Marketing i Biznes Start-up zone Chcesz być dobrym przedsiębiorcą? Korzystaj z możliwości narzędzi do monitoringu Internetu i analizy danych

Chcesz być dobrym przedsiębiorcą? Korzystaj z możliwości narzędzi do monitoringu Internetu i analizy danych

Chcesz być dobrym przedsiębiorcą? Korzystaj z możliwości narzędzi do monitoringu Internetu i analizy danych

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Założenie firmy to odważna decyzja, nierzadko rzutująca na dalsze życie przedsiębiorcy. W sieci istnieje mnóstwo poradników, zwracających uwagę na to, jakie kroki należy poczynić przed otworzeniem własnego biznesu. Mało kto podaje jednak gotowy klucz do sukcesu, a spełnienie wszystkich warunków przed założeniem firmy często graniczy z cudem. Dziś, chciałabym wspomnieć o pewnym środku, który oszczędza czas przedsiębiorców – narzędziu do monitorowania treści, znajdujących się w Internecie. O ile większość z nas słyszało o tego typu usługach, o tyle wykorzystywanie tych danych, zwłaszcza w pogłębionych analizach nie jest już tak popularne. Co zatem zyskasz dzięki takiej wiedzy?

Poznasz rynek

Przed podjęciem decyzji na temat wprowadzenia danej usługi czy produktu na rynek warto zrobić rozeznanie. Nie od dziś wiadomo, że sieć to jedno z najbardziej wiarygodnych źródeł wiedzy, zwłaszcza na temat kryzysów marki. Narzędzia do monitorowania ułatwiają research, skupiając w jednym miejscu najważniejsze informacje na temat danej grupy produktowej czy usługi. Korzystając z nich nie ominą nas zatem tak istotne informacje jak problemy, z którymi na co dzień borykają się użytkownicy.

Wyobraźmy sobie na przykład nowo otwarte biuro turystyczne, które dopiero podejmuje decyzję o oferowanych kierunkach wycieczek. Przedwstępna analiza na temat miejsc postrzeganych przez internautów jako bezpieczne pozwoli touroperatorom na dobór adekwatnych miejsc destynacji do swojej oferty.

social monitoring

Ryzyko zamachów i niestabilna sytuacja polityczna wielu państw, niekorzystnie wpływa na postrzeganie tych obszarów jako potencjalnych celów podróży. Warto posiadać zatem informację, który kraj jest uważany przez internautów jako bezpieczny, a którego w ich mniemaniu należy unikać.

Pozostając w tematyce turystycznej trzeba zwrócić uwagę na możliwe obszary pogłębień danych. Sama wiedza na temat kierunków postrzeganych jako bezpieczne może okazać się niewystarczająca – warto ją poszerzyć, chociażby o aspekty, decydujące o wyborze hotelu.

social monitoring

Wybór hotelu to dla wielu internautów często kluczowa decyzja. To w nim spędzą bowiem większość swojego urlopu. Jakie aspekty są więc ważne, a jakie mniej istotne dla potencjalnych klientów? Warto mieć takie informacje na uwadze, chociażby po to, aby w ofercie móc eksponować to, co dla użytkowników odgrywa największą rolę.

Dowiesz się więcej na temat konkurencji

W dzisiejszych czasach ciężko znaleźć dziedzinę, w której bylibyśmy pionierami. Konkurencję można spotkać tuż za rogiem, i bez znaczenia jest tu fakt czy otwieramy piekarnię czy agencję reklamową. Nie ma w tym oczywiście nic złego, bo obecność marek konkurencyjnych mobilizuje do działania, ale pod jednym warunkiem – musimy znać ich „na wylot”. Monitoring sprawdza się tu znakomicie. Wystarczy mieć na oku interesujące nas podmioty, dowiedzieć się na co narzekają ich klienci, a co najważniejsze – umieć tą wiedzę umiejętnie wykorzystać. I tak na przykład – nowa marka, specjalizująca się w produkcji szamponów, swoje wyjście na rynek powinna poprzedzić dogłębną analizą danych, uzyskując np. informację o poszukiwanych i niepożądanych składnikach kosmetyków konkurencji.

social monitoring

Unikniesz kryzysów

Każdej firmie, a zwłaszcza tej, będącej na początku drogi może przydarzyć się kryzys. Ważne jest zatem, aby w porę móc zareagować i przeprosić niezadowolonego klienta. Liczy się czas reakcji, bo im mniej osób dowie się o problemie, tym lepiej. W sieci szybkość rozprzestrzeniania informacji jest zaskakująca. Jak więc uniknąć niepotrzebnego stresu? Używając alertów, czyli powiadomień mailowych. Ich precyzyjne zaprogramowanie np. na nagły wzrost treści negatywnych, przyspieszy reakcję, nierzadko wyprzedzając życzliwego kolegę, który doniesie nam o naszych problemach.

O ile ustawienie alertów to rzecz prosta i bez problemu poradzi sobie z nią każdy, o tyle dotarcie do pogłębionych danych, takich jak aspekty hoteli, wymaga wiedzy zakrawającej o statystykę i socjologię. Warto więc zlecać takie działania profesjonalistom. Tylko wtedy będziemy mieć pewność, że otrzymamy wnioski i rekomendacje oparte na reprezentatywnych danych.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/monitoring-internetu

https://marketingibiznes.pl/social-media/komunikatory-przyszlosc-social-media

TOP 5 social media news ostatniego tygodnia

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl