Marketing i Biznes Marketing Najciekawsze cytaty Marketing&Biznes – styczeń 2016

Najciekawsze cytaty Marketing&Biznes – styczeń 2016

Najciekawsze cytaty Marketing&Biznes – styczeń 2016

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jedną z najcenniejszych umiejętności jest wywoływanie emocji i wrażeń, które na długo pozostaną w świadomości konsumentów. To właśnie muzyka jest jednym z najpotężniejszych wyzwalaczy emocji i dlatego może stać się kluczowym narzędziem w budowaniu przewagi.

Agnieszka Łapa, styczeń 2016

Współpracuj i integruj. Pamiętaj, że Twoja strategia powinna opierać się na UGC (z ang. user generated content), czyli treści generowanej przez użytkownika. Integruj różne kanały społecznościowe, słuchaj swoich odbiorców, postaraj się wyciągać wnioski z ich zachowań i odpowiadać na ich potrzeby.

Agnieszka Łapa, styczeń 2016

W dzisiejszych czasach bardzo ważną rolę w budowaniu dobrej pozycji w Internecie i w budowaniu marki odgrywa „treść” – z ang. content – na stronie internetowej, w prasie branżowej i przede wszystkim w tzw. blogosferze.

Anna Domin, styczeń 2016

Jednym z głównych problemów wielu firm jest brak dialogu z klientami. Ten problem szczególnie nabiera na znaczeniu, jeśli wchodzimy z naszym klientem np. na drogę reklamacji. Pamiętaj, że bez konstruktywnej rozmowy nie ma szans na rozwiązanie problemu.

Anna Domin, styczeń 2016

Największym realnym bogactwem Twojej firmy są ludzie, którzy z Tobą pracują, a przede wszystkim wiedza, którą posiadają.

Anna Domin, styczeń 2016

W Polsce zbyt często myśli się o marketingu przez pryzmat narzędzi, zamiast przez pryzmat celów, jakie mamy do osiągnięcia. Zbyt często zapomina się też, że marketing nie powinien być sprowadzony tylko do ostatniego „P” z koncepcji „4P”. Nawet najlepsza promocja nie załatwi sprawy, jeżeli produkt jest do bani, polityka cenowa jest nieodpowiednia, a dystrybucja kuleje.

Jacek Lipski, styczeń 2016

Nie jest to Święty Graal, bo social media nie są remedium na kłopoty marek wynikające z olewania przekazów reklamowych przez odbiorców. Nie uważam też, że każda marka powinna być obecna w „społecznościówkach”. Na pewno też nie powinna wchodzić do tego świata bez dobrego planu, odpowiedniego budżetu i doświadczonego zespołu wykonawców.

Jacek Lipski, styczeń 2016

Treści nie tylko muszą być użyteczne. Choć to dziś podstawa. Drugim istotnym kryterium jest ich atrakcyjność. W czasach, kiedy Internet raczkował, nie było większego wyboru, umówmy się – przeciętne strony www były po prostu brzydkie. Dziś design robi sporą różnicę, a i użytkownicy w większym stopniu nastawieni są na estetykę. Warto pamiętać o formie, gdyż ona albo obniża, albo podnosi wartość tego, co opracowujemy.

Sebastian Jakubiec, styczeń 2016

Niestety wiele firm oscyluje wokół skrajności. Pomiędzy postawami „płacimy i to tyle z naszej strony, resztą niech martwi się agencja” a „niech ktoś coś wrzuca” jest spore pole do współpracy z agencjami takimi jak ta, którą prowadzę.

Sebastian Jakubiec, styczeń 2016

Warto czytać i się edukować – to pozwoli skuteczniej promować swoją firmę w sieci. Dzisiaj dostęp do wiedzy jest o wiele łatwiejszy – aktualne blogi, szkolenia prowadzone przez praktyków z branży – to jest sposób, by zdobywać umiejętności i je wdrażać w marketingu własnej firmy. Sam zresztą tak zaczynałem, a dziś sam szkolę innych, dzieląc się wiedzą z przedsiębiorcami.

Sebastian Jakubiec, styczeń 2016

To, co polecam gorąco wszystkim, którzy mają wystarczająco dużo odwagi, to stanie się niejako twarzą swojej firmy. Ludzie uwielbiają nie marki, a firmy. Zauważ, że zawsze wiemy, kto stoi (lub stał) za największymi firmami. Apple, Microsoft, Facebook… to nie były marki z anonimowymi ludźmi. Coś polskiego? Znany wszystkim Brand24. To nie są osoby, które milczą, one mocno wyrażały swoje opinie. Poza branżą internetową jest dokładnie tak samo – przykład bardzo aktualny jak na styczeń: WOŚP. Na takiej samej zasadzie ludzie podążają za znanymi blogerami, liderami opinii.

Sebastian Jakubiec, styczeń 2016

Rozwój tzw. wearables, czyli gadżetów mobilnych stanowiących równocześnie element naszej garderoby, to bardzo prawdopodobny kierunek na rok 2016. Niezbyt udany debiut Google Glasses nie spisał całego projektu na straty. I słusznie – bo już Apple Watch znalazł swoich zwolenników, choć nie zrobił furory.

Aleksandra Figiel, styczeń 2016

Jeszcze jakiś czas temu, w kontekście e-commerce, smartfon czy tablet służyły nam głównie do sprawdzania cen produktów, recenzji czy pobierania kuponu do zrobienia zakupów online. Od kilku lat zauważalna jest jednak tendencja, która pogłębiać się będzie również w tym roku – użytkownicy z większą ufnością podchodzą do mobilnych zakupów. Szacuje się, że w tym momencie ok. 30 proc. rynku e-commerce stanowi mobile.

Aleksandra Figiel, styczeń 2016

Publikacje powinny ponadto zachęcać do dyskusji, komentowania, bo to buduje więź z użytkownikami oraz tworzy społeczność, a z czasem „ambasadorów marki”, czyli osoby, które z zaangażowaniem biorą udział w „życiu” fanpage’a i polecają nas znajomym.

Izabela Wołyniec-Sobczak

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/marketing/najciekawsze-cytaty-marketingbiznes-grudzien-2015

Najciekawsze cytaty Marketing&Biznes – styczeń 2016

Najciekawsze cytaty Marketing&Biznes – listopad 2015

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl