Marketing i Biznes Marketing W jaki sposób skalować kampanie Google Ads zwiększając przychody przy równoczesnym utrzymaniu ROAS-u?

W jaki sposób skalować kampanie Google Ads zwiększając przychody przy równoczesnym utrzymaniu ROAS-u?

W jaki sposób skalować kampanie Google Ads zwiększając przychody przy równoczesnym utrzymaniu ROAS-u?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Europ24.pl to sklep internetowy zajmujący się sprzedażą drobnego sprzętu AGD oraz przyborów kuchennych. Z klientem Europ24 pracujemy od 2018 r. Najważniejszym celem na 2021 był wzrost przychodów z kampanii Google Ads o wyznaczony przez klienta poziom przy jednoczesnym utrzymaniu ROAS-u.

Działania rozpoczęliśmy od analizy sytuacji wyjściowej i opracowania strategii. Głównym założeniem było szczegółowe wydzielenie kampanii w sieci wyszukiwania na kategorie i marki produktów. Dążyliśmy też do uzyskania efektu synergii kampanii tekstowych i produktowych. Nacisk położyliśmy także na przejście we wszystkich kampaniach produktowych na Smart Shopping Campaign, aby jeszcze skuteczniej kontrolować efekty, zbierać dane i skalować biznes.

Ponadto dużą wagę położyliśmy na:

  • dodatkową automatyzację działań – na poziomie tworzenia, optymalizacji i analizy danych wykorzystując narzędzia: Orbiter, Keyword Tool, Supermetrics, Data Studio,
  • atrybucje Data-Driven – uwzględnienie różnych urządzeń na ścieżce konwersji,
  • analizę konkurencji – uwzględnienie dużej konkurencji na najbardziej wartościowe słowa kluczowe, wykorzystanie dedykowanego skryptu Auction Insights,
  • dostosowanie budżetów i działań do sezonowości oraz potencjału sprzedaży w danym miesiącu,
  • wypracowanie własnych metryk pozwalających efektywnie skalować biznes klienta – ACoS, PACoS i TACoS.

COVID-19 sprawił, że nasza strategia musiała opierać się także na szybkim i systematycznym dostosowywaniu działań do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Zwiększyliśmy częstotliwość statusów z klientem, a mediaplan był cyklicznie dostosowywany do aktualnych trendów.

Nasza strategia opierała się na kilku obszarach:

  1. Struktura i potencjał kampanii tekstowych

Kampanie w sieci wyszukiwania zawierały słowa związane z poszczególnymi kategoriami produktów w połączeniu z marką. Dodatkowo skorzystaliśmy z kampanii Dynamic Search Ads.

W reklamach tekstowych spożytkowaliśmy maksymalny potencjał znaków, zapełniając 3 nagłówki oraz 2 linijki tekstów. Reklamy zawierały słowa kluczowe w nagłówku i opisie. Wykorzystywaliśmy zróżnicowane rozszerzenia reklam. Używaliśmy także reklam Responsive Search Ads.

 

W związku z pandemią duży nacisk w treściach reklamowych położyliśmy na bezpieczeństwo zakupów, możliwość zwrotów i wymian, szybką wysyłkę.

  1. Synergia kampanii searchowych i kampanii produktowych

Istotną rolę odegrał dobór słów kluczowych, treści reklamowych oraz strategii w kampaniach searchowych. W kampaniach produktowych poza doborem i optymalizacją odpowiedniej strategii skupiliśmy się także na wdrożeniu rozwiązań które zwiększały widoczność i konkurencyjność naszych reklam. Dzięki temu nasze reklamy zajmowały większą powierzchnię reklamową w porównaniu z innymi reklamodawcami, mocno wyróżniając się na tle konkurencji. Potencjalny klient bardzo często mógł zobaczyć jednocześnie nasze kampanie tekstowe i produktowe:

  1. Smart Shopping Campaigns

Utworzonych zostało kilka kampanii produktowych z podziałem na najważniejsze kategorie. Uwzględniając cele postawione przez klienta optymalizowaliśmy kampanie pod docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) mając na uwadzę sezonowość i poziom zainteresowania użytkowników ze względu na COVID-19.

Dodatkowo tworząc reklamy w kampaniach Smart Shopping Campaign, wykorzystywaliśmy grafiki i copy mocno nawiązujące do danej kategorii. W treściach reklamowych skupiliśmy się na USP, aby podkreślić przewagi konkurencyjne.

Wykorzystanie Smart Shopping Campaign pozwoliło zwiększyć częstotliwość wyświetlania się produktów, które nie należały do topowych kategorii. W efekcie tego widoczny był wzrost zainteresowania produktami także niszowymi i wzmożony ruch na stronie, co wpłynęło znacząco na wzrost sprzedaży.

  1. Systematyczna analiza działań za pomocą wskaźników skalujących biznes

Mając na uwadzę wadliwość modelu atrybucji Last Click, efektywność kampanii Google Ads śledzimy za pomocą trzech metryk:

  • ACoS (Ad CoS) – koszt PPC / przychód PPC,
  • PACoS (Path CoS) – koszt PPC / przychód PPC na wszystkich ścieżkach konwersji,
  • TACoS (Total CoS) – koszt PPC / przychód całkowity sklepu.

Pozwala nam to analizować skuteczność kampanii oraz jej wpływ na pozostałe kanały i całościowy przychód. Mierzenie wszystkich kampanii (wizerunkowych i sprzedażowych) wyłącznie za pomocą śledzenia ostatniego kliknięcia nie zapewniłoby miarodajnych wyników w sytuacji, w której zależy nam na skalowaniu budżetów reklamowych i budowaniu całego lejka zakupowego. Tutaj pomocne były dla nas metryki: ACoS, PACoS, TACoS, co prezentuje poniższy wykres. Pozwala nam to lepiej zarządzać budżetem marketingowym.

  1. Systematyczna analiza konkurencji

Systematycznie przeprowadzaliśmy analizę konkurencji na poziomie całego konta Google Ads oraz poszczególnych kampanii. Naszym celem było zweryfikowanie naszego udziału w wyświetleniach na tle innych reklamodawców, ale też sprawdzenie skali i intensyfikacji działań konkurentów.

 

Efekty działań były zauważalne już w pierwszym miesiącu i wyższe niż początkowo estymowane. W każdym miesiącu (od stycznia’21 do września’21) uzyskaliśmy wyższy ROAS niż zakładaliśmy.

Od stycznia 2021 r. odnotowujemy systematyczny wzrost współczynnika konwersji:

Dzięki wprowadzonym zmianom na koncie, regularnej optymalizacji dostosowanej do trendów i sezonów, uzyskaliśmy systematyczny wzrost transakcji, poprawę współczynnika konwersji i finalnie wzrost przychodów z kampanii Google Ads.

Wykorzystując wiedzę i  nasze doświadczenie oraz zróżnicowane narzędzia wspomagające optymalizację kampanii Google Ads osiągnęliśmy wzrost przychodów i wyższy współczynnik ROAS niż początkowo zakładaliśmy. Dzięki naszym działaniom, klient musiał zatrudnić dodatkowe osoby, aby móc zrealizować wszystkie zamówienia oraz zwiększyć powierzchnie magazynowe. Skalowanie kampanii Google Ads umożliwiło nowe inwestycje i ostatecznie przyczyniło się do znaczącego wzrostu zysków. Dzięki zrozumieniu potrzeb i biznesu klienta uzyskaliśmy bardzo dobre efekty kampanii, ale także relacje z klientem, pozwalające na dalszy rozwój współpracy.

Opinia współwłaściciela Europ24 p. Adama Gierka:

Współpraca z PromoTraffic przebiegła bez zarzutu i umożliwiła uzyskanie założonych rezultatów. Na pochwałę zasługują przede wszystkim staranność researchu, przemyślana strategia oraz podejście analityczne. Dostosowanie strategii do specyfiki branży i naszego sklepu, synergia różnego rodzaju kampanii, ciągła optymalizacja oraz utrzymywanie ścisłej współpracy z nami, sprawiały, że wspólnie wypracowaliśmy doskonałe efekty działań. Możemy polecić PromoTraffic jako agencję, której pracownicy wykazują się dużym profesjonalizmem oraz wiedzą na temat kampanii PPC.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl