Asiu powiedź mi, jak to jest, że tak mało kobiet staje się przedsiębiorcami, walczy o najwyższe cele biznesowe itd. Ostatnio w moje ręce wpadła statystyka, że na świecie jest więcej mężczyzn o imieniu John, którzy prowadzą duże firmy, niż wszystkich kobiet razem wziętych. Czemu tak jest?
Jeśli patrzymy na rodzimy rynek – to statystyki pokazują, że Polki są w czołówce Unii Europejskiej pod względem przedsiębiorczości. Jedna trzecia polskich przedsiębiorców to kobiety pracujące na własny rachunek. Nie oznacza to jednak, że nie ma utrudnień w tym obszarze. Kobiety pomimo swojego olbrzymiego rynkowego potencjału są dla instytucji finansowych, od których mogłyby pozyskać kapitał na rozwój, mało widoczne. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest na przykład to, że banki postrzegają biznesy kobiet jako bardziej ryzykowne, przez to, że w większym stopniu niż mężczyźni działają w branżach o niskim potencjalnie wzrostu np. usługi edukacyjne, czy kosmetyczne. Czas to zmienić i na szczęście to się dzieje.
Agencja PR, która jest wyspecjalizowana w wąskim targecie – kobiet. Czy nie jest to zbyt duże ograniczanie swojego rynku?
Odpowiadając na to pytanie, odniosę się do określenia, którego użyłaś – specjalizacja. Jestem przekonana, że podmioty, które specjalizują się w konkretnym czy to targecie czy obszarze będą coraz bardziej pożądane przez odbiorców, dlatego, że dają gwarancję doskonałej znajomości materii, w której operują, a w dodatku – tak, jak w przypadku mojej firmy Beauty Management – powstają często z ogromnej pasji właśnie do konkretnej specjalizacji, co stanowi niekwestionowaną wartość dodaną dla klienta. Obserwuję wzrostowy trend związany ze specjalizowaniem się podmiotów nawet w najbardziej niszowych obszarach, ponieważ tego oczekuje dziś rynek. To tak, jak z wyborem lekarza – jeśli chcemy poprawić sobie nos, nie idziemy do chirurga, idziemy do chirurga plastycznego i w dodatku wyspecjalizowanego właśnie w operacji tej części twarzy.
Reklama vs PR. I dlaczego właśnie PR? 🙂
Absolutnie jedno nie wyklucza drugiego. Łącząc działania w tych dwóch obszarach można wypracować synergię, która skutecznie zrealizuje założone cele biznesowe.
Jesteście młodą firmą, wyobraź sobie sytuację, że przychodzi do Ciebie inwestor i daje Ci na rozwój 100 tysięcy złotych, na co przeznaczasz pieniądze?
Na opracowanie i wdrożenie unikalnych narzędzi, które stanowiłyby uzupełnienie oferty Beauty Management.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/pr/marko-mow-do-kobiet-wywiad-z-joanna-stopyra-beauty-management
Zostaw komentarz