Marketing i Biznes PR Personal branding – zdefiniuj to, co Cię wyróżnia

Personal branding – zdefiniuj to, co Cię wyróżnia

Personal branding – zdefiniuj to, co Cię wyróżnia

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Kreowanie osobistej marki wymaga czasu i wysiłku, ale warto podjąć to wyzwanie. Personal branding dotyczy sfery, do której nikt nie może wtargnąć i która będzie ewoluowała w toku rozwoju całej kariery. Dzięki niej ludzie dowiedzą się, kim jesteś i ile jesteś wart.

W jaki sposób budować swój autorytet u progu kariery zawodowej? Poznaj 5 kluczowych wskazówek:

1. Ściągnij maskę i bądź autentyczny

Wyobraź sobie, jak trudno byłoby zbudować markę wokół fałszywego „ja”. Trzeba by kreować ją na modną, wpisującą się w panujące trendy, niezależnie od tego, jakim wartościom hołduje. Zakrzywianie rzeczywistości jest w dłuższej perspektywie męczące i nie budzi zaufania. Twoja marka powinna być odbiciem tego, kim naprawdę jesteś, a nie chciałbyś być. Jakie masz poglądy na życie? Jakie są Twoje mocne i słabe strony? Co Cię wyróżnia na tle innych? Odpowiedzi na te pytania będą punktem wyjścia do dalszych działań.

2. Polemizuj

Kreowanie marki osobistej doskonale rozwija umiejętności komunikacyjne. Jeśli będziesz mówić w dokładnie taki sam sposób jak inni, nigdy nie wyróżnisz się z tłumu. Pokaż, że wiesz, co mówisz i odpowiadaj na pytania w sposób, który zainteresuje, a może nawet zaintryguje,odbiorców. Na każdym kroku bądź pewny siebie, nawet w sytuacji, gdy ktoś Cię krytykuje. Wyrażaj wdzięczność za udział w polemice i wytrwale argumentuj swoje zdanie.

3. Zbuduj platformę komunikacji

Udowodnij, że znasz się na rzeczy, a zaczną nazywać Cię ekspertem. Jako specjalista w danej dziedzinie możesz dzielić się swoją wiedzą i obserwacjami w mediach społecznościowych, jak i tradycyjnych. Nie wystarczy przyswoić informacje; trzeba jeszcze się nimi dzielić. Internet daje morze możliwości: posty w mediach społecznościowych z poradami, blog ekspercki, nawiązanie współpracy z mediami branżowymi – znajdź swoje miejsce w sieci. Nie mów o tym, czego nie zrobiłeś – skup się na swoich osiągnięciach.

4. Zdobywaj wiedzę

Bez względu na to, jak dobrze znasz swoją branżę, nie poprzestawaj na wiedzy, którą zdobyłeś do tej pory.Trendy zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, więc musisz być na bieżąco. Zadbaj o stały dopływ czasopism branżowych, blogów i książek. Bierz udział w spotkaniach, szkoleniach, wykładach oraz konferencjach branżowych, aby nieustannie rozwijać swoje umiejętności i poszerzać wiedzę. Stagnacja to stan, który nie sprzyja byciu przedsiębiorczym.

5. Wyznacz cele

Niezwykle istotne jest posiadanie osobistych i zawodowych celów, zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej. Według koncepcji SMART, każdy cel powinien być: skonkretyzowany, mierzalny, osiągalny, realny i określony w czasie. Na kanwie priorytetów, stworzysz strategię zarządzania swoim wizerunkiem, która w pewnym stopniu zmieni Twój sposób spędzania czasu wolnego i pobudzi do tworzenia koncepcji nowych projektów. Twoje wartości i priorytety posłużą jako kompas, który pomoże w podejmowaniu kluczowych decyzji.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/social-media/linkedin-to-nie-tylko-wirtualne-cv

https://marketingibiznes.pl/biznes/o-braku-reklam-i-wielkim-sukcesie-czyli-historia-linkedin

LinkedIn ­– nieodkryty potencjał marketingowy

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl