Marketing i Biznes Marketing Skuteczny e-mail marketing kluczem do realizacji celów biznesowych

Skuteczny e-mail marketing kluczem do realizacji celów biznesowych

Skuteczny e-mail marketing kluczem do realizacji celów biznesowych

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

O potencjale e-mail marketingu wiedzą niemal wszyscy. Jednak częstym problemem jest nieodpowiedni plan działania i w efekcie brak realizacji zamierzonych celów. Dlatego też należy przestrzegać pewnych zasad i kierować się nimi, planując strategię mailingową, dzięki czemu wiadomości wysyłane do naszych użytkowników nie będą ich zniechęcać i nudzić, a interesować i, co najważniejsze, odpowiednio na nich oddziaływać.

Wartościowy content

Pomimo tego, że mamy do czynienia ze społeczeństwem oglądającym aniżeli czytającym, mailing nadal musi być dobrze napisany. Niezwykle ważnym jest, aby dotrzeć do każdego użytkownika w grupie docelowej. Trzeba jednak w tym miejscu pamiętać, że każdy przecież zupełnie inaczej zareaguje na niektóre informacje. W związku z tym napisanie contentu staje się sztuką. Zastosowanie języka korzyści to jeden z tych aspektów, o których nie można zapominać. Dobra treść to taka, która ma swoją historię. Frapującą czytelnika, wzruszającą, łączącą w sobie multum emocji.

Przykładem, który na pewno zainteresuje grupę docelową i pozwoli na rozwój w biznesie oraz sprzedaż produktów lub usług, jest wyjaśnianie idei powstania firmy czy produktu, napotkane przeciwności losu i ogrom włożonego wysiłku oraz przebieg naszych działań, które doprowadziły do tego, że znaleźliśmy się w tym konkretnym miejscu, tu i teraz.

Minimalistyczna forma

Niezwykle ważnym do zapamiętania jest fakt, że wygląd wiadomości reklamowej to jedynie połowa sukcesu. Na zachęcenie użytkownika do przeczytania maila mamy średnio 2–3 sekundy. Właśnie dlatego wiadomości muszą być krótkie, przejrzyste i zawierające jak największą ilość przekazu w jak najmniejszej formie. Minimalizm e-maili sprawdzi się zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na tych stacjonarnych, gdyż dziś każdy użytkownik ceni sobie zwięzłość przekazu i jego design bez względu na urządzenie, z którego korzysta.

Grupa docelowa

Najważniejszą kwestią dotyczącą grupy docelowej jest to, że nie mogą nią być „wszyscy” bez ograniczeń ze względu na wiek, status, czy zainteresowania. Najlepszym sposobem znalezienia swojej grupy docelowej jest wiedza na temat produktu, który chcemy sprzedać, jakie korzyści płyną z jego posiadania i dlaczego warto go mieć. W ten sposób, metodą dedukcji, można zdefiniować segment użytkowników, do których chcemy dotrzeć. Dzięki precyzyjnie dobranej grupie docelowej możemy się dowiedzieć, czego klient oczekuje, jak się z nim komunikować i jak wyjść naprzeciw jego wymaganiom.

Targetowanie

Oczywiście jeśli mówimy o określeniu grupy docelowej, nie sposób nie wspomnieć o targetowaniu. Właśnie dzięki określeniu odbiorców wiadomości reklamowej według kryteriów demograficznych (wiek, płeć czy miejsce zamieszkania), behawioralnych lub też na podstawie ich zainteresowań, można skutecznie komunikować się z odbiorcą. Do efektywnego targetowania, a więc takiego, które jasno określi preferencje użytkowników, potrzebne są nie tylko szczere chęci i burza mózgów, ale także specjalistyczne narzędzia i algorytmy, które z precyzyjną dokładnością dostarczą odpowiedni komunikat do określonego targetu.

Odpowiednie narzędzia

Tylko dobrze stworzona kampania e-mail marketingowa może odnieść sukces. Aby go osiągnąć, należy korzystać ze stworzonych do tego narzędzi, które dzięki zaawansowanej technologii zaważą na trafności kampanii. Dobrym przykładem jest innowacyjny Emailbidding, który za sprawą wyspecjalizowanych algorytmów analizuje bazy danych w czasie rzeczywistym w odniesieniu do kryteriów demograficznych i behawioralnych, w efekcie czego kampania trafia do najlepiej reagujących użytkowników. Automatyzacja personalizacji kampanii e-mail marketingowych to system, dzięki któremu e-mail marketing wchodzi na zupełnie inny poziom, a dotarcie do odpowiedniej grupy użytkowników jest o wiele skuteczniejsze i zdecydowanie prostsze.

Wysoka jakość usług i dopasowanie do użytkowników

Dobra kampania e-mail marketingowa to taka, która spełnia najwyższe standardy. Jednym z jej elementów, o których nie sposób nie wspomnieć, jest responsywność. Dopasowanie swoich usług do każdego rodzaju urządzeń, począwszy od komputera stacjonarnego poprzez tablety aż po smartfony, to dzisiaj konieczność. W dobie mobilności musimy być przygotowani na każdą ewentualność, a kampania e-mailowa oprócz responsywności powinna być zaprojektowana z myślą o potrzebach, a także możliwościach naszych odbiorców.

Ewaluacja i weryfikacja

Kluczem do sukcesu kampanii e-mail marketingowej jest jej ulepszanie, usprawnianie i dopasowywanie przekazu do grupy docelowej. Dlatego tak ważne stają się testy A/B oraz ich weryfikacja. Dzięki wykonaniu ewaluacji po realizacji mailingu, można jasno zobaczyć, co działa, a co należy jeszcze poprawić, aby osiągnąć zamierzony cel. To właśnie ten etap może zaważyć na sukcesie kampanii, którego przecież każdy z nas oczekuje.

Przestrzegając jednak wyżej wymienionych zasad, stworzenie interesującego i efektywnego projektu staje się wyzwaniem, podołanie któremu będzie realne.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/marketing/voice-mailing-buduj-emocjonalna-relacje-z-klientem

Case study 'szokującego przedsiębiorcy’

https://marketingibiznes.pl/biznes/jak-budowac-zaangazowanie-pracownikow-w-5-krokach

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl