoku “z góry”), kategorii (co ma znaczenie szczególnie, gdy zarządzasz brandami) oraz ofert.

Jest to o tyle przydatne, że bez problemu możesz przełączać się między widokami – np. najpierw zweryfikować wyniki całego konta, potem przejść do widoku kategorii, gdzie szybko przefitrujesz po przychodach te najlepiej i najmniej zarabiające, a potem przejrzysz oferty swojej top kategorii na Allegro. Większość specjalistów dobrze wszak wie, że podstawą szybkiej optymalizacji sprzedaży jest praca przede wszystkim na bestsellerach i na tym, na czym traci się najwięcej.

 

Skąd AlleSpark bierze dane o Twojej sprzedaży na Allegro?

Źródła są trzy: Allegro API (które zostaje automatycznie podłączone, gdy tylko założysz i zautoryzujesz konto w AlleSpark), pliki kosztowe Allegro Ads (które pobierasz z panelu Allegro Ads i wrzucasz w narzędzie, żeby przypisało aktualne koszty reklam do ID Twoich ofert) i Twoje koszty zakupowe (które możesz wgrać z pliku Excel lub uzupełnić ręcznie). Dzięki tym 3 źródłom danych AlleSpark automatycznie wylicza prawdziwe, nieobarczone błędami K/P i czysty zysk. W praktyce oznacza to zero opóźnień w parametrach, nawet tych będących sumą wyników Allegro Ads.

Co więcej, nie potrzebujesz analityka, który przez osiem godzin sklejałby ze sobą dane – system przelicza wszystko w minutę i aktualny raport daje Ci od ręki przez dedykowany link do raportu online, który możesz wysłać np., innej osobie z działu czy swojemu przełożonemu. Jak bardzo AlleSpark może przyspieszyć rutynową kontrolę i raportowanie możesz sobie zatem szybko wyobrazić.

 

Kulminacyjny moment, czyli praca nad rentownością sprzedaży na Allegro

Sam wgląd w rzetelne, aktualne dane biznesowe to już dużo. Tym niemniej, równie ważna jest wiedza, w jaki sposób patrzeć na parametry z rzeczywiście przydatnej perspektywy – nie jak na liczby, które tylko informują, ale na liczby, z którymi możesz sporo zrobić, żeby zwiększyć swoją rentowność. Tym zagadnieniem twórcy AlleSpark również się zajęli, wydając wspomniany już e-book Analiza sprzedaży na Allegro dla sprytnych. Zdecydowanie jest to pozycja, o której warto wspomnieć, bo publikacja uczy krok po kroku w jaki sposób optymalizować poszczególne parametry. Znajdziesz w nim m.in. opisane sposoby pracy na konkretnych przykładach i różnych zestawach danych dostępnych w AlleSpark.

Gdy zrozumiesz, z czego korzystać i na co patrzeć, przestanie mieć znaczenie, czy z natury posiadasz umysł ścisły, czy humanistyczny – analizę sprzedaży na Allegro może dobrze wykonać każdy!

 

Autor artykułu:

Magdalena Nowaczyk, Marketing & PR Manager w Pirk Spark

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl