Robisz personal branding? Nie zapomnij o email marketingu!

19.04.2018 AUTOR: Eliza Bzdoń

Dziś budowanie własnej marki jest jak tworzenie firmy od podstaw. Dbasz o wszystkie aspekty – wizerunek, renomę, relacje, kontakty… To sprawia, że personal branding traktujesz jak strategię marketingową nastawioną na inwestycję w budowanie i zwiększanie wartości, reputacji i zasięgu… własnej osoby.

Jeśli do tego jesteś specjalistą w swojej branży – droga do zdobycia renomy gwarantowana! Pamiętaj jednak, że nie liczy się tylko bycie znanym. Należy dać publiczności coś od siebie, coś wartościowego i sprawiającego, że odbiorca zyska wiedzę lub umiejętności, dowie się jak rozwiązać gryzący go problem lub jak przynieść sobie korzyści.

Szybko zmieniający się rynek powoduje, że jedną z najlepszych dróg jest wyspecjalizowanie się w jakiejś dziedzinie, pokazanie, że jest się profesjonalistą. Możesz zauważyć ten trend choćby na przykładzie ekspertów konkretnych dziedzin marketingu: Paweł Sala to guru email marketingu, Szymon Słowik rozbraja najtrudniejsze frazy SEO, a Michał Sadowski pomaga chwytać i reagować na wzmianki na konkretny temat (przy okazji pozdrawiam śledzących w Brand24!).

Dlaczego warto iść w personal branding?

Być ekspertem i nie dzielić się publicznie swoją wiedzą jest marnowaniem potencjału. Prowadzenie personal brandingu może pomóc Ci nie tylko zdobyć popularność (ona powinna być niejako efektem ubocznym Twoich działań), ale także wzmocnić lub ułatwić współpracę z innymi firmami czy zwiększyć swoje szanse na lepsze wynagrodzenie czy awans.

Inwestując w swoją osobistą markę zyskujesz również na swoim wizerunku jako eksperta. To spowoduje, że zostaniesz brany pod uwagę przy wypowiedzi na różny temat, co z kolei zwiększa zasięg rozpoznawalności Twojej osoby, więc dostaniesz kolejne zaproszenie do wywiadu… i tak maszyna zacznie się sama nakręcać. Jedynym warunkiem jest to, by za każdym razem dać odbiorcy tę przydatną mu wiedzę.

Jak wspominałam wcześniej – wiele wyspecjalizowanych firm ma w swoich szeregach znane twarze, osoby, które kreują swój wizerunek oraz przy okazji rozpoznawalność danej firmy. Jeśli nie chcesz pozostać w tyle, warto rozpocząć działania personal brandingowe już teraz. Pamiętaj – prawdopodobnie Twoja konkurencja już zaczęła budowanie marki.

No dobrze, ale jak to robić?

Bardzo prosto – dziel się swoją wiedzą i rozpowszechniaj ją w różnych kanałach komunikacji.

Online

Na początek Twojej drogi w personal brandingu pamiętaj, by publikować teksty w różnych internetowych magazynach branżowych. Dzięki temu Twoje nazwisko zyska siłę i miano eksperta. Dodatkową korzyścią może być pozyskiwanie backlinków do Twojej strony z różnych portali. A jeśli prowadzenie bloga Ci nie straszne – to odpowiedni czas, aby to robić.

Urozmaicaj swój przekaz różnymi formami treści. Oprócz tekstów, publikuj webinaria, podcasty, twórz infografiki – i każde z nich dystrybuuj w innym kanale. Być może nowi odbiorcy znajdą Cię nie w głównym nurcie czy np. na Facebooku, ale na przykład na wciąż nie tak bardzo popularnym w Polsce Twitterze.

Offline

Kolejnym krokiem jest publikacja “na papierze”, co dodatkowo doda Ci prestiżu. W końcu nie każdy może być autorem lub współautorem merytorycznej książki branżowej.

Jeśli nie boisz się występować publicznie, warto pojawiać się i wygłaszać na konferencjach związanych z Twoją dziedziną. To świetna okazja, aby spotkać innych zainteresowanych tym konkretnym tematem ludzi, wymienić się wizytówkami, a przy okazji zaistnieć w ich świadomości jako osoba, która się zna.

Jak w tym wszystkim wykorzystać email marketing?

Bardzo często powtarzamy w naszych artykułach, że własna baza mailowa jest na wagę złota. Nie zastąpią jej fani na Facebooku czy followersi na Instagramie. Do odbiorców, którzy podali swój adres mailowych i wyrazili chęć otrzymywania od Ciebie mailingów, możesz prowadzić dużo bardziej personalny komunikat, odpowiadać na ich konkretne potrzeby.

Dlatego umieść na swojej stronie formularz zapisu do newslettera i dbaj o to, aby odbiorcy otrzymywali od Ciebie regularnie ciekawe i potrzebne treści. Buduj relacje – email znany jest też z tego, że potrafi z powodzeniem “wygrzać” subskrybenta do roli lojalnego klienta.

Warto w zamian za zapis obdarować odbiorcę jakimś prezentem. W przypadku działań personal brandingowych może sprawdzić się jakiś dedykowany poradnik, którego nie umieszczasz w żadnym innym miejscu.

newsletterach warto informować o nowych wpisach na blogu, webinariach, czy podcastach, o konferencjach, na których wystąpisz, czy akcjach, które planujesz przeprowadzić.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Już 26 kwietnia 2018 na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie odbędzie się Aula Polska Kraków. Tematem przewodnim będzie właśnie Personal Branding, a prelegenci (Kamil Kozieł, Luiza Nowak, Karolina Latus, Maciek Stęga i Aneta Wątor) podzielą się swoim doświadczeniem w sztuce wystąpień publicznych, networkingu, czyli tym, jak skutecznie budować markę osobistą. Wydarzenie jest bezpłatne, jednak należy się zapisać: https://aulakrakow5.evenea.pl/

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Do góry!

Polecane artykuły

16.07.2019

Wyróżnij się na tle konkurencji! 6 typów wiadomości w e-mail ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam