Pomysł na polskie Appsumo zrodził się na portalu Founders

GetStartup.page to polska wersja amerykańskiej platformy Appsumo. Jej twórcą jest Łukasz Piotrowski, który chce stworzyć przestrzeń dla polskich twórców oprogramowania, którzy potrzebują pomocy na start.

Pomysł na polskie Appsumo zrodził się na portalu Founders

Od redakcji: Łukasza spotkać można na Founders.pl – zamkniętej platformie skierowanej do społeczności biznesu.

Platforma Founders.pl wystartowała dopiero końcem ubiegłego roku, a już powstał pierwszy projekt, którego potrzebę zauważono właśnie dzięki Foundersom. Dużą wartością portalu jest networking z udziałem przedsiębiorców z całej Polski i to dzięki niemu Łukasz Piotrowski wpadł na pomysł stworzenia przestrzeni reklamowo – sprzedażowej dla technologicznych startupów.  

Czym jest Appsumo? 

Appsumo to marketplace, który oferuje swoim klientom, a także twórcom oprogramowań i właścicielom startupów, skupienie ofert w wyjątkowo niskich cenach, w jednym miejscu. Zasady są dwie: Appsumo sprzedaje oprogramowanie “na zawsze” i zazwyczaj 90% taniej w ograniczonej liczbie. Klienci platformy to z jednej strony osoby, które szukają taniego oprogramowania, z drugiej sprzedawcy, twórcy oprogramowań, systemów, e-booków, właściciele młodych startupów, którym Appsumo pomaga wejść na rynek i sprzedaje ich produkty.

Zapraszamy do rozmowy z Łukaszem Piotrowskim, założycielem i właścicielem w GetLead.page, GetStartup.page i Karios.eu. Łukasz jest przedsiębiorcą, szkoleniowcem, ekspertem w obszarze biznesu a także autorem publikacji. W 2020 roku razem z braćmi Sekielskimi uruchomił portal sekielscy.pl. Z jego udziałem powstała również platforma szkoleniowa dla branży fitness – Mauricz.tv. Współpracuje z kabaretem Neo-Nówka.

Zobacz również

Jak trafiłeś na Appsumo? 

Przez ostatnie pół roku skupiałem się na rozwijaniu swojego startupu “GetLead”. Jest to narzędzie, które umożliwia darmową video rozmowę, konwersację głosową lub na czacie z obsługą danej strony, za pomocą jednego przycisku z poziomu przeglądarki internetowej. Użytkownik, który wykupi dostęp do GetLeada, będzie posiadał panel do zarządzania tą komunikacji, a w nim dane o kliencie, notatki itd.

Pewnego dnia na LinkedInie skontaktował się ze mną przedstawiciel Appsumo i powiedział, że nasze narzędzie jest unikatowe w skali światowej i oni chcą je mieć jako pierwsi. Jako że sam od lat jestem klientem Appsumo, bardzo się ucieszyłem na tę propozycję. Nasza współpraca zaczęła się od nadania im dostępu do oprogramowania GetLead’a, po czym ich zespół testowy ocenił nasze narzędzie, dał feedback, podpowiedział, co można jeszcze wprowadzić do usługi, aby była bardziej atrakcyjna w oczach ich klientów. Teraz mija drugi miesiąc naszej współpracy, a my mamy totalnie przemodelowane narzędzie. Z prostego widgetu umożliwiającego rozmowy głosowe i wideo, wspólnie z Appsumo stworzyliśmy chat, dzięki któremu w jednym okienku możemy jednocześnie pisać, prowadzić rozmowy audio i wideo. Od strony naszego potencjalnego klienta, czyli np. właściciela e-commerce, też dużo się zmieniło bo przemodelowaliśmy panel użytkownika, aby był praktyczny i efektywny w obsłudze. Dzięki sugestiom Appsumo, wprowadziliśmy m.in. funkcję automatycznego zbierania danych od klientów poprzez formularz kontaktowy. 

Zaczynaliśmy jako mały startup, który nie miał zbyt dużego budżetu na start, a z pomocą Appsumo, rozwinęliśmy się i udoskonaliliśmy nasze narzędzie. Teraz na Appsumo dotrzemy do minimum 2 mln odbiorców, których stanowią ich klienci. 


Skąd pomysł na stworzenie polskiej wersji Appsumo?

Gdy podjąłem współpracę z Appsumo, w międzyczasie dołączyłem do Foundersów. Szybko wkręciłem się w tę społeczność, zacząłem postować, komentować i czerpać inspiracje od innych. Oczywiście, pochwaliłem się na forum o współpracy z Appsumo, po czym dostałem dużo wiadomości od innych Foundersów, dotyczących tego, jak zostać partnerem Appsumo. Ja z tytułu naszej współpracy mogę polecić kogoś przedstawicielowi Appsumo. Ale Appsumo dużo daje i dużo wymaga. Próg wejścia jest naprawdę bardzo wysoki. Oprócz tego, że narzędzie musi być interesujące dla Appsumo, to platforma wymaga natychmiastowej i całodobowej obsługi klienta, w dodatku, w języku angielskim. Zauważyłem, że dużo polskich startupów ma problem z komunikacją w obcym języku, o całodobowej obsłudze klienta nie wspominając. Nasza komunikacja z Appsumo zaczyna się ok. godziny 17 czasu polskiego  i często trwa do ok 1:00 – 2:00 w nocy, ze względu na różne strefy czasowe. Często foundersi pracują na etacie, a rozwijaniem projektu zajmują się dopiero po godzinach i nie mogą sobie pozwolić na całodobową obsługę, zwłaszcza, gdy ich firma liczy 1 – 3 osoby. Te rozmowy, które przeprowadziłam z innymi startupowcami, utwierdziły mnie w przekonaniu, że trzeba stworzyć miejsce takie jak Appsumo, przystępne dla większości małych startupów. 


Sprawdzałeś, czy w Polsce nie ma już podobnego rozwiązania? 

Przeszukałem cały polski rynek i nie znalazłem nic, co choć trochę przypominałoby Appsumo. Zrobiłem zebranie w swojej firmie i zakomunikowałem, że stawiamy polskie Appsumo argumentując to tym, że nigdzie w Polsce takiego miejsca nie ma, a po drugie, jest duże zapotrzebowanie na tego typu marketplace i mam na to niepodważalne dowody. Założyciele startupów, twórcy oprogramowań, mają problem na początku by pozyskać klienta i uzyskać od niego feedback. Ciężko jest sprzedać produkt, który nie ma żadnych opinii. Aby to zrobić, trzeba wydać dużo pieniędzy na reklamę, a nigdy nie wiemy, czy ona przyniesie nam leady. 


Jak będzie w polskim Appsumo?

Mój projekt ma już nazwę – GetStartup. Będzie to odwzorowanie 1:1 amerykańskiego Appsumo. Właściciele startupów będą mogli do nas przyjść, wystawić produkt i przedstawić go odbiorcom, którzy należą do naszej społeczności. Jeśli przyjdzie do nas startup z ciekawym, innowacyjnym narzędziem, my najpierw je przetestujemy, zasugerujemy poprawki, następnie zrobimy mu reklamę i sprzedamy go w ramach naszej współpracy.

Trzeba też powiedzieć, że klienci Appsumo często kupują takie rozwiązania “na zaś”, tzn., że jeśli widzą ciekawy produkt (np. chatbot), w dobrej cenie, to kupują go teraz, by móc skorzystać z niego nawet za dwa, trzy lata. Limity kodów pozwalających na pobranie oprogramowania działają na klientów, na prostej psychologicznej zasadzie niedostępności. Klienci chętniej kupują na przyszłość produkt w przystępnej cenie, w którym widzą potencjał i zastosowanie dla swojej działalności. 


Jaki koszt będą ponosili twórcy oprogramowania, którzy będą chcieli wystawić swoje narzędzie na GetStartup? 

Founder będzie rozliczał prowizję za obsługę w GetStartup, od każdego sprzedanego produktu na naszym marketplace. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie dla twórcy, ponieważ dostanie od nas wszystko czego potrzebuje na samym początku – udoskonalenie produktu, reklamę i potencjalnych klientów.


 

Jaki jest Twój cel w postawieniu polskiego Appsumo? 

Bardzo chciałbym pomóc młodym twórcom, którzy są na etapie prezentacji swojego produktu, mają mały budżet na start i nie wiedzą jak mają zrobić marketing. Chciałbym też, aby nasze środowisko startupowe nie dzieliło się na tych którzy osiągnęli sukces i na tych, którzy mają fajny produkt, ale nikt o nim nie słyszał, bo nie ma na to pieniędzy. Moim celem jest również stworzenie miejsca dla odbiorców Internetu, którzy potrzebują oprogramowania lub e-booka  i po wpisaniu w naszą wyszukiwarkę, np. hasła “CRM”, znajdą listę ciekawych CRMów, z których będą mogli skorzystać w atrakcyjnej cenie.  


Jak długo będziesz promował dany startup na GetStartup?

Na stronie głównej GetStartup będą widniały oferty ograniczone czasowo. Filmy promocyjne będą wyświetlały się tam przez 4-8 tygodni i po tym czasie ich wizytówka zniknie ze strony głównej, co nie znaczy, że usuniemy ją z naszej platformy na zawsze. Wizytówka firmy w okrojonej wersji, będzie nadal widoczna w naszym marketplace ale będzie ograniczona limitem kodów. Po tych 8 tygodniach, użytkownicy Getstartup.page będą mogli wykupić sobie to oprogramowanie ale już w normalnej cenie. 


Co jeszcze zyskają Foundersi dzięki GetStartup? 

Chcę, aby GetStartup był atrakcyjnym  miejscem, które będzie często odwiedzane przez przedstawicieli Funduszy Inwestycyjnych. Mam nadzieję, że dzięki skupieniu wielu ofert z innowacyjnymi rozwiązaniami w jednym miejscu, ich twórcy zyskają szansę na zauważenie ich potencjału przez przedstawicieli VC, inwestorów czy “Aniołów Biznesu”, którzy bardzo chętnie odwiedzają takie miejsca i szukają talentów, w które warto zainwestować.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl