Menedżer czy lider? Jaką marką jesteś?

05.09.2016 AUTOR: Izabela Wolyniec-Sobczak

Z pojęciem marki lidera spotykamy się we współczesnym świecie coraz częściej. Większość firm dostrzega potrzebę posiadania w swoim zespole nie „po prostu” menedżerów, ale przede wszystkim liderów, bo gwarantują rozwój i sukces firmy.

Marka lidera ma zastosowanie nie tylko w biznesie, ale również w polityce, mediach, medycynie i wielu innych dziedzinach. Każdy specjalista czy ekspert chce być liderem w swojej branży.

Przyjrzyjmy się zatem czym wyróżnia się lider? Co stoi za tą tak pożądaną marką osobistą?

Lider przede wszystkim ma wizję i potrafi pociągnąć za sobą innych. Lider  inspiruje swoimi pomysłami do działań, do zmian, wyznacza kierunek tych zmian oraz potrafi przekonująco przekazać wizję i opisać zmianę, do której dąży. Lider wie, że ludzie angażują się we wspólne działania wtedy, gdy znają i rozumieją ich cel, mają wpływ na podejmowane decyzje i wiedzą, że ich praca jest doceniana.

Lider to ktoś, kto wychodzi przed szereg, aby działać tam, gdzie ścieżki są jeszcze nie wydeptane. Jego zadaniem jest pociągnąć za sobą innych, do samodzielnego myślenia, a nie tylko naśladowania czy wykonywania poleceń.

Lider potrafi budować trwałe relacje, ma sieć kontaktów, zna rynek na którym działa. Jest osobą szanowaną i lubianą

Lider nie działa sam, tylko buduje zespół i angażuje każdego członka zespołu do współpracy. Umie rozdzielić zadania w zespole zgodnie z kompetencjami każdej osoby. Jest także otwarty na opinie innych, uważnie słucha współpracowników. Nie wymusza zgody jeśli ktoś ma inne zdanie, raczej dyskutuje starając się zrozumieć drugą stronę.

Jest mentorem i coachem. Dba o rozwój współpracowników, bo jest świadomy tego, że na sukces pracuje cały zespół i od kompetencji zespołu zależy sukces prowadzonych projektów. Regularnie motywuje pracowników poprzez uznanie dla ich pracy.

Lider jest autorytetem i cieszy się zaufaniem pracowników, a przecież autorytet i zaufanie to jedne z najważniejszych wyznaczników silnej marki osobistej. Potrafi również przyznać się do błędu i to nie umniejsza Jego autorytetu. Nie jest wszystkowiedzący, dlatego stale się uczy, również od swojego zespołu nie ma problemu z tym, że podwładny jest w czymś lepszy, tylko docenia to i wykorzystuje w pracy.

Ważną cechą każdej marki osobistej, również marki lidera,  jest spójność. Zatem lider musi być spójny w tym co robi i mówi zarówno na gruncie zawodowym jak i prywatnym.

Jak widać z powyższego opisu, nie jest łatwo być liderem, bo wiąże się to z szeregiem cech i umiejętności, które tworzą spójną markę przywództwa. Szef, który jest liderem, jest bardzo cennym przełożonym. Szef to ważna osoba w życiu każdego pracownika, bo przecież w pracy spędzamy przysłowiowe „pół życia”. Nasze życie zawodowe przekłada się na życie prywatne, a w zasadzie to te dwa aspekty życia, zawodowe i prywatne, są ze sobą nierozerwalnie powiązane. To, jaki jest nasz przełożony, wpływa na jakość życia, nasze codzienne samopoczucie, zdrowie, energię.

Gdy zaczynam współpracę z nową osobą, po chwili wiem, kiedy mam do czynienia z liderem. Z takiej osoby bije spokój i pewność, jednocześnie pozytywna energia i pasja. Każdy dzień pracy z taką osobą jest ciekawy i inspirujący. Praktycznie każde spotkanie to nowy pomysł lub inne spojrzenie na jakiś temat.

Zatem szukajmy liderów wokół siebie, bo często nadają sens naszej pracy i powodują, że gdy kończy się weekend, wcale nie czujemy się z tym źle, bo wiemy, że kolejny dzień będzie fajnym dniem pracy :).

Każdego, kto chce świadomie budować swoją markę osobistą, zapraszam na cykl warsztatów pod marką Personal Branding Academy. Trzy miasta, w każdym 6 warsztatów, praktyczna wiedza od 8 ekspertów. Rozpoczynamy już 14 października w Poznaniu.

Personal Branding Academy (1)Zapraszam do zapoznania się z programem i dołączenia do Akademii        http://www.personalbrandingdacademy.pl

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/personal-branding-marketingowy-wymysl-czy-skuteczna-koncepcja-na-osiagniecie-sukcesu

Personal branding w 5 krokach, czyli analiza kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych

Personal branding – zdefiniuj to, co Cię wyróżnia

Do góry!

Polecane artykuły

07.06.2019

Ostatni członek ...

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam