Marketing i Biznes Social media Największe nadchodzące trendy w social mediach w 2022 roku

Największe nadchodzące trendy w social mediach w 2022 roku

Rok 2021 pokazał nam, że obecność w mediach społecznościowych jest niezbędnym elementem realizowania celów biznesowych. Wiele firm przeniosło swoje działania do sieci. Zarówno niewielcy przedsiębiorcy, jak i duże marki zaczęły poszukiwać potencjalnych klientów właśnie w social mediach.

Największe nadchodzące trendy w social mediach w 2022 roku
Prowadzenie social mediów pomaga zdobywać nowych klientów W najbliższym czasie za 82% ruchu w Internecie będą odpowiadały treści wideo Postaw na grupy tematyczne Social media a e-commerce W 2022 roku zadbaj o transparentność i wiarygodność

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

2022 będzie rokiem zmian w social mediach

Rok 2022 podniesie poprzeczkę wszystkim osobom, które prowadzą profile społecznościowe. Jest to spowodowane ograniczeniem zasięgów organicznych przez platformy społecznościowe oraz nagłym wzrostem liczby profili w trakcie trwania pandemii, a co za tym idzie – zwiększeniem konkurencji. Aby zostać zauważonym w social mediach, należy wykazać się kreatywnością, wiedzą, doświadczeniem, a przede wszystkim elastycznością w dostosowaniu do nowego, mocniej wirtualnego funkcjonowania firm. Etap tworzenia profili w sposób spontaniczny i bez większego planu odszedł raz na zawsze.

W minionym roku mieliśmy do czynienia z dużą, 6-godzinną awarią Facebooka, a także wszystkich podlegających pod niego platform. Przyczyniło się to do ogromnych strat finansowych wielu właścicieli prowadzonych profilów, którzy wyciągnęli z tej sytuacji jeden ważny wniosek: nie należy opierać swoich działań na jednym miejscu w sieci. W 2022 roku dobrą praktyką będzie prowadzenie kilku kanałów społecznościowych.

Inną bardzo ważną informacją jest wzrost stawek za reklamę oraz ograniczenia w targetowaniu, co spowoduje trudniejsze niż dotychczas osiąganie celów reklamowych.

Mogą Cię zainteresować

Jakie trendy będą modne w 2022 roku?

Media społecznościowe rosną w siłę z roku na rok. Prowadzenie profilu pomaga zdobywać nowych klientów, kreować pozycję eksperta, zwiększać świadomość marki, czy ocieplać swój wizerunek. Warto podążać za trendami i możliwościami, jakie udostępniają nam media społecznościowe. Mają one ogromny potencjał, a jedyne co musimy zrobić, to nauczyć się go wykorzystywać. Przygotuj się na nadchodzące trendy w social mediach!

Krótkie i angażujące filmiki

W 2021 roku Tik Tok zdominował rynek i przyciągnął mnóstwo, zwłaszcza młodych, odbiorców. Długo nie musieliśmy czekać na odpowiedź ze strony Instagrama, ponieważ do Polski trafiły Reels. Rolki, to krótkie, kreatywne i angażujące filmiki stworzone na podobieństwo contentu oferowanego przez Tik Toka.

Coś, co jest nowe, automatycznie jest mocniej promowane przez serwisy społecznościowe, dlatego Facebook również zapowiedział wprowadzenie video w formacie 9:16. Format ten będzie zdobywał lepsze wyświetlenia organiczne i wyniki w płatnych kampaniach. Według raportu Cisco, globalnego lidera rozwiązań informatycznych, za 82% ruchu w Internecie będą odpowiadały treści wideo. Najwyższy czas pomyśleć o tym modelu komunikacji.

Grupy na Facebooku i LinkedIn

Od kilku lat grupy na Facebooku i LinkedIn dynamicznie się rozwijają. Istnieje niezliczona ilość grup zrzeszająca osoby o różnych zainteresowaniach. Co rusz powstają grupy: poradnikowe, sprzedażowe, łączące fanów danych przedmiotów lub firm. Możliwości dotarcia do grupy docelowej jest bardzo dużo.

Algorytmy są jednak nieubłagane – aby stworzyć dobrze działającą grupę, niepodważalnie należy znać się na danym temacie. Trzeba się nimi zainteresować. Prowadząc lub uczestnicząc w grupach na Facebooku i LinkedIn firmy zyskają nową przestrzeń do budowania swojego wizerunku oraz oczywistego zwiększania szans na sprzedaż.

Zakupy w social mediach

Zgodnie z licznymi zapowiedziami, w najbliższych latach media społecznościowe jeszcze bardziej zintegrują się ze środowiskiem e-commerce. Już teraz możemy stworzyć sklep, połączyć go ze swoją stroną WWW czy z Shopify, prowadzić sprzedażowe transmisje live oraz tworzyć materiały błyskawiczne, które docierają do konkretnych odbiorców.

Sprzedaż w mediach społecznościowych jest możliwa na wielu płaszczyznach, a segment ten będzie wciąż rosnąć. Firmy będą wykorzystywać relacje na Instagramie, by pokazać pracowników po drugiej stronie ekranu czy proces produkcji. LinkedIn daje nam już teraz ogromne możliwości dla działań B2B mocno wykorzystując social selling. Co przyniesie nam nowy rok? Na pewno nowe możliwości.

W 2022 będzie liczyła się autentyczność

Odbiorcy od dłuższego czasu stawiają na autentyczność. Użytkownicy mediów coraz bardziej cenią skracanie dystansu między nimi a firmą. Wyrazić ją możemy za pomocą zaangażowania marki w społeczne inicjatywy czy połączenie działań z organizacjami non profit.

W 2022 roku będzie liczyć się nurt body positive, brak ostrego retuszu zdjęć, zaangażowanie kobiet i mężczyzn o różnych predyspozycjach i narodowościach w kampaniach reklamowych oraz wsparcie akcji ekologicznych. Ważne będzie pokazanie faktycznego zaangażowania w projekty, na przykład relacja Instagram story podczas sadzenia drzew w parku przez pracowników,  a nie tylko mówienie o tym głośno. Postaw na naturalność w codziennym życiu i działaniu firmy.

Komunikacja marki z odbiorcą to misja

Musimy pamiętać o tym, że w mediach społecznościowych nie chodzi już tylko o samą sprzedaż. Ważne są elementy tworzące całość – oprawa graficzna, budowa świadomości marki, poznanie firmy, jej działań i wartości oraz zbudowanie zaufania. Dopiero końcowym etapem jest pozyskiwanie sprzedaży. Nie samym produktem żyje nasz konsument, W 2022 roku zadbaj o transparentność i wiarygodność.

W 2022 analityka i sztuczna inteligencja będzie dominowała media. Staniemy się świadkami wykorzystania AR i VR do budowania więzi między firmą/marką a odbiorcą. Działania wirtualne będą miały skutek w realnym życiu.

Podążanie za trendami i nowymi możliwościami jest ważne z perspektywy realizacji celów biznesowych.  Nasi odbiorcy oczekują czegoś więcej niż samych treści czy pięknych grafik. Nie jest to łatwe, a konkurencja jest bardzo silna. Efektów nie będziesz w stanie zobaczyć od razu, jednak gdy zbudujesz zaufanie, dostrzeżesz, że media społecznościowe mają ogromną siłę.

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl