Marketing i Biznes Social media 6 narzędzi mediowych na które trzeba zwrócić uwagę prowadząc kampanie Social Paid.

6 narzędzi mediowych na które trzeba zwrócić uwagę prowadząc kampanie Social Paid.

6 narzędzi mediowych na które trzeba zwrócić uwagę prowadząc kampanie Social Paid.

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Prowadzenie fanpage’a na Faceooku ma dziś sens właściwie tylko wtedy gdy przeprowadzamy również kampanie Social Paid – tylko one są w stanie zagwarantować odpowiednie zasięgi. Facebook celowo ogranicza zasięg samych postów zamieszczanych na fanpage’ach by zmusić marki do budowania zasięgu właśnie przez płatne kampanie.

Ostatnie dwanaście miesięcy przyniosło wiele zmian i rewolucji w możliwościach reklamowych jakie pojawiły się na Facebook’u. Niektóre narzędzia są dopiero testowane, Więc możemy być pewni, że  Facebook intensywnie pracuje nad kolejnymi nowościami w obszarze mediów i narzędzi.

Zobacz na jakie narzędzia mediowe  i nośniki warto obecnie zwrócić uwagę:

Kampania Reach & Frequency

  1. to kampania, w której możemy zakupić zasięg i określić częstotliwość wyświetlania nośnika, a także ustalać przy tym konkretne sekwencje – kolejność wyświetlanych komunikatów.

Zalety kampanii:

  • Precyzyjne kontrolowanie zasięgu i wydawanych budżetów
  • Możliwość ustawienia cappingu
  • Ciągłość kilku komunikatów/ Storytelling
  • Możliwość lepszej optymalizacji jeszcze na etapie planowania

Facebook lead ads

to kampania, której celem jest zbieranie leadów.
Dzięki tym reklamom potencjalni klienci mogą pozostawić swoje dane kontaktowe bądź inne informacje, które reklamodawca może wykorzystać w swojej strategii.
Istnieje wiele celów wykorzystania takiej kampanii, np.:

– newsletter (preferencja informacji, godziny otrzymywania)

– formularz z pytaniami (aby poznać lepiej swoich odbiorców)

– wnioski, zamówienia w przedsprzedaży czy rejestracje

– zapisy na promocje, kupony, oferty

– konkursy (odpowiedzi w konkursie)

– zapytanie ofertowe dotyczące np. ubezpieczenia

– zapytania ofertowe np. w branży motoryzacyjnej/konfiguracja samochodu

– sampling

– e-book, rejestracja na webinarium

Remarketing dynamiczny (FB product ads)

Dynamiczne reklamy produktów, dzięki którym można promować produkty i usługi, które były już oglądane przez zainteresowane osoby na stronie czy w aplikacji mobilnej.
Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które posiadają duże portfolio produktów. Dlaczego taki format reklam? Przede wszystkim wracamy z reklamą produktów, którymi ktoś już był zainteresowany, a ponadto tylko raz konfigurujemy kampanię, do której automatycznie zasysane są informacje nt. konkretnych produktów czy usług.

Remarketing

Facebook wprowadza możliwość doprecyzowania grupy remarketingowej z osób odwiedzających stronę www o:

– częstotliwość wizyt

– jakości wizyty na stronie (czyli czasu na stronie w sekundach)

– wartości koszyka/ wartości dokonanych zakupów

Ponadto w video remarketingu również pojawiły się zmiany, teraz kampanię można kierować do:

– osób, które miały styczność z video przez określony czas (np. 2 sekundy, czy 15 sekund, bądź procent obejrzenia wideo -25%, 50%, 90% itd),

– osób, które miały styczność z video konkretnego dnia (np.2 dni temu, 15 dni temu).

MPA (Reklama karuzelowa)

To nośnik reklamowy, który na Facebooku jest już znany od dawna, jednak bez wątpienia jest jednym z lepszych rozwiązań reklamowych.
Mamy możliwość przedstawienia aż 5 elementów (obrazów/filmów/gifów) w jednej reklamie kierując do różnych podstron na wskazanej witrynie.

Nośnik jest szczególnie doceniany przez np. marki ecommerce.

remarketing

Canva

Stosunkowo nowy nośnik reklamowy dedykowany pod urządzenia mobilne, którego zaletą jest natywność, dostępność i dowolna możliwość konfiguracji[1].

Podsumowanie:

Podstawową zaletą Facebook’a jest możliwość bardzo precyzyjnego targetowania. Kolejną są coraz ciekawsze i wciąż jeszcze efektywne kosztowo narzędzia mediowe, w tym szczególnie te, które uwzględniają segment mobilny

Z kolei samo prowadzenie fanpage’a bez wsparcia mediowego dynamicznie traci na znaczeniu gdyż Facebook robi wszystko, by samo w sobie nie przynosiło efektów, których mogliśmy spodziewać się w przeszłości. Z tej perspektywy Facebook przestaje być platformą bezpośredniej i gratisowej komunikacji, a staje się platformą mediową, z doskonale sprecyzowanymi grupami docelowymi i całym zestaw narzędzi mediowych.

[1](Na facebooku: 1,09 bilion użytkowników dziennie z czego 989 milionów na urządzeniach mobilnych) – http://newsroom.fb.com/company-info/

Czytaj również:

Wywiad z Michałem Sławińskim – organizatorem social media czwartków w Warszawie

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl