Marketing i Biznes Social media Lokowanie produktu w sieci, czyli jak dotrzeć do społeczności wirtualnej

Lokowanie produktu w sieci, czyli jak dotrzeć do społeczności wirtualnej

Lokowanie produktu w sieci, czyli jak dotrzeć do społeczności wirtualnej

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i wyjedź w gronie innych przedsiębiorców na Founders Camp

Wypełnij niezobowiązujący formularz już teraz

Zgodnie z zasadą, że ufamy tylko markom, które znamy, reklamodawcy starają się za wszelką cenę lokować w najbardziej popularnych serialach telewizyjnych, filmach czy programach rozrywkowych. Product placement ma miejsce również w Internecie, gdzie znani chętnie udostępniają przestrzeń na promocję. Liczy się szczerość, naturalność i bezpośredni kontakt z klientem.

Reklamodawcy bardzo chętnie zgadzają się na umieszczenie swojego logotypu na popularnych vlogach ze względu na dużą liczbę subskrybentów oraz ogromne zaangażowanie widzów, co generuje wysoką oglądalność. Często stają się sponsorem wydarzeń, gdyż relacje z nich są chętnie podglądane i komentowanie.

Remigiusz Maciaszek

Tak właśnie zrobił popularny youtuber Remigiusz Maciaszek. Wyruszył w podróż do USA, której sponsorem został producent wody mineralnej Żywiec Zdrój. Na swoim kanale podróżnik umieścił potem kilkuminutową relację, gdzie na początku było, oczywiście, wyeksponowane logo marki.

lokowanie produktu

https://www.youtube.com/user/RockAlone2k

Kolejny filmik pokazuje, że nasze polskie produkty docierają również poza granice naszego kraju. Otóż, podczas wyprawy na Ibizę – Ravgor.TV – w czasie plażowania zajada paluszki Beskidzkie. Pokazuje to, jak wielką możliwość ma Internet. Vloger wypowiada się w języku polskim, ale tekst przetłumaczono na język angielski, co powoduje, że reklama nie ogranicza się w swym dotarciu jedynie do polskich konsumentów. Ma ona więc zasięg globalny, gdyż obejrzą ją widzowie z innych krajów.

lokowanie produktu

Źródło: https://www.youtube.com/user/RavgorTV

AdBuster

W ciekawy sposób ulokował w swym felietonie produkt AdBuster. Już sam tytuł nagrania „Placementy czy plej-smęty” ujawnia widzom markę, czyli sieć Play, tyle że jest to zapis fonetyczny. Autor – w dość energicznym stylu – opowiada o złych lokowaniach produktu w polskich serialach i nagle zaskakuje nas wzmianką o szybkim Internecie LTE, pokazując przy tym urządzenie USB – router.

lokowanie produktu

Na zakończenie zaś wyciąga butelkę piwa Heineken pojawiającego się w serii filmów z Jamesem Bondem i ogłasza konkurs z marką w tle. Niezwykle efektowna opowieść o polskim i amerykańskim product placement również jest reklamą. Oglądający zapamiętuje z tego felietonu dwie marki, co może wpłynąć na ich sprzedaż.

lokowanie produktu

źródło obu screenów: https://www.youtube.com/user/bankowo1

Kiedyś lokowanie produktu istniało tylko w produkcjach filmowych czy telewizyjnych, teraz zaś większą skuteczność osiąga w Internecie, co natychmiast wykorzystali youtuberzy, gdyż daje to jeszcze lepsze efekty. Mechanizm dotarcia staje się bardziej nakierowany na konkretną grupę odbiorców ze względu na specyfikę konkretnego kanału vlogera. Reklama spełnia więc swój cel poprzez umiejętne targetowanie.

Czytaj również:

Marka z „twarzą” – polskie gwiazdy w reklamach

Jak założyć sklep internetowy? 4 decyzje do podjęcia na start

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl