Marketing i Biznes Luźne Działania z obszaru CSR mogą być łatwiejsze dzięki „Poradnikowi Kompas NGO”

Działania z obszaru CSR mogą być łatwiejsze dzięki „Poradnikowi Kompas NGO”

Coraz więcej firm chce angażować się w działania charytatywne – tym bardziej, że często oczekują tego ich pracownicy oraz klienci. Podejmowanie efektywnych działań w obszarze CSR może być jednak trudne, szczególnie dla przedsiębiorstw, które dopiero stawiają na tym polu pierwsze kroki. To właśnie z myślą o nich powstał praktyczny „Poradnik Kompas NGO’, który zainteresuje także przedsiębiorstwa poszukujące inspiracji oraz NGO-sy.

Działania z obszaru CSR mogą być łatwiejsze dzięki „Poradnikowi Kompas NGO”

Źródło: Unsplash/Toa Heftiba

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

CSR-owa mapa drogowa

W realizację projektu Fundacji Pro NGO zaangażowały się firmy, które opisały dobre praktyki jako przykłady akcji z obszaru CSR i wolontariatu. Na łamach magazynu kilkunastu przedstawicieli biznesu podzieliło się swoimi doświadczeniami z zakresu współpracy z organizacjami charytatywnymi, budowania wizerunku oraz komunikacji i zarządzania. Poradnik zawiera też opis dobrych praktyki oraz przydatne informacje na temat realizacji projektów ukazane z perspektywy organizacji pozarządowej. Wiele z tych wskazówek to gotowe przepisy na wartościowe akcje oraz sugestie dotyczące planowania i realizacji charytatywnych inicjatyw, które mogą być przydatne dla przedstawicieli biznesu.  Poradnik przygotowany przez krakowską Fundację Pro NGO jest bezpłatny – można go pobrać ze strony: www.poradnik.kompasngo.pl.

W „Poradniku Kompas NGO” zamieściliśmy wypowiedzi ekspertów oraz case study z obszaru CSR, które mogą być inspiracją do realizowania projektów społecznych zarówno dla firm, jak i dla NGO-sów. Publikacja jest cenną bazą praktycznej wiedzy dla przedsiębiorców, którzy chętnie angażują się w działania z zakresu CSR, aby wzmocnić wizerunek swoich organizacji. Wyniki badań tj. „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” potwierdzają, że obecnie aż 72% firm uczestniczy w takich projektach – mówi Grzegorz Ludwin, Prezes Zarządu Fundacji Pro NGO.

Poradnik to dopiero początek

Wydanie grudniowej publikacji to pierwszy etap działań mających na celu usprawnienie współpracy pomiędzy biznesem a NGO-sami. Kolejny, planowany na rok 2022, obejmuje stworzenie platformy internetowej.

– Dzięki wydaniu „Poradnika” udało nam się osiągnąć efekt synergii, ponieważ firmy, które piszą o swoich projektach jednocześnie pomagają innym i inspirują kolejne przedsiębiorstwa do realizowania działań o charakterze społecznym. Nie spoczywamy jednak na laurach i już teraz planujemy stworzyć Platformę Kompas NGO, która dodatkowo usprawni współpracę biznesu z organizacjami charytatywnymi. Nowa platforma umożliwi firmom znalezienie gotowych do realizacji projektów o charakterze społecznym, zainspiruje przedsiębiorców ciekawymi pomysłami, pomoże w zorganizowaniu wolontariatu pracowniczego oraz pozwoli na wymianę doświadczeń poprzez publikację artykułów eksperckich i case study. Ponadto ułatwi partnerom projektów skuteczniejsze realizowanie strategii CSR-owych oraz działań wizerunkowych w nowej formule dostosowanej do obecnych trendów. Przede wszystkim pozwoli jednak efektywnie wspierać organizacje pozarządowe oraz ich beneficjentów, którymi są m.in. dzieci, osoby chore, starsze, niepełnosprawne oraz zwierzęta – wyjaśnia Grzegorz Ludwin.

Pomaganie popłaca

Zaangażowanie firm w działania z obszaru CSR odgrywa coraz istotniejszą rolę dla pracowników, a szczególnie dla przedstawicieli pokolenia Z, którzy przywiązują dużą wagę do społecznego wymiaru biznesu. Przedsiębiorstwa, które realizują takie projekty zyskują więc szansę na ocieplenie wizerunku pracodawcy oraz zwiększenie swojej konkurencyjności na rynku pracy, co jest ważne szczególnie teraz – w dobie zwiększonej migracji pracowników. Korzyści płynących ze wspierania organizacji charytatywnych jest jednak znacznie więcej.

Projekty CSR łączą profity biznesowe związane z budowaniem wizerunku, promocją, zaangażowaniem i integracją pracowników ze wsparciem w obszarze finansowym, merytorycznym oraz osobowym, które firmy oferują wybranym beneficjentom. Realizacja działań charytatywnych odbywa się w modelu win-win, przynosząc profity wszystkim uczestnikom projektów – podsumowuje Grzegorz Ludwin z Fundacji Pro NGO.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl