SEO (Search Engine Optimization) to dziedzina marketingu internetowego, bez której obecnie nie może obejść się żaden e-commerce, jeżeli jego celem jest promocja na rynku online i dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców i potencjalnych klientów.
W czasach kiedy pojęcie optymalizacji strony pod wytyczne wyszukiwarki Google jest coraz lepiej i powszechniej rozumiane, a na złożone działania SEO zarówno małe firmy, jak i duże korporacje przeznaczają coraz więcej środków, Ty uważasz jednak, że nie jest ci ono do niczego potrzebne i doskonale poradzisz sobie na rynku wyszukiwarek.
Jeżeli nie jesteś konstruktorem nowego samochodu elektrycznego o zasięgu ponad 500 km lub nie zajmujesz się konstrukcją rakiet, które potrafią samodzielnie wrócić z orbity na ziemię, to trzeba przyznać, że nie brak ci odwagi i można cię zaliczyć do naprawdę wąskiego i elitarnego grona przedsiębiorców.
Spróbujmy więc zagłębić się w prawdopodobne przyczyny, dla których możesz uważać, że Twoja firma NIE potrzebuje SEO.
#1 Nie chcesz / Nie potrzebujesz nowych klientów
Umówmy się, że powiedzenie „nasz klient nasz pan” nie zawsze się sprawdza i wielu klientów ma dziś bardzo wygórowane wymagania. Chcą kupować tanio i szybko, załatwiając wszystko bez wychodzenia z domu. Wysyłają maile, dzwonią, dopytują o produkty i generalnie zwracają Ci głowę. Taki klient to dla Ciebie duży problem dlatego nie chcesz go w swoim sklepie.
W tym czasie jednak Twoja konkurencja może mieć nieco odmienne zdanie i każdy nowy użytkownik odwiedzający stronę internetową, traktowany jest jako potencjalny klient. Odpowiednio skonstruowana kampania SEO, targetowana na konwertujące słowa kluczowe związane z działalnością twojego biznesu czy oferowanych produktów i usług to doskonały sposób na przyciągnięcie na stronę nowych użytkowników, którzy aktualnie poszukują tego, co możesz im zaoferować.
Źródło: Google Analytics
#2 Uważasz, że SEO nie sprzedaje
Trudno z Tobą polemizować, bowiem takie stwierdzenie można wysnuć jedynie na bazie własnych, wnikliwych badań i surowych danych statystycznych. W innym przypadku tego typu opinia może powstać chyba jedynie na podstawie wróżb i czarnej magii, z czym nie chcemy mieć do czynienia…
Zamiast na domysłach skupmy się jednak na faktach, a te jasno wskazują, że SEO plasuje się w ścisłej czołówce działań marketingowych z największym ROI (zwrotem z inwestycji).
Źródło: https://www.marketingcharts.com/featured-76751
Cytując Search Engine Journal „93% of online experiences begin with a search engine” zatem potęga wyszukiwarki internetowej jest trudna do zbagatelizowania, a nie wykorzystując jej potencjału de facto podcinamy swojej firmie skrzydła i odcinamy się od ogromnego wolumenu użytkowników, którzy każdego dnia wyszukują konkretne frazy kluczowe w wyszukiwarce. SEO to inwestycja, która z czasem może przynieść Twojej firmie wymierne i bardzo namacalne korzyści.
#3 Nie dbasz o rentowność swojej firmy
Nie każdy jest fanem oszczędzania i wybierania najbardziej efektywnych działań promocyjnych. Nie każdy też musi zgadzać się na inwestowanie swoich pieniędzy tylko po to, by uzyskane efekty przyniosły mu tych pieniędzy jeszcze więcej.
SEO jak każda inna dziedzina marketingu wymaga wkładu finansowego, jednak w przeciwieństwie do wielu nietrafionych inwestycji, systematyczne i przemyślane działania w wyszukiwarce internetowej mogą przynieść nie tylko zwrot zainwestowanych funduszy, ale i stać się głównym źródłem utrzymania oraz rentowności Twojego biznesu.
Źródło: Google Analytics
SEO oferuje Twojej firmie długofalowe efekty z prowadzonych działań, zatem z czasem nakłady na kampanie promocyjną w wyszukiwarce zwrócą Ci się z nawiązką. Warto również mieć na uwadze, że wyniki organiczne w wyszukiwarce nie pobierają opłaty za pojedyncze kliknięcia, zatem nie ważne czy użytkownik wyszukiwarki odwiedzi naszą stronę raz czy sto razy. Za wynik organiczny nie płacisz NIC!
#4 Nie chcesz być lepszym od swojej konkurencji
Nie ważne, że internauci poszukujący usług lub produktów, które możesz im zaoferować trafiają do konkurencji, której strona wyświetla się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Nie ważne, że Twoja konkurencja stale się rozwija i znajduje nowe sposoby na zainteresowanie swoją ofertą nowych, potencjalnych klientów. Ważne, że Twój biznes ma niewielu lecz wiernych klientów, na których zawsze możesz liczyć i dzięki którym „jakoś to będzie”.
Dzięki szerokim predyspozycjom dotarcia do odbiorców i użytkowników wyszukiwarek internetowych, SEO pozwoli Ci się wyróżnić i wypromować wśród konkretnej grupy docelowej. SEO jako optymalizacja stron internetowych pozwoli Ci również przygotować swój serwis tak, by nie tylko wyświetlał się on na wybrane frazy kluczowe na pierwszej stronie w Google, ale i wyeksponował Twoją wyjątkową ofertę, zachęcając użytkownika do stania się Twoim nowym wiernym klientem.
Strategiczne działania SEO pozwolą Twojej firmie adaptować się do dynamicznie zmieniających się warunków w Internecie, oferując klientom lepsze rozwiązania niż te dostępne u Twoich konkurentów. Warto również mieć na uwadze to, że „81% użytkowników używa wyszukiwarki zanim dokona zakupu”, zatem dotarcie do tej konkretnej grupy użytkowników może być kluczem do stałego i dynamicznego wzrostu Twojego biznesu.
#5 Nie wierzysz w moc wyszukiwarki internetowej
Jeżeli do tej pory jedyną formą promocji twojej firmy były ulotki rozdawane na ulicach lub ogłoszenia przyklejane na lokalnym słupie ogłoszeniowym to nic dziwnego, że nie dopuszczasz do siebie myśli o tym, jakoby istniało bardziej skuteczne narzędzie dotarcia do klienta.
Wyszukiwarka Google w Polsce w roku 2017 posiadała 97,73% udziałów w rynku wyszukiwarek internetowych.
Źródło: http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland/#yearly-2017-2017-bar
Nie ważne zatem jakie masz zdanie o Google, czy lubisz tę wyszukiwarkę czy nie. Jej dominacja na rynku zarówno polskim jak i globalnym jest niepodważalna, dlatego jeżeli chcesz zaistnieć w wynikach wyszukiwania lepiej przeprosić się z gigantem z Mountain View i planować swoje działania tak, by GoogleBot polubił Twoją stronę internetową.
Źródło: http://www.infographics4marketing.net/2017/03/global-search-engine-market-share-2017.html
Aby jeszcze lepiej zobrazować skalę działalności wyszukiwarki, warto mieć na uwadze fakt, że dziennie wyszukiwarka Google przetwarza ponad 3,5 miliarda zapytań, zatem zdecydowanie warto by część z nich dotyczyła produktów i usług, które możesz zaoferować swoim klientom.
#6 Nie dbasz o stałą promocję swojej firmy / marki
Twoim zdaniem klienci, którzy raz usłyszeli o twojej firmie zapamiętają ją do końca życia? Gratulujemy! Twoje usługi muszą być na naprawdę wysokim poziomie, zatem nie marnuj czasu na akcje promocyjne i zwiększanie zasięgu swojej marki.
Niemniej jednak jeśli nie należysz do grona tych szczęśliwców, których produkt nie wymaga promocji, to SEO jest dla ciebie idealnym rozwiązaniem.
Strategia ukierunkowana na precyzyjnie dobrane frazy kluczowe oraz przemyślany proces optymalizacji Twojej strony internetowej pozwoli na dynamiczny i stały wzrost indeksacji serwisu w wynikach wyszukiwania. Im więcej fraz kluczowych znajdzie się w indeksie wyszukiwarki Google tym większe prawdopodobieństwo tego, że Twoją stronę odnajdą potencjalni klienci.
#7 Uważasz, że w wynikach wyszukiwania nie ma już dla ciebie miejsca
Internet to dla ciebie hermetycznie zamknięte pudełko, które pomieści tylko ograniczoną liczbę stron, zatem uważasz, że nie ma w nim już miejsca na Twój biznes?
Nic bardziej mylnego! Bowiem nawet relatywnie mały gracz na rynku może doskonale radzić sobie w wynikach wyszukiwania w swojej branży.
Mimo, że Google od czasu do czasu lubi wprowadzać zmiany i zamiast 10 organicznych wyników na stronie wyszukiwania wyświetla ich, np. 7 to w każdej branży znajdzie się miejsce na Twoją witrynę. Google to wyszukiwarka stale ucząca się i zmieniająca się, której zadaniem jest wyświetlanie użytkownikom jak najlepszych wyników, dopasowanych do intencji wyszukującego. W związku z tym cały czas poszukuje witryn, które doskonale odpowiadają na konkretne zapytania.
Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi, dlatego praca nad serwisem powinna stanowić stały element w strategii rozwoju, nie tylko wizerunkowej, ale i zwiększającej potencjał biznesowy firmy.
Twój produkt zaprezentowany w sposób unikalny, a jednocześnie oferujący użytkownikowi pełne spektrum niezbędnych informacji może z powodzeniem stanąć w szranki z największymi graczami w branży i pozycjonować się na bardzo konkurencyjne słowa kluczowe.
Ta treść powstała przy współpracy z agencją JU
Jeżeli nadal uważasz, że SEO jest Ci całkowicie niepotrzebne i Twój biznes doskonale poradzi sobie w sieci bez niego to daj nam znać, z pewnością przekonamy Cię, że SEO może przynieść Twojej firmie wiele korzyści.
JU Agencja
Zostaw komentarz