Wywiad z Joanną Stopyrą -Beauty Management

28.05.2016 AUTORZY: Joanna Stopyra, Michał Bąk,

Asiu powiedź mi, jak to jest, że tak mało kobiet staje się przedsiębiorcami, walczy o najwyższe cele biznesowe itd. Ostatnio w moje ręce wpadła statystyka, że na świecie jest więcej mężczyzn o imieniu John, którzy prowadzą duże firmy, niż wszystkich kobiet razem wziętych. Czemu tak jest?

Jeśli patrzymy na rodzimy rynek – to statystyki pokazują, że Polki są w czołówce Unii Europejskiej pod względem przedsiębiorczości. Jedna trzecia polskich przedsiębiorców to kobiety pracujące na własny rachunek. Nie oznacza to jednak, że nie ma utrudnień w tym obszarze. Kobiety pomimo swojego olbrzymiego rynkowego potencjału są dla instytucji finansowych, od których mogłyby pozyskać kapitał na rozwój,  mało widoczne.  Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest na przykład to, że banki postrzegają biznesy kobiet jako bardziej ryzykowne, przez to, że w większym stopniu niż mężczyźni działają w branżach o niskim potencjalnie wzrostu np. usługi edukacyjne, czy kosmetyczne. Czas to zmienić i na szczęście to się dzieje.

Agencja PR, która jest wyspecjalizowana w wąskim targecie – kobiet. Czy nie jest to zbyt duże ograniczanie swojego rynku?

Odpowiadając na to pytanie, odniosę się do określenia, którego użyłaś – specjalizacja. Jestem przekonana, że podmioty, które specjalizują się w konkretnym czy to targecie czy obszarze będą coraz bardziej pożądane przez odbiorców, dlatego, że dają gwarancję doskonałej znajomości materii, w której operują, a w dodatku – tak, jak w przypadku mojej firmy Beauty Management – powstają często z ogromnej pasji właśnie do konkretnej specjalizacji, co stanowi niekwestionowaną wartość dodaną dla klienta. Obserwuję wzrostowy trend związany ze specjalizowaniem się podmiotów nawet w najbardziej niszowych obszarach, ponieważ tego oczekuje dziś rynek. To tak, jak z wyborem  lekarza – jeśli chcemy poprawić sobie nos, nie idziemy do chirurga, idziemy do chirurga plastycznego i w dodatku wyspecjalizowanego właśnie w operacji tej części twarzy.

Reklama vs PR. I dlaczego właśnie PR? 🙂

Absolutnie jedno nie wyklucza drugiego. Łącząc działania w tych dwóch obszarach można wypracować synergię, która skutecznie zrealizuje założone cele biznesowe.

Jesteście młodą firmą, wyobraź sobie sytuację, że przychodzi do Ciebie inwestor i daje Ci na rozwój 100 tysięcy złotych, na co przeznaczasz pieniądze?

Na opracowanie i wdrożenie unikalnych narzędzi, które stanowiłyby uzupełnienie oferty Beauty Management.

 

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/marko-mow-do-kobiet-wywiad-z-joanna-stopyra-beauty-management

Content Marketing od podszewki

Kto pyta, nie błądzi!

 

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail