JAK WPROWADZIĆ CONTENT MARKETING W SOCIAL MEDIA

25.05.2016 AUTOR: Paulina Żmijowska

Zdarza się, że social media i content marketing są stosowane zamiennie. Często wynika to z dużego uproszczenia lub chęci zaoszczędzenia czasu na tłumaczenia. Tymczasem oba pojęcia, choć w rzeczywistości się uzupełniają, pełnią odmienne role.

Media społecznościowe stanowią kluczowy element podczas dwóch najważniejszych procesów marketingowych:

1/ Obserwacji odbiorców. Wszystko po to, aby zrozumieć grupę docelową, jej potrzeby, oczekiwania, gusta czy wątpliwości. Pozwala to tworzyć treści, które będą naprawdę interesować i – przede wszystkim – angażować.

2/ Dystrybucji przekazu. Przekazujesz informacje tam, gdzie znajdują się czytelnicy. Content marketing wspomaga dystrybucję przekazu, a płaszczyzna social media jest do tego najbardziej przystosowana.

I choć platformy społecznościowe mogą „pomieścić” wszystkie organizacje, marki                   i przedsiębiorców, nie są dla każdego. Zanim firma zaznaczy swoją obecność w social media, musi wziąć pod uwagę kilka czynników:

TREŚĆ W SOCIAL MEDIA

1/ Blog lub strona internetowa powinny być kluczowym elementem całej strategii marketingowej (w tym strategii social media). To właśnie tam odbiorca znajduje wizytówkę marki, z którą rozpocznie swoją przygodę.

2/ Posiadanie przestarzałej platformy społecznościowej jest gorsze niż brak obecności jej właścicieli. Dlatego tak ważne, aby przed podjęciem decyzji o współistnieniu w przestrzeni social media, upewnić się, czy firma posiada odpowiednie zasoby, narzędzia lub chęci do aktualizowania i kontroli treści.

3/ Strategia. Należy zrozumieć, dlaczego komunikacja w danym miejscu ma przynieść efekty sprzedażowe i/lub wizerunkowe. Odpowiednio zaprojektowany plan to pierwszy krok do dalszego działania.

Rada: Jeśli jesteś nowicjuszem, nie porywaj się na wielkie morza. Zacznij od mniejszych jezior, aby sprawdzić, gdzie znajduje się największa koncentracja twojej grupy docelowej.

Aby wprowadzić dobry content marketing w danym kanale social media, warto postawić sobie następujące pytania:

1/ Jaki jest cel tego kanału?

Trzeba mieć konkretny powód, aby być w danym kanale, w którym zdecydujesz się na publikację treści. Ważnym elementem jest to, że dany content będzie bodźcem do podjęcia kolejnego kroku przez odbiorcę w wybranym procesie zakupowym, np. przenieść uczestnika z Facebooka do formularza Lead Ads, skierować na stronę docelową czy aukcję. Ważna jest świadomość, po co  i dla kogo to robisz.

2/ Czego się spodziewam?

Podobnie, jak wyżej. Wiedza o tym, co chcemy uzyskać jest konieczna, aby prowadzić wartościową komunikację z potencjalnym klientem. Jaka powinna być reakcja naszego rozmówcy? Komentarz, polubienie czy rejestracja na stronie? No właśnie.

3/ Jaka treść?

Dopasowanie treści zależy od danego kanału społecznościowego. Zastanów się, jakie komunikaty są odpowiednie dla danego miejsca i stwórz taki przekaz, który trafi do czytelników. Warto wziąć pod uwagę potrzeby informacyjne osób, które aktywnie uczestniczą na Twitterze, Facebooku czy LinkedInie. Kiedy na Twitterze jesteśmy obecni        w krótkich treściach, na Facebooku trwają złożone dyskusje i szeroka wymiana poglądów.          W tym samym czasie LinkedIn proponuje nowe, biznesowe kreacje i współpracę. Wszystko wymaga odpowiedniej formy przekazu.

4/ Jaki język?

Weź pod uwagę tematy i formę treści, a następnie zadecyduj, w jaki sposób przekazać jej wartość: Zabawnie? Przyjźnie? Intrygująco? Stwórz własny, oryginalny przekaz, który będzie cię odróżniał od konkurencji. I trzymaj się go.

Rada: Twoje cele są kluczem. Od nich rozpocznij podejmowanie decyzji co do zawartości        i przekazu danych mediów społecznościowych. Jeśli planem marketingowym jest zwiększenie abonentów na newsletter, nie ma sensu wrzucać wszystkich postów na Facebooka. Dostosuj i modyfikuj content w taki sposób, aby znaleźć zarówno wartościowych odbiorców, jak  i efektowne rezultaty swoich działań biznesowych. I najważniejsze – bądź odpowiedzialny za to, co robisz. Wszystko tu zostaje, a odbiorca pamięta.

Jak promować trudne branże w social media?

Social media marketing w startupie

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail