Są najlepiej ocenianą platformą wśród Influencerów – wywiad z Anną-Marią Frejtag z Reach a Blogger

17.05.2018 AUTOR: Anna-Maria Frejtag

Platforma Reach a Blogger pomaga nawiązać współpracę między Reklamodawcami, a influencerami. Mają za sobą już kilka tysięcy realizacji z udziałem blogerów. Wiedzą, że nowym osobom chcącym wejść w rynek influencerskim  będzie trudno i mają tego świadomość. RaB wychodzi naprzeciw takim osobom przygotowując specjalną selekcję „Mikroinfluencerów”, oczywiście w swojej bazie mają również blogerów z dużą widownią.

1. W jaki sposób pomagacie monetyzować blogi ich twórcom?

AMF: REACHaBLOGGER stał się głównym miejscem w sieci, w którym dochodzi do zakupu na blogach publikacji inspirowanych (u nas głównym produktem reklamowym jest wpis inspirowany). Jak w każdym marketplace łączymy dwie strony. W naszym przypadku są to reklamodawcy i influencerzy. Cały proces odbywa się w pełni automatycznie, za pomocą platformy, tak jak kupuje się usługi wynajmu mieszkań w AirB’n’B czy Booking.com. Aktualnie pobieramy 15% prowizji od transakcji. Obie strony dogadują się samodzielnie. Blogosfera z dnia na dzień powiększa swoje szeregi. Na rynku ugruntowały się już marki niektórych influencerów, a co za tym idzie – osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z blogowaniem może być trudno wejść w rynek influencerski i zacząć nawiązywanie współprac reklamowych. W REACHaBLOGGER mamy tego świadomość, dlatego dajemy możliwość rejestracji na platformie nawet blogom o małych zasięgach, mamy dla nich specjalną sekcję „Mikroinfluencerów”. Oczywiście są z nami też blogerzy z bardzo dużą widownią (mamy sekcję „Gwiazdy” w której jest około 200 ofert), jak i ci ze średnią publicznością. W sumie blogi twórców wystawiających na naszej platformie odwiedza już ponad 54 mln użytkowników miesięcznie a ich kanały social skupiają ponad 24 mln fanów, folowersów i subskrybentów. Dodatkowo, mamy ponad 4 tysiące zarejestrowanych reklamodawców, którzy non stop poszukują blogerów do współprac. Rejestracja na naszej platformie oferuje większe prawdopodobieństwo nawiązania współpracy reklamowej na korzystnych warunkach niż przez bezpośrednie kontakty.

2. Ile kampanii zostało przeprowadzone za sprawą Waszego narzędzia? Jakie firmy zlecają Wam kampanie?

AMF: REACHaBLOGGER działa od 2014 roku i od tamtej pory zrealizowano ponad 6 tysięcy zleceń reklamowych. W tej chwili na platformie jest otwartych (tzn. w trakcie realizacji) ponad 300 kampanii. Z ponad 4 tysięcy zarejestrowanych klientów, lwia część to wszelkiego rodzaju agencje reklamowe, ale na naszej platformie zostały zrealizowane kampanie dla firm takich jak: Allegro, Idea Bank, Rankomat, Reffiesen, Morele.net, Pixers, Medicover, Pracuj.pl i wielu innych. Jeśli chodzi o agencje, to korzystają z niej tak znane podmioty jak Starcom, Zenith Optimedia, Performics, Performance Media i setki innych. Wśród agencji reklamowych można wyróżnić znaczącą ilość agencji influencerskich, digital, contentowych, social media, PR, SEO.

3. Jakie są pany RaB na 2018, czy możemy spodziewać się nowych niestandardowych funkcjonalności Waszej platformy?

W końcu roku 2017 zrobiliśmy duży update. Poprawiliśmy warstwę graficzną i UX – ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń mobilnych. Doszło też trochę funkcji. Mamy plany rozwojowe i pomysły na konkretne cech ale chyba nie możemy ich jeszcze zdradzać. To co nas cieszy to fakt, że w 2017 roku zrobiliśmy 326% wyniku z 2016 roku. Cele biznesowe na 2018 mamy równie ambitne.

 4. Narzędzi do influencer marketingu jest bardzo dużo. Jaka jest Wasza przewaga i dlaczego ja jako potencjalny reklamodawca miałbym skorzystać właśnie z Waszej platformy?

AMF: Nasza platforma ma w katalogu ponad 5 000 ofert blogerów – dzięki temu jesteśmy liderem na rynku. Trzeba również wyraźnie zaznaczyć, że nie jesteśmy zwykłą agencją influencer marketingową – REACHaBLOGGER to narzędzie, z którego można korzystać samoobsługowo, bez udziału pośredników – 24/7. Oferujemy możliwość bezpośredniego zakupu online usługi reklamowej na blogu, profilu social czy kanale youtube. Naszą wielką zaletą jest to, że z jednej strony dajemy możliwość zakupu u źródła, co przekłada się na dobre ceny, precyzyjne uzgodnienia, a z drugiej strony dajemy bardzo szeroką ofertę.  

5. Jak oceniasz kondycję polskiej blogosfery w 2018?

AMF: Influencer marketing jest aktualnie w swojej szczytowej formie. I choć działa prężnie, dostrzec można przeniesienie głównego nacisku działań z blogów na media społecznościowe. Wszystko zaczęło się od blogów – potem trendy szły bardziej w stronę vlogów i YouTube’a. Teraz najbardziej popularnym medium ifluencerskim zdaje się być Instagram. Dzieje się tak ze względu na czas. Zdecydowane prościej i szybciej założyć konto na Instagramie niż postawić swoją stronę internetową i zaangażować na niej odbiorców. Naszą ogromną zaletą jest to, że umożliwiamy zakup aktywności influencerskich we wszystkich możliwych kanałach – również tych bardziej niszowych.

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail