Najciekawsze cytaty z magazynu Marketing & Biznes – maj 2015

02.08.2016 AUTOR: Marta Bąk-Kamińska

By uniknąć skierowania swoich komunikatów oraz działań do niezainteresowanych osób, powinieneś wiedzieć do kogo chcesz dotrzeć, co jesteś w stanie zaoferować odbiorcy i w jaki sposób odpowiedzieć na jego potrzeby. Pomyśl, co robią twoi odbiorcy – czy na pewno mają czas na Internet?

Maciej Dziedzic, maj 2015

Dobra rada – nie szalej. W Internecie nie opłaca się ilość, lecz jakość.

Maciej Dziedzic, maj 2015

Historia eventu oraz jego związku z public relations sięga starożytności. Jednymi z pierwszych wydarzeń, stworzonymi z myślą o personal branding i tworzeniu wizerunku były igrzyska (kreowały image aktualnie panującego władcy i sportowców).

Karolina Ochocka, maj 2015

Dzisiaj eventy działają na podobnej zasadzie, mają oddziaływać na różne grupy docelowe: zewnętrzne, – klientów, dostawców, współpracowników, partnerów, media, osoby publiczne, ale także wewnętrzne – zarząd, pracowników i jego otoczenie.

Karolina Ochocka, maj 2015

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) to sposób prowadzenia działań promocyjnych, z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi służących do gromadzenia informacji o potencjalnych klientach, analizy zachowań konsumenckich i optymalizacji tych działań.

Jakub Cyran, maj 2015

Wiele osób do dziś utożsamia automatyzację marketingu z e-mail marketingiem. To błąd. Owszem, u początków działań automatyzujących pojawił się e-mail marketing jako pierwsze narzędzie pozwalające wykorzystać taką mechanikę.

Jakub Cyran, maj 2015

Ciekawostką jest, iż płatności przelewami w Internecie są rozwiązaniem specyficznym wyłącznie dla rynku polskiego. Abstrahując od faktu, iż reprezentuję operatora płatności kartowych, odpowiem, że szybciej i taniej jest płacić kartą.

Grzegorz Kucaba, maj 2015

Niska bariera wejścia powoduje, że każdy może założyć własnego bloga z minimalną wiedzą na temat praw rządzących siecią. Niestety nie każdy, kto decyduje się pisać, przekazuje komunikat na właściwym poziomie, w obiektywny sposób, a przede wszystkim wiarygodny.

Michał Rusek, maj 2015

W Internecie jest wszystko. Wszystko, co jest dobre i wszystko co jest złe. Choć może wydawać się, że przez boom na serwisy społecznościowe wszyscy teraz są twórcami treści, to wcale tak nie jest.

Barbara Stawarz, maj 2015

W Internecie można kupić wirtualne znicze, zorganizować pogrzeb, wyspowiadać się, można kupić seks, a nawet miłość, krem na zmarszczki i rower. Jest wszystko. Nie przychodzi mi do głowy nic takiego, czego nie można by było sprzedać na ekranie komputera. Ba, nawet można sprzedawać więcej niż w handlu tradycyjnym, bo przecież eurogąbkami nikt na bazarze nigdy nie handlował! 🙂

Barbara Stawarz, maj 2015

Jeśli ktoś zakłada, że aktualizacji nie będzie robić lub wydaje mu się, że nie będzie mu to potrzebne, to znaczy, że ma niewielkie pojęcie o konsumentach treści mobilnych i powinien się dwa razy zastanowić, zanim zdecyduje się wydać tutaj pieniądze, bo na pewno mu się one nie zwrócą.

Monika Mikowska, maj 2015

Każdy z kanałów społecznościowych rządzi się innymi prawami, dedykowany jest innemu rodzajowi treści, a korzystający z niego użytkownicy reprezentują różne grupy społeczne. Dlatego zamiast publikować ten sam wpis na wszystkich kanałach, zastanów się, na którym z portali zostanie on najbardziej doceniony i to właśnie na nim skoncentruj działania.

Katarzyna Pełeszuk, maj 2015

Znając swój cel, przygotujesz odpowiedni rodzaj newslettera, dobierzesz grupę odbiorców oraz stworzysz treści, które będą chętnie czytane przez subskrybentów.

Katarzyna Pełeszuk, maj 2015

Kiedy wszystkie elementy są już na swoim miejscu, odpowiednio podlinkowane i sprawdzone pod względem poprawno- ści, wygeneruj testowe newslettery, żeby sprawdzić jak prezentują się na różnych urządzeniach, przeglądarkach i skrzynkach mailowych.

Katarzyna Pełeszuk, maj 2015

Pieniądze w biznesie się kluczowe, koszty prowadzonych operacji płatniczych w firmie powinny być jak najniższe, czas oczekiwania na zapłatę za sprzedane towary i usługi jak najkrótszy, a transakcja bezpieczna.

Michał Bąk, maj 2015

Do największych zalet płatności online należą przede wszystkim: szybkość, funkcjonalność obsługi, oszczędność czasu i pieniędzy oraz bezpieczeństwo. Warto komunikować tymi wartościami!

Michał Bąk, maj 2015

Efektywna kampania marketingowa powinna uwzględniać cele sprzedażowe, a kampania sprzedażowa cele wizerunkowe firmy. W praktyce bywa jednak różnie i potrzebna jest integracja działań. Zwykle dział sprzedaży nie ma ochoty pracować nad marketingowymi leadami, gdyż uważa je za mniej wartościowe. Z kolei dział marketingu albo jest całkowicie podległy sprzedaży i realizuje swoje cele przestarzałymi i niesprawdzonymi technikami narzuconymi przez Business Development Managerów albo działania nie przynoszą sprzedaży pożądanych rezultatów, gdyż nie odpowiadają procesom zakupowym. Brak efektów wynika też z braku wzajemnego zrozumienia i nie ustalania wspólnych dla obu działów KPI.

Grzegorz Miecznikowski, maj 2015

Media są doskonałym narzędziem, ale efektywnym tylko jeśli będziemy pamiętać o naszym końcowym odbiorcy i o tym, że liczy się jakość relacji, a nie ilość publikacji.

Grzegorz Miecznikowski, maj 2015

Po drugiej stronie też znajdują się także ludzie i musimy o tym pamiętać. Social selling jest świetną techniką sprzedażową. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że 92 proc. nabywców usuwa maile lub wiadomości głosowe od osób, których nie zna, nie mamy za bardzo jak nawiązać kontaktu z potencjalnym klientem. Gdzie więc poznać się z prospektami? Społeczności są do tego najlepszym miejscem.

Grzegorz Miecznikowski, maj 2015

To wielowymiarowy lęk, który kobiety noszą w sobie bardzo często, blokuje je przed awansem, przed poproszeniem o podwyżkę, przed zainicjowaniem swojego eksperckiego wystąpienia w mediach, a często nawet przed przyjęciem zaproszenia od dziennikarza do wypowiedzi na antenie, czy na łamach prasy w konkretnym biznesowym obszarze.

Joanna Stopyra, maj 2015

Dla klientów wielu e-sklepów problemem jest jakość danych o produktach. Nie chodzi już nawet o fantazyjne, inspirujące opisy produktów – ale o prostą rzecz, jaką jest możliwość porównywania produktów między sobą.

Katarzyna Jeznach, maj 2015

Dlatego przed uruchomieniem jakiejkolwiek kampanii reklamowej koniecznie trzeba prześledzić dokładnie ścieżkę zakupową użytkownika i sprawdzić, czy po obejrzeniu reklamy na pewno da sobie radę z zakupem.

Katarzyna Jeznach, maj 2015

Wtedy, kiedy zaczynamy na serio traktować Facebooka – im szybciej, tym lepiej. Raczej nie obejdzie się bez działań płatnych. Żeby zmniejszyć ich koszt trzeba tworzyć precyzyjne, możliwie wąskie grupy docelowe i porównywać w których grupach koszt pozyskania fana jest najniższy. Potem tylko na tych grupach się skupić.

Piotr Chmielewski, maj 2015

Łatwiej prowadzić te działania, których odbiorcy lubią markę, są zainteresowani ofertą, oferta jest atrakcyjna, a grupy docelowe duże. Takie złote strzały zdarzają się jednak dość rzadko, więc trzeba sobie radzić w każdych warunkach.

Piotr Chmielewski, maj 2015

 Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/marketing/najciekawsze-cytaty-z-magazynu-marketing-biznes-kwiecien-2015

Wywiad z Pawłem Tkaczykiem – MIDEA

Wywiad z Arturem Smolickim – newCreative.pl

Do góry!

Polecane artykuły

09.10.2019

Grupa SARE zmienia nazwę na Digitree Group i przedstawia nowy ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam