Marketing i Biznes Social media Waga strategii marki w planowaniu działań social media

Waga strategii marki w planowaniu działań social media

Podstawą dobrze i efektywnie prowadzonych mediów społecznościowych jest działanie według wcześniej ustalonego harmonogramu i jego skrupulatne realizowanie. Harmonogram publikacji jest jak mapa, dzięki której nie stracisz orientacji, motywacji i łatwiej osiągniesz obrany cel biznesowy.

Waga strategii marki w planowaniu działań social media
Dlaczego strategia marki jest ważna przy planowaniu działań social media? Prawidłowa strategia social media. Co powinna zawierać? Planowanie działań w social mediach na podstawie strategii marki

Nieformalne spotkanie dla przedsiębiorców

Sprawdź Founders Beer!

Prowadząc social media według odpowiedniej strategii, możesz uniknąć wielu błędów, a w Twoją pracę nie wtargnie niepotrzebny chaos. Jednocześnie możesz liczyć na zdecydowanie wyższą skuteczność publikowanych treści.

Planowane działania powinny być zgodne ze strategią marki

Opracowanie strategii marki jest pierwszym krokiem do zbudowania efektywnego planu działania w social mediach. Strategia wesprze działania sprzedażowe i wizerunkowe Twojej firmy, a przede wszystkim pozwoli zachować porządek przy wyznaczaniu kierunku rozwoju. Jest inspiracją, drogowskazem i znaczącym punktem odniesienia. Jednocześnie pozwoli sprecyzować Twój cel biznesowy, a tym samym dotrzeć do właściwej grupy odbiorców.

Pytanie nie powinno więc brzmieć: „Czy posiadasz strategię marki?” tylko „Dlaczego jej jeszcze nie stworzyłeś?”.

Przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia social media jest szansą na rozwój prowadzonego profilu społecznościowego. Tutaj nie ma miejsca na przypadkowe treści i posty.

Mogą Cię zainteresować

Jakie elementy powinna zawierać prawidłowa strategia social media?

Przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia social media ustala cele, planuje ich realizację, określa wykonanie odpowiednich działań, ocenia i narzuca kierunek zmiany w razie potrzeby.

Elementy strategii social media umożliwiają wyciągnięcie wielu ważnych wniosków i zbudowaniu na nich mocnego i skutecznego planu działania w social mediach. Prawidłowo zbudowana strategia marki składa się z elementów, które znajdziesz poniżej.

Analiza sytuacji wyjściowej marki jest to lista dotychczasowych działań firmy oraz jej konkurencji. Po wykonaniu analizy dowiesz się, jakie kroki przynosiły oczekiwane rezultaty, a które nie. Wyciągnij wnioski i stwórz konkretne plany na przyszłość.

Określenie potrzeb i celów biznesowych, jakie chce firma osiągnąć poprzez działania w mediach społecznościowych. Przykładowe cele to m.in. zdobycie rozpoznawalności marki, zwiększenie zasięgów, leadów czy liczba sprzedanych produktów, a także działania employer brandingowe. To także określenie ilości przejść na naszą stronę WWW, czas na niej spędzony oraz wysokość konwersji.

Identyfikacja grupy docelowej wraz z personami, czyli stworzenie profilu klienta idealnego firmy. Do kogo kierowane są nasze produkty czy usługi? W jakim są wieku? Czy ważna jest płeć? A może konkretny zawód? Warto odpowiedzieć sobie na te pytania, zanim zaczniemy pisać treści w social mediach.

Opracowanie komunikacji marki dla konkretnej grupy docelowej. Odpowiedz sobie na pytanie. Co chcesz przekazać? Jaki temat poruszyć? W jaki sposób? Na którym kanale społecznościowym? Odpowiednie przekazy dla konkretnych osób odgrywają kluczową rolę podczas komunikacji.

Przygotowanie spójnej graficznie identyfikacji marki jest bardzo istotne z punktu zapamiętywalności i stricte zwiększania świadomości marki. Ściśle określony styl sprawia, że jesteśmy postrzegani jako marka trzymająca się jasno wytyczonego kursu. Logo, kolorystyka, fonty, zdjęcia, ikony to wszystko wpływa na pierwsze wrażenie. Należy zrobić wszystko, by było ono jak najlepsze, a marka zapadała w pamięć.

Weryfikacja metody dotarcia do osób, czyli ustalenie, w jakich serwisach społecznościowych ma znaleźć się nasza maka. Odszukaj miejsce, w którym znajduje się Twoja grupa docelowa bądź stwórz miejsce w sieci, które tę grupę do Ciebie przyciągnie – co jest znacznie trudniejszym zadaniem. To dobry czas na ustalenie budżetów, czy tematów, które chcemy poruszać.

Zadbanie o analitykę i sposób weryfikacji działań. Zdarzają się sytuacje, gdy nasze plany zostały mocno zweryfikowane przez naszych klientów. Kluczowe jest, by sprawdzać, analizować, a następnie ulepszać to, co się nie sprawdza. Oceń swoje działania w mediach społecznościowych i na bieżąco wyciągaj wnioski. Bez odpowiednich analiz i regularnego monitorowania statystyk, mierzenie skuteczności Twoich działań może okazać się niemożliwe.

Dobra strategia social media nie powinna odbiegać od całościowego planu marki

Wszystkie zaplanowane działania są integralną częścią, która ma za zadanie wzbudzać zainteresowanie i zaufanie, a w kolejnym etapie, nakłaniać do zakupu. Aby tak się stało, konieczna jest dogłębna analiza oparta na twardych danych oraz wiedzy. Osiągniesz w ten sposób konkretne, realne i możliwe do zmierzenia cele. Dlatego tak ważne jest planowanie działań w social mediach na podstawie strategii marki.

Dzięki niej stworzysz miejsce w mediach społecznościowych z konkretnym planem, poznasz konkurencję oraz swoje słabe i mocne strony. Stworzysz plan aktywności w określonym czasie, unikając tego, co w social mediach jest nieakceptowalne – braku reakcji. Twórz, analizuj, sporządzaj wartościowe raporty i wyciągaj z nich wnioski.

Poprawnie stworzona strategia obecności marki w mediach społecznościowych jest kluczem do jej sukcesu. By tworzyć w sieci, należy mieć plan. Jeśli jeszcze go nie masz, najwyższy czas to zrobić.

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl