Co to jest SEO, czyli o strategicznym rozwoju marki w sieci

12.10.2020 AUTOR: REDAKCJA

Pozycjonowanie SEO to magnes przyciągający wirtualnych odbiorców i zupełnie realne pieniądze. Z działań tych korzystają gracze e-commerce, jak i blogerzy, którzy wiedzą, jak przekuć technologię w zysk.

Na czym polega SEO i dlaczego jest to niezbędny element e-marketingu?

Zakładając, że start strony internetowej jest punktem wyjścia dla handlu w sieci, optymalizacja witryny pod kątem SEO pozwala jej zaistnieć wśród całej masy innych przedsięwzięć. Co to jest SEO? Pod pojęciem tym kryją się działania w samym serwisie (on-site SEO), jak i poza nim (off-site SEO) wykorzystujące technologię i przyzwyczajenia internautów w celu zwiększenia widoczności marki w sieci.

Kluczem do zrozumienia SEO jest wirtualny ruch organiczny. Internauta zainteresowany zakupem nieruchomości, przepisem na deser lub usługą beauty potrzebnych informacji poszukuje w przeglądarce internetowej Bing, Yahoo czy Google. Wyniki nie są przypadkowe i zależą od kroków optymalizacyjnych.

W skrócie: im skuteczniejsze SEO, tym wyższy ranking zdobywa witryna, więcej osób przegląda jej zawartość, a rozpoznawalność marki, sprzedaż towarów bądź usług rosną z czasem. Wszystko to bez znaczących nakładów finansowych na reklamę, dzięki czemu SEO to absolutna konieczność, jeśli od marketingu internetowego oczekuje się skuteczności.

Wysoka pozycja z SEO – jak zwiększyć udział witryny w wynikach wyszukiwania?

Większość optymalizacji dotyczy Google. To właśnie ta przeglądarka odpowiada za ponad 90% wszystkich zapytań w sieci, przynosząc ogromne zyski dla właścicieli blogów, sklepów internetowych i marek, którzy postawili grać zgodnie z regułami algorytmu wyszukiwania.

Wejście do pierwszej dziesiątki – magicznego top 10 wyników wyszukiwania – jest wyzwaniem, gdyż pozycja w Google zależy od ponad 200 czynników rankingowych. SEO bierze je pod uwagę, dostosowując witrynę zarówno pod kątem kodu HTML, contentu na stronie czy otoczenia rynkowego, jak i choćby poprawnego linkowania z witryn zewnętrznych.

Przykładowe elementy optymalizowane w SEO (szerzej omówione na blogu Zgred.pl):

  • semantyka kodu witryny (np. prawidłowe użycie znaczników i sekcji meta),
  • dobór i nasycenie treści słowami kluczowymi,
  • link building (wewnętrzny i zewnętrzny),
  • nawigacja na stronie,
  • zawartość wizualna.

Publikacja zdjęcia produktu może mieć korzystne skutki dla rankingu witryny, jak i przyczynić się do jej spadku w wynikach wyszukiwania. Wszystko zależy od tego, czy optymalizacja pliku (np. kompresja czy oznaczenie jego atrybutu) została przeprowadzona zgodnie ze standardami SEO.

Pozycjonowaniem warto zainteresować się możliwie szybko, gdyż optymalizacja witryny na wczesnym etapie jej rozwoju jest zwyczajnie tańsza i bardziej efektywna niż usuwanie powtarzających się błędów.

Ciemne i jasne strony SEO – co warto wiedzieć przed rozpoczęciem działań?

Współczesne algorytmy wyszukiwania cechuje wysoka skuteczność i wszelkie próby manipulacji mogą skutkować nawet całkowitym wykluczeniem strony z wyników wyszukiwania. Niedopuszczalne jest zwłaszcza użycie tzw. nienaturalnych linków (sztuczny, szybki przyrost linków zwrotnych), spamu, kopiowanie zawartości czy upychanie słów kluczowych w niskiej jakości opisach.

Z tego powodu działania SEO warto zlecić wyspecjalizowanej firmie, która wykona profesjonalny audyt zarówno przed optymalizacją, jak i w jej trakcie, by w sposób dynamiczny reagować na działania konkurencji czy częste zmiany algorytmów wyszukiwania.

Przedsiębiorcy zainteresowani pozycjonowaniem muszą uzbroić się w cierpliwość – spektakularne efekty wypracowuje się po wielu miesiącach, a nawet latach konsekwentnych działań. Rachunek zysków i strat pokazuje jednak ogromną przewagę SEO nad reklamą płatną, co powinno ostatecznie przekonać drobnych przedsiębiorców i duże marki do zainteresowania się tematem.


Artykuł sponorowany

Do góry!

Polecane artykuły

19.10.2020

Sklepy internetowe w dobie pandemii

07.10.2020

Jak skalować i dbać o globalny rozwój aplikacji ...