Spin pozyskuje 8 milionów dolarów
Bike sharing jest trendem, który przybył do USA z Chin. Jego nowy model, zwany „dockless”, wdrożony został w wielu kampusach oraz miastach, gdzie rowery mogą być wykorzystywane przez dowolne osoby. Zasada funkcjonowania jest prosta. Jednoślady są wyposażone w nadajniki GPS, dzięki czemu zawsze można je odszukać, a ich użytkownicy płacą za ich wypożyczenie, a dokładnie za okres, gdy rower znajduje się w użyciu. Po tym czasie można go pozostawić w dowolnym miejscu, a kolejny użytkownik może skorzystać z pojazdu. Płatność odbywa się za pomocą telefonów. Spin jest jednym ze startupów, który wykorzystał ten model w swojej działalności. Ponieważ jest on prosty, przejrzysty i wygodny dla użytkowników, to jego założyciele pozyskali właśnie 8 milionów dolarów na dalsze prace, w tym wdrożenie rozwiązania w nowych miastach.
Polacy znów z ogromnym dofinansowaniem
DocPlanner to zagraniczna wersja ZnanegoLekarza, strony, na której możemy wyszukać dowolnego specjalistę i umówić się do niego na wizytę. Na stronie znajdziemy zdjęcie doktora, opinie na jego temat oraz kalendarz wolnych terminów. Dzięki temu rozwiązaniu pacjenci nie muszą rejestrować się, czekając w długich kolejkach lub dzwoniąc na recepcję przychodni, wystarczy bowiem kilka kliknięć, by zapisać się na wizytę z poziomu strony. Platforma ta łączy pacjentów z lekarzami i robi to naprawdę dobrze. W sieci pojawiły się właśnie informacje, że w tej rundzie finansowania biznesu firma pozyskała 15 milionów euro na dalszą działalność i ekspansję, przede wszystkim w Ameryce Łacińskiej. Jak możemy przeczytać w opublikowanym komunikacie, „środki zostaną przeznaczone na otwarcie nowych biur w Brazylii i Meksyku oraz na wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych na głównych rynkach DocPlanner w Europie Północnej i Ameryce Łacińskiej”. Gratulujemy!
Google kupuje kolejne firmy
Google wykupił już łącznie ponad 200 firm. Oczywiście zakupy te rozłożone były w czasie, jednakże tylko w tym roku pod skrzydła giganta trafiło 5 nowych marek. Są to:
Kaggle – platforma, która zajmuje się analizą danych oraz szkoleniami z zakresu uczenia maszynowego;
AppBridge – kanadyjski startup, który pomaga firmom przenosić dane i pliki z fizycznych serwerów na usługi wchodzące w skład pakietu G Suit;
Owlchemy Labs – zespół zajmujący się pracami nad hełmem i platformą dotykową dla rozwiązań z zakresu rzeczywistości wirtualnej;
Fabric – platforma dla deweloperów, którzy tworzą mobilne aplikacje;
Limes Audio – firma zajmująca się tworzeniem narzędzi i rozwojem technologii, które poprawiają jakość dźwięku podczas wideokonferencji i rozmów prowadzonych za pomocą urządzeń mobilnych.
Jak widać, Google inwestuje w różne rozwiązania, które mogą być komplementarne dla firmy. Połączenie działań na wielu frontach daje pewność sukcesu. Czekamy na kolejne wieści.
Biuro w centrum Londynu za 3 funty?
Brzmi ciekawie? Pomysł jest interesujący, ale czy znajdą się chętni, by z niego skorzystać? Już piszemy, o co chodzi. Pad Works zaproponowała władzom Londynu nietypowe rozwiązanie. Chce przerobić nieużywane budki telefoniczne w małe stanowiska pracy. Pomimo niewielkiej powierzchni, w środku budki mają znaleźć się takie sprzęty jak ładowarki do telefonów, skaner, drukarka, wi-fi czy dystrybutor z wodą. Dodatkowo za pomocą VOIP możemy dzwonić za darmo do partnerów i klientów. Za korzystanie z takiego biura musimy zapłacić 3 funty za 20 min, można też wynająć je na tydzień lub rok. Obecnie budki takie znajdują się w ośmiu lokalizacjach, a sam pomysł spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem branżowych mediów.
Codecool otrzymał 2 miliony dofinansowania
Codecool to firma zajmująca się specjalistycznymi szkoleniami w zakresie programowania. Powstała ona w 2015 roku na Węgrzech, a obecnie jej ośrodki edukacyjne znajdują się w Budapeszcie, Miszkolcu i Krakowie. Pod okiem specjalistów uczy się obecnie około 300 studentów, którzy zdobywają wiedzę potrzebną w zawodzie. Kurs Codecool obejmuje 12 miesięcy zajęć w szkole i sześciomiesięczne staże w firmach IT. Osoby kształcące się w Codecool mają od 18 do 40 lat. Szkoła programowania została wsparta przez PortfoLion, który przeznaczył na jej rozwój 2 miliony euro. Codecool zamierza wykorzystać fundusze na otwarcie dwóch nowych szkół za granicą. Jesienią 2017 roku otwarta zostanie placówka w Warszawie. Zgodnie z planami założycieli spółki, do 2022 r. szkoły Codecool będą obecne w 24 europejskich miastach.
ReMarkable, czyli cyfrowy zeszyt
ReMarkable to coś w rodzaju cyfrowego notatnika, który już pojawił się w sprzedaży, ale pierwsze jego egzemplarze rozeszły się na pniu. Obecnie można składać u pomysłodawców zamówienia przedpremierowe na kolejne partie. Ten cyfrowy notatnik ma zrewolucjonizować rynek i jest na tyle wyjątkowy, że wspominał o nim The Verge, TechCrunch i endgadget. ReMarkable łączy cechy czytnika ebooków, notatnika i szkicownika. Można na nim zmieścić około 100 tys. stron dokumentów, a jego bateria potrafi trzymać tygodniami. Dodając do tego jeszcze ekran, który pozwala czytać i pisać przy pełnym świetle słonecznym, wydaje się to być urządzenie wymarzone, wszystko dzięki technologii e-papieru. Jedynie, co może przerażać, to cena, która oscyluje pomiędzy 500 a 700 dolarów i zależna jest od tego, czy uda nam się zamówić reMarkable w promocji. To trochę zaporowa kwota.
Reali chce zmienić rynek nieruchomości
Rynek nieruchomości to rynek ogromnych prowizji dla pośredników, które wahają się między 5 a 6% wartości domu lub mieszkania. Z tego powodu sprzedający tracą pieniądze, jakie mogłyby trafić do ich kieszeni. Dlatego też powstała aplikacja, która od początku pozwala zaplanować cały proces sprzedażowy, co znacznie obniża prowizję, gdyż zamyka się ona na poziomie 1,5%. Na każdym etapie sprzedaży można skonsultować się ze specjalistą od nieruchomości, ale z racji tego, że przebywa on w biurze obsługi klienta online, koszty jego usług są niższe. Całość wygląda bardzo zgrabnie i – co najważniejsze – nie zawiera kruczków dla żadnej ze stron. Reali pochwaliło się, że w Serii A uzyskało 5 milionów dolarów na dalsze działania, dzięki czemu firma zacznie funkcjonować na większym obszarze, między innymi w San Francisco, Oakland i San Jose. Pieniądze w Reali zainwestowało Signia Venture Partners.
2000 beaconów na lotnisku
Lotnisko Gatwick zostało wyposażone w 2000 beaconów, aby usprawnić nawigację i przepływ pasażerów. Dzięki nim oraz aplikacji każda osoba może być pewna, że nie zgubi drogi podczas przemieszczania się pomiędzy terminalami. Odpowiednia aplikacja nie tylko pokaże najbliższą drogę, ale także dzięki geolokalizacji powiadomi użytkownika smartfona, że przy obecnym tempie ruchu może się on spóźnić na odprawę. Czujniki działają z dokładnością do około 3 metrów. Oczywiście, dzięki temu rozwiązaniu pasażer będzie też mógł znaleźć drogę do toalety lub najbliższego lokalu gastronomicznego. Jak zapewniają władze lotniska, żadne dane osobowe oraz informacje systemowe nie będą pobierane z telefonów użytkowników. Rozwiązanie to ma przede wszystkim wspomóc działanie lotniska i zwiększyć komfort podróżujących.
Imzy przestaje istnieć
Założona w 2015 roku platforma Imzy miała być przyjazną dla użytkowników platformą online, skupiającą przy sobie przede wszystkim dzieciaki i ludzi młodych. Wszystko koncentrowało się wokół budowania community np. fanów bajki, kotów, psów itd. Łącznie przez cały okres swojej działalności firma stworzyła 6000 takich społeczności. Niestety, portal przegrał walkę z konkurencją i 23 czerwca zostanie zamknięty. Do tej pory Imzy pozyskało 19 milionów dolarów, ale widocznie kwota ta była zbyt mała, aby utrzymać pomysł przy życiu. Może też problemem była właśnie sama idea, która wydaje się być zbyt wyidealizowana. Szkoda.
Partnerem prasówki jest agencja content marketingowa ELIVO.
Agencja Marketing i Biznes
mail: michal@marketingibiznes.pl
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/kontakt/
Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.
Zostaw komentarz