Fan Page trenera personalego. Czego tak naprawdę oczekują lajkowicze?

25.05.2016 AUTOR: Jakub Zając

W Październiku zeszłego roku zacząłem prowadzić Fan Page mistrza świata juniorów w kulturystyce klasycznej, Konrada Balcerzaka. Wtedy wydawało mi się, że kluczem do pozyskiwania fanów, a tym samym potencjalnych klientów Konrada jest dzielenie się wiedzą i radami. Niestety nieco się myliłem.

Gdy przejmowałem nadzór nad profilem, Konrad miał niespełna 1000 lajkowiczów. Celem było oczywiście zwiększanie tej liczby, która miała prowadzić  do zwiększania się liczby klientów przychodzących na treningi do Konrada. Warto tutaj zaznaczyć, że zdobycie klientów utrudniał fakt, że Konrad mieszkał i trenował w klubach w podwarszawskim, 45 tysięcznym mieście.

fanpage

By zdobyć jak największą liczbę fanów, chciałem by Konrad dzielił się na fejsbuku swoją wiedzą, pokazywał co je, dawał jakieś porady oraz oczywiście pokazywał swoją sylwetkę.

fanpage

Gdy rozpisywałem sobie plan prowadzenia profilu, jasne było dla mnie, że każdy chce otrzymać coś za darmo, czyli w tym przypadku np. poradę treningową lub dietetyczną. Jak się z czasem okazało, wcale nie tego ludzie oczekiwali.

fanpage

To, co każdy chciał oglądać do sylwetka Konrada. Nic nie miało takiego wzięcia jak zdjęcia, na których widać jego mięśnie, sylwetkę kulturysty, wystające żyły. Początkowo zastanawiałem się czym to jest spowodowane. Może nie wyciągnąłem błyskotliwych wniosków, ale wydaje mi się, że rzecz leży w naszej naturze, czyli w tym, ze każdy z nas chciałby móc pójść na skróty.

fanpage

Oglądamy sylwetkę kulturysty jako motywator oraz inspirację. Myślimy – jemu się udało, to i ja dam radę, lecę na siłownie. Jednak gdzieś tam głęboko w głowie zapala nam się ta żarówka, że to nie jest takie łatwe. Że musimy stosować dietę, odpowiednio trenować, przestrzegać reguł.  I gdy widzimy taki post z poradami dietetycznymi, świadomie lub nieświadomie go omijamy licząc, że same dobre chęci nam wystarczą, by wyglądać jak Konrad. Może uda się na skróty.

fanpage

fanpage

Dlaczego marketingowiec powinien być dobrym analitykiem?

6 podstawowych zasad dobrej komunikacji w social media

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail